סביר להניח שלכל אחת מאיתנו יש בגד או שניים מבד הקורדרוי שהתאקלם בנוחיות יתר בארונות שלנו. הקורדרוי, בד הקטיפה הרך, החזק והעמיד שהיה בשיאו בשנות ה-70 והתחיל את דרכו בעולם כבד המשמש בגדי עבודה, תפס מקום מכובד בטרנדים שעשו קאמבק לקראת 2020.

מכנסי הקורדרוי, היו לשימושיים ביותר בקרב מעמד הפועלים והיו ללבושם של סטודנטים, שכלכלתם בדרך כלל הייתה מוגבלת יותר. ככל הנראה כל מי שמעל גיל 40 כיום, נאלץ ללבוש בגדי קורדרוי בילדותו וכך כמו כל דבר בעולם ובפרט בתעשיית האופנה, הכל חוזר, מתגלגל, שב אלינו ולא משאיר מקום להתלבטויות. מעילים, חליפות מחויטות, חצאיות ומכנסיים ואף בדי ריפוד- הקורדרוי השתלט על חובבי האופנה והפך למעניין במיוחד עקב המגע הבלתי רגיל שלו ואולי גם כדרך לדחות את המהירות שבה התעשייה והאופנה חולפת.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

added a lil key ring to my @petaandjain bag ✨

A post shared by amy (@amyz_k) on

הבד העבה והנוקשה מסתגל בצורה מושלמת לטרנד האובר סייז שמלווה אותנו כבר זמן מה ובולט במיוחד במכנסי הבויפרנד והפאלאצו הרחבים. סוגי הקורדרוי שונים בעיקר ברוחב הפסים שלו, הנבדלים אחד מהשני לפי המרווח בין כל קו אנכי. כך בהתאם לרוחב הפסים, הבגד יכול לשנות את המראה שלו לחלוטין- לעדין ורך או מנגד לדומיננטי וגס יותר.

צילומים:  אלעד חיזקי, דדי אליאס, ניר יפה, עמית שמש, יח"צ, יח"צ חו"ל.
צילומים: אלעד חיזקי, דדי אליאס, ניר יפה, עמית שמש, יח"צ, יח"צ חו"ל.

אז איך ללבוש?
בסופו של דבר, הגורם המכריע הוא כיצד לשלב את הבד באופן האופטימלי והמתאים ביותר. מכיוון שבגדי הקורדרוי מחזירים אותנו כמה עשורים אחורה מבחינת סטיילינג, השילוב שלו עם בגדים מנוגדים, חולצת משי למשל, יעשה את הלוק למודרני וייתן לו אפקט קצת יותר מרענן וחדשני. הניגודים יבואו לידי ביטוי לא רק בסוג הבד אותו אנחנו לובשים אלא גם בחיתוך הבגד. כך למשל, אם נלבש מכנסיים רחבים מבד קורדרוי, מומלץ להתאים לו חלק עליון צר וצמוד יותר לגוף שיעדן האאוטפיט וייתן לו טאץ' רך ונשי, אחרת זה עלול ליצור מראה נפוח ורחב יותר מהרצוי. כמה שהקורדרוי נעים למגע, חשוב לזכור שאחד המאפיינים הבולטים והנראים לעין הוא שהוא בד גס ועבה.

אם עוד לא יצא לכן להשתמש בטרנד המגניב ביותר נסו להציץ בארון של דודה או סבתא, סיכוי גדול שתמצאו שם משהו רלוונטי מארכיון נעוריה שתוכלו ללבוש, שנות ה-70 זה פה!