ד"ר מאיה רוזמן שוחחה עם מאזינה בתוכניתה ב-103FM ושברה את כל המיתוסים על הקמח המלא. לטענת המאזינה, כאשר מנסה לאפות עם קמח מלא ולא עם קמח לבן הלחם יוצא לא מוצלח. הד"ר הסבירה את הדרך הנכונה לעשות זאת: "אני שמה רק קמח מלא במכונה לאפיית לחם, ויוצא לי לחם אוורירי מאוד. אני פורסת את הלחם אחרי שהוא מתקרר, כדי שלא יצאו פרוסות עבות מדי, ואז שמה בפריזר – 2 פרוסות בכל שקית. אני מפשירה את זה בשביל סנדוויצ'ים לבן שלי, וזה לא נהיה אבן בכלל, זה הכי טרי בעולם".

"ד"ר מאיה רוזמן, את מומחית לשבירת מיתוסים. הייתי רוצה לשמוע על קמח מלא, כי ככל שאני שומעת אותך יותר כך אני מבינה שהקמח הלבן הוא קטלני ביותר. כאשר אני אופה מוצרים מקמח מלא, הלחם שלי יוצא כמו אבן".

אני שמה רק קמח מלא במכונה לאפיית לחם, ויוצא לי לחם אוורירי מאוד. אני פורסת את הלחם אחרי שהוא מתקרר, כדי שלא יצאו פרוסות עבות מדי, ואז שמה בפריזר – 2 פרוסות בכל שקית. אני מפשירה את זה בשביל סנדוויצ'ים לבן שלי, וזה לא נהיה אבן בכלל, זה הכי טרי בעולם.
"כשאני הולכת לקנות לחם בסופרמרקט, אני בודקת מה כמות הקמח המלא בתוך הלחם, ואז מתחילים לגמגם. אני נוגעת בלחם, לוחצת עליו, והוא מרגיש כמו צמר גפן. אני רוצה להבין, עובדים עליי? האם יכול להיות לחם שמרגיש כמו צמר גפן, והוא בכל זאת 100 אחוז מקמח מלא?".

בלחמים שנמצאים בסופר, אם מופיע על האריזה 'קמח מלא 100 אחוז' – אז זה 100 אחוז קמח מלא. אם כתוב משהו אחר, למשל כתוב קמח ומלא וגם קמח חיטה, אז זה לא 100 אחוז קמח מלא. יש המון כאלה. העניין הוא, שגם בלחם שאת קונה בסופר שכתוב עליו 100 אחוז קמח מלא, יכולים להיות חומרים משמרים.

בבתי טבע יצא לי לקנות לחם מקמח כוסמין, שהוא 100 אחוז מלא, ללא חומרים משמרים. במקרה הוא גם דיאטטי, וכתוב עליו שהוא 37 קלוריות לפרוסה. לא כתוב עליו שהוא לחם 'קל', אבל הוא כן קל, והוא גם רך.

כאשר מכינים לחם בבית, אין בו חומר משמר. יש שני סוגים של קמח מלא: יש אחד שהוא קמח לבן שהחזירו לו את הסובין, ויש קמח שהוא באמת מלא וכתוב עליו 'נטחן מגרגירי החיטה בשלמותם'. אני לוקחת חצי קילו של הקמח הזה, אותו אני קונה בסופר, איפה שנמצאים כל סוגי הקמח. אני מוסיפה 300 גרם מים, 2 כפות סוכר חום או כף אחת – לפי הטעם שלך, כפית מלח, 2 כפות של שמן אגוזי מלך או קצת חמאה, מוסיפה 12-13 גרם שמרים.

אני משתמשת במכשיר לאפיית לחם, כך שאני מפעילה אותו והולכת. הלחם שנוצר הוא מצוין, רך, לא כמו אבן ולא כלום, ובמיליון אחוז הוא ללא חומרים משמרים.
"כשאני מנסה לקנות לחם מקמח מלא, אני נוגעת בלחם והוא כמו צמר גפן, אז אני לא יודעת".

"אפשר לעשות לחם מ-100 אחוז קמח מלא ושירגיש כמו צמר גפן. זה שהלחם רך ואוורירי – זה לא סימן שמרמים אותך. אני יודעת את זה, בגלל מה שקניתי בבית הטבע ובגלל מה שהכנתי בבית".