חנוכה, חג האורות בפתח, הריח של הסופגניות שורר ברחובות המדינה עוד מסיום סוכות, הטמפרטורה יורדת ועוד רגע כולנו נשיר מעוז צור. תמיד בחנוכה יש הרגשה קסומה באוויר, אולי מהסיבה שאנו לא חוגגים את חג המולד? או מהסיבה שהשנה האזרחית מתקרבת, ערב הסילבסטר, ערב חגיגי ונוצץ בו את מרגישה מינימום ג'וליה רוברטס ב"אישה יפה". 

טוונטיפורסבן, קולקציית סילבסטר 2020. צילום: מאיר כהן
טוונטיפורסבן, קולקציית סילבסטר 2020. צילום: מאיר כהן

סיום  השנה האזרחית והתחלת השנה החדשה, מתאפיין בקוקטיילים ובארוחות חגיגיות, תמיד יש הרגשה של המון אור וצבעוניות, כך גם הרצון שלנו לבלוט באמצעות המלתחה שלנו. לכן זו התקופה בה רשתות האופנה יוצאות במגוון קולקציות של נוצצים, משמלות לעקבים ועד איפור. פריטים כאלו הכי קלים לשילוב (ולא רק בערבי גאלה) אלא גם ביציאות ליליות קלילות יותר, משולבים עם בגדים יחסית ניטרליים בצבעים לבן, שחור, אפור וגווני הניוד.

משולב יד ביד עם טרנד הנוצצים, ישנו טרנד "חריג" נוסף שלא פסח עלינו בשנתיים האחרונות, מדובר בידידינו המוזר בחבורה - צבע הניאון.
מעיל צהוב ניאון - ריפליי 699 ש"ח. צילום: יח"צ חו"ל.
מעיל צהוב ניאון - ריפליי 699 ש"ח. צילום: יח"צ חו"ל.

כבר בשנה שעברה ניתן היה להבחין בין אם בחנויות השונות ובין אם על פאשניסטיות ברשתות החברתיות, במגוון פריטים זוהרים וזועקים לתשומת לב. צבע הניאון שבתקופה מסוימת השתייך לקבוצת בגדי הספורט, עשה מהפכה ופלש היטב (וטוב שכך) לארון הבגדים שלנו. אני מוכרחה להתוודות, כאחרונת חובבות הזוהרים, גם אני נפלתי לזה ורכשתי לעצמי בשנה שעברה גולף בצבע ירוק זוהר, כל כך זוהר שגם אם אאבד במדבר, לא יהיה קשה לאתר אותי. הניאון הפך לחלק בלתי נפרד ושגרתי לגמרי המתאים לכל סוג אירוע, בין אם זה לוק קז'ואל, ספורטיבי או לוק מפציץ לאירוע חשוב. ואם להיות כנים, הוא גם די פותר לנו המון שאלות ובעיות רגע לפני שאנחנו יוצאות מהבית- האם השקעתי מספיק? האם להוסיף עוד אקססורי? צבע הניאון יוצר טוטאל לוק המשדר השקעה וברגע שלובשים אותו אין צורך להעמיס בתוספות מיותרות. הצבע מספיק בולט ולגמרי יודע לעשות את העבודה. חשוב לשים לב, לא לשלב אותו עם צבעים חזקים אחרים- כמו עם הנוצצים, כך גם עם הניאון, יש לשים לב לשילובים רגועים ולא להתפזר ולנסות להיות "אובר טרנדית".
צילומים: טל טרי, אסף לוי, ערן תורג'מן, איתי סינדל, קית גלסמן, עמית שמש, ניר יפה, מאיר כהן, יח"צ, יח"צ חו"ל
צילומים: טל טרי, אסף לוי, ערן תורג'מן, איתי סינדל, קית גלסמן, עמית שמש, ניר יפה, מאיר כהן, יח"צ, יח"צ חו"ל

גלוריה בבאי, מנהלת קולקציה ברשת אופטיקנה טוענת: "צבעי הניאון עשו קאמבק משנות ה-80 וחזרו לחיינו בצבעים צהוב, ורוד, ירוק וטורקיז. בתי האופנה מציגים דגמים רבים בצבעים אלה: תיקים, פריטי לבוש, פאוצ'ים ומשקפיים. הצבע הזוהר במשקפיים יכול לשדרג כל לוק ולהפוך אותו לייחודי. היום למעשה צבעי הניאון הפכו לחלק בלתי נפרד אצל פאשניסטיים המחזיקים פריטים בצבעים אלו".

ובנימה זו, חג אורות שמח לכולנו ושנת 2020 נוצצת וזוהרת!