גבינות הן דבר טעים. גבינות עם אחוזי שומן גבוהים עוד יותר. אבל האם הן בריאות? והאם כדאי לאכול אותן אם יש נטייה להשמנה?  ד"ר מאיה רוזמן התייחסה לנושא בתשובה לשאלת מאזינה בתוכניתה ב-103FM והמליצה בחום לאכול אותן: "הן מלאות בסידן יותר מכל גבינה אחרת, בגבינות הקשות יש מעט מאוד לקטוז בהשוואה לכל מוצרי חלב אחרים, אז הן עושות פחות בעיות עיכול".

המאזינה סיפרה: "בעיקרון אני במשקל תקין ואוכלת מסודר אבל מבחינת גבינות עובש וגבינות עתירות שומן, עד כמה הן בריאות או לא? כי יש לי חולשה אליהן ואני לא רוצה להוריד אותן מהתפריט או להחליף אותן בגבינה 9% כי זה לא אכיל מבחינתי. אני 1.56 ושוקלת 60, ובת 42".

מה הסיבה שאת שואלת אם זה בריא או לא ואם להוריד את זה מהתפריט?
"כי יש לי נטייה לעלות במשקל ואני צריכה להקפיד על 1200 קלוריות ליום". 

אז זה הדבר היחיד שיכול למנוע ממך את הכמויות של הגבינות האלה כי תכלס כל הגבינות הקשות עתירות מאוד בסידן יותר מכל גבינה אחרת, פרוסה במשקל של 30 גרם מכילה בערך רבע ממה שצריך ליום וזה חשוב. בגבינות הקשות יש מעט מאוד לקטוז בהשוואה לכל מוצרי חלב אחרים, אז הן עושות פחות בעיות עיכול. בגבינות הצהובות ברובן אם יש צבע מאכל הוא טבעי, ויש היום גם הרבה גבינות בלי חומר משמר. כמות הכולסטרול בגבינות הקשות שזה הכי חשוב היא מאוד נמוכה. אנשים חושבים שגבינה צהובה זה דבר עתיר כולסטרול. 
"אבל גבינות עובש כמו קממבר או ברי שייך לקבוצה של גבינות קשות?"

אני שמה אותן שם בגלל כמות הסידן. בשמונה פרוסות גבינה צהובה עתירת שומן יש פחות כולסטרול מאשר בביצה אחת. לגבי הכמות, רק זה מפריע לי כי רוב הגבינות האלה הן בסביבות 300 קלוריות למאה גרם מה שאומר שאם תאכלי 30 גרם זה נשנוש של 100 קלוריות.
"אני שמה את הגבינה על קרקר עם מעט דבש לארוחת ערב, זה בסדר? אפשר לשלב בדיאטה? אני מחליפה את הטחינה בגבינה". 

יופי, זה מקור מצוין לשומן לספוג את ויטמין A מהסלט. 
"אגוזים ופירות יבשים אני לא יכולה כי כמה שיהיה ככה אני אוכל".