טיולי העומק לאיטליה בהדרכתה של ד”ר ברכה אנטופולסקי, עם בתה מיה, מוזיקאית שהתגוררה בארץ המגף, לא דומים לטיול מאורגן. החוויה היא של טיול חברים מעמיק לחובבי התרבות, האמנות והאוכל הטוב. 
 
ברכה בנדטה, בשלנית, רופאת שיניים ומדריכת מסעות, מוציאה זו השנה הרביעית קבוצות קטנות לסיורי אוכל ותרבות באזורים היפים והמיוחדים והפחות “תיירותיים” באזורים השונים של איטליה.
 
את ברכה אני פוגש (ניחשתם נכון) במטבח הביתי הרוחש-רוגש במטעמי החיים האיטלקיים. אחרי ניוקי קטיפתי ברוטב זנב שור וכוסית קרירה של פינו גריז’ו, אי אפשר שלא להידבק בחיידק האיטלקי שלה. הרומן של ברכה עם איטליה התחיל דרך הבטן. כבשלנית ובעלת מסעדה במבצר שוני היא התאהבה במטבח האיטלקי. בכדי להציע ללקוחותיה אוכל אותנטי, ניצלה כל הזדמנות לשוטט בשווקי איטליה ולבלות עם בשלנים ושפים במסגרת קורסים שלקחה. ברכה למדה איטלקית והשתלמה בהיסטוריה ובתולדות האמנות של ארץ המגף, וככל שתכפו הביקורים שם, כך גדלה האהבה למקום: “פתאום הכול התחבר שם: האוכל הנהדר, האנשים החמים, הנופים , האמנות. פשוט מי שאוהב את איטליה יודע שאין עוד מקום כזה בעולם”. התשוקה של ברכה בנדטה (מבורכת באיטלקית) לכל מה שקשור לאיטליה הדביקה גם את מיה בתה באהבה הזאת, ובזמן שגמלה אצל ברכה ההחלטה להוציא טיולי חברים לאיטליה, מיה והאיש שלה כבר היו שם בשנת שבתון, בה למדו איטלקית ועברו מאזור לאזור למקומות קסומים שאינם במפת התיירות המסחרית. כך חברו שתיהן ובנו טיולים מיוחדים באזורים שונים, עם מקומות “אחרים “ויחודיים. מידי שנה מוסיפים אזורים נוספים בכדי לספק את המטיילים הקבועים שנוסעים שוב ושוב.
 
פסטיבל הערמונים במוג'לו. צילום: מיה ואלי אנטופלסקי
פסטיבל הערמונים במוג'לו. צילום: מיה ואלי אנטופלסקי
שבעת הכללים של ברכה לטיול מושלם:

טיולי בוטיק- בכל טיול יוצאים 14 מטיילים בלבד. כך נשמרת האינטימיות ונוצרות חברויות טובות בין המשתתפים. ברכה מוודאת את התאמת המשתתפים לקבוצה ולהיפך, יש תיאום ציפיות ולא מוותרים על מפגש הכנה טעים...
 
מטבח איטלקי- לאכול במסעדות הטעימות של המקומיים, לשוטט בשווקים הצבעוניים בעיירות הציוריות, לקנות תוצרת עצמית בחווה המשפחתית ולבשל כמו האיטלקים.
 
אירוח מושלם- להתפנק בחווה משפחתית – אגריטוריזמו – בניחוח איטלקי, להתחבר לחקלאות, לטבע ולמארחים הלבביים, לקחת זמן להירגע וליהנות מהרגע.
 
היופי הזה- לגלות את איטליה האותנטית במקומות שלא נשטפו על ידי התיירים: לבקר בפנינות נוף חבויות באזורים השונים, ליהנות מאוצרות האמנות , התרבות, הסיפורים והחיים הטובים.
 
טיולי כוכב- בטיולים האלה לא רצים לשום מקום. יוצאים לנסיעות קצרות, לביקורים בנופים מרהיבים, בעיירות עתיקות, באתרי תרבות ואמנות, בשווקים אותנטיים, במסעדות טעימות, ביקבים ומגבנות, וחוזרים להמשך החוויה באירוח המשפחתי.
 
הרפתקאות- מכירים את מוג’לו, כור מחצבתו של שבט מדיצ’י? את גרפניאנה, חבל גשר השטן והאלפים האפואניים המרשימים? את דרך הפרוסקו, כרמי השמפניה של ונטו? ונפלאות המרמה, קסמי המעיינות החמים שבטבע? היכן נמצאים שמורת הטבע צ’ילנטו ודרך האלים? ומחוז לאציו האטרוסקי שבו הכול התחיל? את כל אלה ועוד יראו לכם ברכה ומיה שמקפידות לגלות את המקומות הנסתרים שאינם כתובים במדריכי הטיולים!
 
מבשלות בונטו. צילום: מיה ואלי אנטופלסקי
מבשלות בונטו. צילום: מיה ואלי אנטופלסקי
ואם גם אתם קיבלתם תיאבון, תוכלו עדיין להצטרף לחלק מטיולי 2020!
 
פרטים לעיון ולהרשמה:
לטעום את איטליה עם ברכה www.eatalia.co.il
ברכה: 052-8949010 / מיה: 054-7986040