האם אכילת ביצים מעלה את הכולסטרול וגורמת לבעיות לב? על השאלה הזאת ענתה ד"ר מאיה רוזמן בתוכניתה ב-103FM. לדבריה, יצאו לאחרונה מחקרים שבדקו את הסיכון למחלות לב באנשים שאוכלים ביצה אחת לשבוע לעומת כאלה שאוכלים 14 ביצים לשבוע, וראו שאין שום קשר. 
הסכנות שנמצאות בוויטמין שעשוי למנוע קורונה

הנושא עלה בתוכנית בעקבות שאלה של מאזינה, שסירםה על בנה: "הוא בן 32, 1.90 מטר, שוקל 85 קילוגרם, עושה כושר גופני מאוד אגרסיבי בבית ואוכל 3 ביצים ליום".

אין בעיה.
"גם בשר והכול. אין עם זה בעיה?"

"בדיוק השבוע הייתה כתבה שצילמתי עם מנחם הורוביץ איפה שמתאמנים הנינג'ות, וגיל שזכה אוכל כל יום 5 ביצים", סיפרה רוזמן. "פעם, לפני המון שנים חשבו שמחלות הלב נגרמות כתוצאה מצריכה של שומן רווי, כולסטרול, בשר אדום וביצים. עם השנים למדו שאין בהכרח קשר בין כמות הכולסטרול שצורכים לרמות הכולסטרול שיש בדם. לאחרונה יצאו מחקרים שבדקו את הסיכון למחלות לב באנשים שאוכלים ביצה אחת לשבוע לעומת כאלה שאוכלים 14 ביצים לשבוע, וראו שאין שום קשר". 

"יש משהו שנקרא הערך הביולוגי של החלבון. ככל שהחלבון יותר מתאים לבניית שרירי גוף האדם הוא מקבל ציון יותר גבוה. המזון היחיד שקיבל ציון 100 הוא הביצה והאשר מושווים אליה. בשר, דגים וקטניות קיבלו ציון נמוך יותר. הדבר היחיד שעקף את הביצה זה החלבון שנקרא מי גבינה, שמשתמשים בזה לאבקות חלבון של ספורטאים. אם זה מרגיע אותך, הבן הגדול שלי אוכל שתי ביצים ליום והקטן שלוש ביצים ליום.