האם הממתיק המלאכותי סוכרלוז מזיק לבריאות? המאזינה הביעה את חששותיה היום (שני) בפני ד"ר מאיה רוזמן שהתייחסה לנושא ב-103FM
ועשתה סדר בסוגי הממתיקים השונים, אלו שמומלצים ואלו שמזיקים.

אני בת 65, שבוע שעבר הזכרת את נושא הסוכרלוז ודי בנינו על זה שזה אחד הממתיקים הכי טובים והפרכת את זה. מה התחליף בעצם? סטיביה אני לא כל כך אוהבת.
"לא הפרכתי".

אמרת שנעשו מחקרים והוא לא הכי מומלץ. או שלא הבנתי נכון?.
"מבחינת הממתיקים שיש אני יכולה להגיד לך שאני עושה חלוקה לשלוש קבוצות. הממתיקים הראשונים שהתגלו זה ציקלמט וסכרין שבזמן שעבדו על חומרים פלסטיים סינטטיים אחד מהחוקרים ניגב את הפה והרגיש שיש לזה טעם מתוק. עד היום הממתיקים האלה נמכרים, אני לא יודעת למה, למרות שראו שיש להם השפעה מסרטנת. הם הכי גרועים. אחר כך יש לנו אספרטיים שעשוי משני חלבונים שברגע שמחברים אותם ביחד נוצר טעם מתוק בלשון, זה לא פלסטיק, זה הרבה יותר טוב. היו בעבר הרחוק מחקרים שהראו שזה פוגע במוח ובעיניים. רוב המוצרים שקוראים להם דיאט הם עם אספרטיים ואני משתדלת באופן אישי לא לגעת בזה בכלל.

הקבוצה השלישית הם לא ממתיקים מלאכותיים כי אחד מהם זה סוכרלוז שהוא עשוי מסוכר, והשני זה סטיביה שעשוי מצמח הסטיביה. אין מחקרים שמראים שיש לזה השפעה מסרטנת או פוגעת אבל היו מחקרים שביצעו על כל הממתיקים המלאכותיים באופן כללי וראו שההשפעה שלהם עדיין יכולה בטווח הארוך להוביל לעמידות לאינסולין שגורמת ליותר שומן בטני ולעליה למשל בהיקף המותן".

זה גורם לך לא לרצות לקחת את זה.
"השאלה זה המינון, אני הייתי שותה הרבה קפה עם סוכרלוז, קראתי את המחקר והחלטתי לשתות בלי. השמיים לא נפלו, התרגלתי לזה מהר ואם אני יכולה לחסוך..."

יהיה לי קשה כי חורף. סטיביה?.
"אותו דבר מבחינת השפעה".

שומן בטני גם ככה יש לי, כמה מותר נגיד ליום?
"כמה את שותה כרגע?"

6 שקיות.
"זה לא פוגע לך בבריאות".

רק בהיקף. בקשר לפסיליום, יש לי טייפ 2 ואני לוקחת כדורים, ג'נואט. את הפסיליום אני יכולה באופן חופשי או להיוועץ עם רופא?
"את צריכה להרחיק את זה מכל תרופה כי אלה סיבים סופחים. נגיד שתי כמוסות בבוקר ועוד שתיים בערב אבל לא סמוך לתרופות. זה מפחית את הסיכון לסרטן המעי הגס ועוזר למניעת סוכרת. זה לא יעשה רע".