עולם הלבוש של אורחי האירועים הוא כמו צדפה, קשה ברגע שמקבלים את ההזמנה אבל מושית וזורמת כשיודעים מה ללבוש. הזמנה לחתונה וכל המעטפת שלה, כבר אינה כל כך פשוטה: איך מגיעים? כמה שמים? וכמובן פענוח קוד הלבוש. עם החידה הזו אנחנו יוצאים לחיפוש בארונות של חברות, קניונים והזמנות באינטרנט בתקווה שהבגד יגיע בזמן וישב בול כמו שצריך.

אז גבירותיי ורבותי, הגיע הזמן להתלבש! כמו בכל עונה זה הזמן הנכון לצאת באמירה אופנתית משלך ולהרשים את כל שאר האורחים בצד היותר אלגנטי שבך. לכן, הרשו לעצמכם להיפתח לעולמות חדשים, לצאת מהקופסא של – "שמלה שחורה קטנה, עקב מינימלי ותיק צד תשוש" ותהיו מוכנים לחגיגה הגדולה!

המדריך לגבר המסוקס

משום מה, תמיד נדמה שאצל הגבר עניין הלבוש הוא יותר קל ובסיסי. פשוט מאוד: לוקחים מכנס וחולצה מכופרת לבנה ונגמר הסיפור, אז זהו שלא. תחום הלבוש המחויט בעולם הגברים הרבה יותר רחב ממה שנהוג לחשוב. בישראל אמנם לא אופייני לראות ביומיום כמות גדולה של גברים עם מכופתרות או עניבות, שפחות מתאימות לתרבות ולחום הים תיכוני, אבל ברחבי העולם זהו חלק שגרתי ולא כל כך יוצא דופן. כיום, קיימים אינספור סוגי מכופתרות עם צווארונים שונים, כמובן תלוי אירוע. בין היתר קיימים גם מכנסי שורט מחויטים שיכולים להתאים לאירועי צהריים קלילים ושמשיים.

השראות לגבר. צילומים: אלעד חיזקי, יח"צ חו"ל, טל טרי, יח"צ, אלכס קוצ'רנקו

אז נכון שאנחנו רוצים לדפוק הופעה ולהיראות הכי הכי אבל... לפני שנשפשף את העיניים בפריטים הנחשקים והאקססוריז המוצעים בחנויות (ועוד כמה אלטרנטיביות שיקיות) חשוב לזכור:

1. להתאים את מידת הבולטות שלך לבן הזוג: הכוונה היא לא להתאים אחד על אחד את צבעי או הדפס הבגד, אלא להתאים את הוייב. מה זה אומר? כשאתם נכנסים לאולם שהשילוב של שניכם ביחד לא יכאב בעיניים לסובבים. לגברים שביניכם, אל תפחדו להעז עם צבעים שמעולם לא התקרבתם אליהם, לכו על גווני הניוד, התכלת ואפילו ירוקים, צבעים אליו מתאים מאוד במיוחד בתקופות כאלה של קיץ. ולא- בורדו לא נחשב! ואם אתם לא מצליחים להגיע לפשרה, פשוט אל תשבו ביחד.

2. הכי יפה כשנוח לך: בדרך כלל, כאישה את מוכנה להקריב מעצמך כמה שניתן על מנת להיות בשיא שלך, אבל! יש גבול לכל תעלול, נסי להימנע משמלות סטרפלז שחצי מהערב בעצם מעסיקה אותך בלהרים אותה, מחשוף ושסע עמוק מדי שלא ברור לך אם אנשים מסתכלים על השמלה או על הסודות הכי כמוסים שלך. סוג הבד של השמלה חשוב לא פחות, אם את מחליטה שאת הולכת על בד שהוא קצת יותר מגרד, עוקצני ובעיקר חם, סביר להניח שתסבלי מאוד על רחבת הריקודים. בימים חמים במיוחד או אירועי צהריים מומלץ לאסוף את השיער לקוקו גבוה ומרשים או כמו שאני קוראת לו "קוקו קים קרדשיאן" - נמוך, פס באמצע וצמוד היטב לראשך. וכמובן הדובדבן שבקצפת, לנעול עקב שלא תרצי לכרות בגללה את הרגל בסוף האירוע. כיום ישנם המון עקבים גבוהים וגם פחות שמגיעים עם פלטפורמה פנימית שנותנת תמיכה לכף רגל ומונעת כאבים מוגזמים לשווא. ואם כבר עקבים בעונת הקיץ, סנדלי רצועות הם הדיבור בכל הקשור להנעלה ואביזרי עזר. לגבר, לא ליפול לסטיגמה של מכופתרת מידה אחת מעל, החולצה חייבת לשבת כמו שצריך. מידה נכונה של הבגד משדרגת את הלוק באופן קיצוני.
לאישה: השראות לסטיילינג לאירועים. צילומים: יח"צ חו"ל, אסף לוי, אפרת אלון, ניר יפה
לאישה: השראות לסטיילינג לאירועים. צילומים: יח"צ חו"ל, אסף לוי, אפרת אלון, ניר יפה

3. להתאים את הבגד לסגנון האירוע: נכון, נשמע פשוט מאוד אך סוג הבד הוא שם המשחק. אם הוזמנתן לאירוע קליל בצהריי היום, חתונה, ברית, או בת מצווה לשכנה, נסו ללכת על כיוון השיפון ובדים נשפכים המשדרים "נוח לי ממש". צבעים בהירים ושמחים, הדפסים פרחוניים לייט, צבעי הניוד או פסטל עדין שעושה תענוג לעין- ורדרד, סגלגל, תכולים וגווני הירוק. באירועים כאלה גברים לגמרי יכולים ללכת על ברמודות מחויטות במגוון צבעים ואפילו לפנק את עצמכם, להוסיף שרשרת נחמדה ולפתוח עוד כפתור במכופתרת. אם האירוע מתקיים בשעות הערב, לכו על שמלה שתבליט את קווי המתאר של גופכן, אם פחות מתחשק ללבוש צמוד, תמיד אפשר לשים חצאית עפרון מחמיאה או חצאית A, שצמודה בקו המותן ונפתחת בסופה. להשתמש בצבעים חזקים ונועזים יותר ותכשיטים בעלי אופי חזק. גברים יכולים להוסיף ג'קט פתוח למכופתרת או פפיון קטן שייתן טאץ' ללוק הסופי.

4. תפסיקו לבדוק מה אחרים לובשים! תקשיבו לאני הפנימי שלכם ולכו עד הסוף עם הסטייל האישי שלכם, אחרי הכל- בשביל מי אתם מתלבשים?