ראש השנה בפתח, וכמדי שנה ידברו בסגולותיהם של מאכלי החג, שאחד מהם הוא הרימון. ד"ר מאיה רוזמן התייחסה אל הפרי האדום והמתוק בפינת המיתוסים בתוכניתה ב-103FM. לדברי רוזמן, הרימון, שנמנה עם שבעת המינים, מסמל שפע ופריון בתרבויות השונות, וגם יופי וחכמה. הפרי, נשמר לאורך זמן בלי קירור, משמש גם להכנת יין, חומץ, וסירופ גרנדין שנפוץ בקוקטיילים.

עוד סיפרה הד"ר, כי הפרדת גרגרי הרימון מן הפרי נקראת 'פריטה', ובימי קדם כבר השתמשו בקליפת הרימון לעצירת דימום, ובמיץ רימון כתרופה לכאבי ראש, בחילות, וטיפול ב"הנג אובר".

ברימון יש כמות גדולה מאוד של נוגדי חמצון, אפילו יותר מאשר ביין אדום או תה ירוק, שבמחקרים רבים מאוד נמצאו כיעילים במניעת סרטן מסוגים שונים: העור, השד, הערמונית. יש בו פוליפנולים שמפחיתים טרשת עורקים ומסייעים בהפחתת לחץ דם, ובנוסף נמצא שהרימון מסייע למערכת החיסון להילחם בזיהומים נגיפיים וחיידקיים.

ברימון 83 קלוריות במאה גרם, מה שאומר שכוס חד פעמית מלאה בגרגרי רימון שווה למנת פרי. יש בו 13% סוכר, שזה קצת יותר מפירות אחרים, יש בו מעט ויטמין C, גם אשלגן, אבל כמות הברזל בו היא כמו בפירות אחרים.

הסיבה שהפרי מכתים בגדים אינה הברזל, אלא פיגמט הצבע שנמצא בגרגרים ובקליפה, שבעבר השתמשו בו לצביעת בדים ועורות, ואפילו הכינו ממנו דיו.