יום הגלידה הבינלאומי, שחל היום, מצוין מדי שנה ביום ראשון השלישי של חודש יולי. בחרנו לחגוג אותו עם הצצה לטרנד עיצוב הבית בצבעי גלידה. 

"צבעי הגלידה יבלטו השנה ויעוררו את כל החושים", טוען המעצב דניאל מיכאלי. "נגיעות ורודות, ירוקות, כחולות וצהובות ישטפו את הבית ויתווספו ללבן והשמנת המוכרים והקלאסיים. גם מזג האוויר הקיצי שמורגש מאוד, לצד השחרור והרצון לרענן לאחר תקופת הסגר, תורמים לפתיחות ולרצון להכניס חיים עדינים, חדשים וקיציים לבית. לא בכדי פורסם באחרונה כי אחת ההוצאות הגבוהות בתקופה הנוכחית היא ריהוט. קיים צורך אמיתי לרענן את הבית ולהכניס לו משב רוח חדש וקליל".

צבעי גלידה (צילום: באדיבות נירלט)
צבעי גלידה (צילום: באדיבות נירלט)

משב רוח

"ידוע כי כוחו של הצבע עצום, וגוונים שונים משפיעים על התחושה ומשקפים מצב רוח", אמרת הדס כהן, מנהלת תחום אדריכלים ועיצוב בנירלט. "השימוש בגוני גלידה אכן מקבל תאוצה עם בוא גל החום. זה הזמן להפוך את סביבת המגורים שלנו לקלילה ומזמינה, בעזרת שימוש בצבעי פסטל, אך לא רק. ניתן לחלק את צבעי הגלידה לשלוש קבוצות עיקריות: הקבוצה הראשונה היא הצבעים המתקתקים, אולי קצת ילדותיים - ורוד בייבי, סגול הלילך, הלבנדר והצבע התכלכל. אותם גוונים נהוגים לשימוש בחדרי ילדים, אך במגמות הרווחות כיום נראה אותם מופיעים גם בחלל למבוגרים בשילובים קצת יותר נועזים.

"הקבוצה השנייה היא גוני הפסטל המעושנים - ירוק מנטה, ורוד פודרה, מוקה, גוני אפרסק נעימים, כחול וירוק מעושנים. הם משדרים תחושה בוגרת ומתוחכמת יותר, כזו שתתאים גם לחדרי שינה זוגיים, פינות אוכל, חדרי מגורים ואפילו חדרי רחצה. הם מזוהים בעיקר עם הסגנון הכפרי, ויעבדו באופן מושלם עם עץ טבעי, ברזל ואבן טבעית. הגוונים בקבוצה יתאימו גם לפרשנות שלנו למגמה הסקנדינבית שכובשת בסערה את מחוזות העיצוב בארץ.

"הקבוצה השלישית הינה קבוצת הפסטל הקפוא, גוון שבין שקוף לאטום. זוהי פלטת צבעים קרה המציגה גוני פסטל בהירים במיוחד, על גבול הלבן, הנדמה כאילו היטשטשו ונעלמו. גוונים כמעט בלתי נראים שנעטפו בערפל לבן ושמימי, המסתיר את נוכחות נגיעות הצבע הנעימות והחמות. גוני הפסטל הקפוא משרים אווירה של נועם ורוגע ונוכל לחוות אותם היטב בסגנון הנורדי".

"בעת האחרונה אנו רואים תעוזה בקרב הישראלים, שלפתע מוכנים להשתולל ולהכניס צבעים נועזים וחמים לביתם", מסכם מיכאלי. "הכנסת פריט דומיננטי אחד כדוגמת ארון, שידה או אפילו חיפוי קיר בצבע - יש בה כדי להקפיץ את הלוק הכללי ועדיין להקרין אווירה שלווה ורגועה בחלל כולו. לא נדרשת מהפכה, אלא רק משב רוח קליל ונעים שישפוך אור על הבית כולו. צבעי הגלידה יכולים להתבטא בפריטים מפתיעים כמו חיפויים, טפטים, ברזים, מטבחים, גופי תאורה, כיסאות, כורסאות ופופים. זה טרנד שמשרה שלווה ואופטימיות, שאנחנו כה זקוקים להן בתקופה הנוכחית".