כיום אימוני הספורט הפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו ובהתאם לכך כל אופנת הספורט הפכה לטרנדית ביותר ולא רק בזמן אימונים. הטרנד הספורטיבי מופץ בכל רחבי העולם כבר כמה שנים טובות והפך לאחד הלוקים הכי מקובלים גם מחוץ לחדר הכושר, בין אם מדובר בלבוש יומיומי או אפילו לאירועים אלגנטיים יותר. נעלי הסניקרס וכל הוייב הספורטיבי כפי שכבר ציינו בעבר, הפך לנורמטיבי- כל צבעי הניאון, חליפות הספורט, טייצים עד הברך או במילים אחרות- כל מה שנוח, קדימה לארון! היום כבר לא חייב להתאמן (אמנם מומלץ וכדאי) בשביל להרשות לעצמך ללבוש בגדי ספורט.

הרבה פעמים ניתן לראות שילוב של חליפות ספורט עם עקב עדין ליציאה לילית, אמנם נשמע מוזר אבל בפועל, זה עובד וזה חם. השילוב בין הנוח והקליל עם טאץ' של אלגנט יכול להפוך את כלל המראה שלך למיוחד ואפילו למושקע. מתי בפעם האחרונה יצאת לבית קפה עם טרנינג שיקי וחמים בשילוב תיק היד היומיומי שלך, איפור קליל ושיער מסודר? לוקים כאלה מזמן כבר מתקבלים בברכה גם (ובמיוחד) במסלולי האופנה הבינלאומיים ובקרב פאשניסטיות ברחבי העולם.

צילומים: יח"צ, יח"צ חו"ל, אסף לוי, ליאור קסון, דמטרי גרין, טל טרי
צילומים: יח"צ, יח"צ חו"ל, אסף לוי, ליאור קסון, דמטרי גרין, טל טרי

מעבר לטרנד, לבגדי הספורט יכולה להיות השפעה פסיכולוגית והשפעה על תוצאות האימון, צריך לדעת איך לקנות חכם, יעיל, שיהיה נוח וכמובן מחמיא. לשם כך, אירה דולפין כוהנת פיטנס ובעלים של רשת הכושר Pink Room , קיבצה ארבעה טיפים לקניית ביגוד ספורטיבי בצורה הטובה ביותר: 

נוחות- לוודא שאכן אפשר להתאמן עם הבגד, לא משנה מהו ענף הספורט. החל מפילאטיס ריצה ואפילו כדורסל. רצוי שהבגד יאפשר לנו לנוע בחופשיות ושלא ירגיש צמוד מידי, קטן או רופף מדי שנרגיש בו מסורבלים או בחוסר נוחות. כאשר מודדים את הבגד בחנות, מומלץ לבצע מספר תרגילים קטנים כדי לבדוק את הגמישות ואת ההרגשה הכללית. הבגד בסופו של דבר צריך לתת למתאמן הרגשה של כיף ומוטיבציה לבצע את האימון בצורה הטובה ביותר.

נעלי ספורט מתאימות- לנעלי הספורט יש תפקיד מאוד חשוב במהלך האימון, לא רק מבחינת נוחות אלא מבחינת בריאות הגוף וכף הרגל. לכל אימון ספורט יש נעל המתאימה לה במיוחד, חשוב להתייעץ עם איש מקצוע לפני קניית הנעל ולא רק לקנות על פי הנראות. הנעל צריכה להיות עם סוליה נכונה, לא גבוהה וכבדה מדי שתוסיף משקל לגוף ולא תקבע היטב את הרגל. לא להתפשר על הנעל שבוחרים כי כשנועלים נעל לא מתאימה, אפשר להגיע למצבים של פציעות מיותרות.

טיפ לרצים, ביגוד מנדף זיעה- עבור מי שרץ בחוץ, חשוב לבחור בגדי ספורט שמנדפים זיעה ומתייבשים במהירות וכך מסייעים לשמור על טמפרטורת גוף אחידה לאורך כל הפעילות. בגדים כמו צמר וכותנה אינם מתייבשים ויכולים ליצור פטריות על הגוף לכן יש לבחור בבדים קלים ונושמים. יש לבחור בבגדים שנתפרו בתפירה שמתאימה במיוחד לריצה- תפירה שטוחה שמסייעת למניעת שפשפות. התאמת ביגוד הריצה למזג האוויר.

עיצוב הבגד- הכי חשוב לאהוב את איך שאת נראית בבגד הספורט ולהרגיש טוב עם עצמך. יש לבחור בעיצוב שמרגיש מחמיא פרסונלית ולא ללכת לפי הטרנדים והזרם. כל אחת מרגישה בנוח עם סגנון אחר של ביגוד ספורט ולכן חשוב לאהוב את עצמך עם אותו הבגד. יש מגוון עיצובים, צבעים וגזרות ועם הזמן והמדידות לומדים להבין מה כל אחת אוהבת ומה מתאים לה באופן אישי.
אירה דולפין. צילום: רונן פדידה
אירה דולפין. צילום: רונן פדידה