לידיעת הקורא דונלד טראמפ: בדיווחים המתבססים על ספרו החדש של העיתונאי האמריקאי בוב וודוורד, “הזעם”, סופר כיצד שינית את מדיניותך כלפי הפלסטינים בעקבות סרטון וידיאו שנתניהו הראה לך. בנסיעתו של נתניהו לוושינגטון, על פי וודוורד, אמר לו טראמפ כי המודיעין שלו טוען שישראל אחראית לטרפוד המשא ומתן עם הפלסטינים. 

בנסיעתו הראשונה של טראמפ לישראל ביקש נתניהו לשוחח אישית עם טראמפ. קושנר, שמכיר את נפש חמיו, דרש שמזכיר המדינה דאז רקס טילרסון יהיה נוכח בפגישה. 

טילרסון, על פי וודוורד, ראה סרטון שממנו השתמע שאבו מאזן לכאורה פוקד לרצוח ילדים. “זה האיש שאתה רוצה לעזור לו?”, שאל נתניהו את טראמפ. אחרי שנתניהו עזב את החדר, אמר טילרסון לטראמפ: “הווידיאו הזה פוברק”. אלא שבהמשך כינה טראמפ את אבו מאזן “רוצח” ובנוסף ביטל את הסיוע לפלסטינים. 

נשיא ארה''ב דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)
נשיא ארה''ב דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)

אני מניח שוודוורד מקווה לתלות בחגורתו קרקפת של נשיא אמריקאי בנוסף לזו של ניקסון, אבל לענייננו, אין ספק שנתניהו היה אחד האנשים הראשונים בעולם שזיהו את עומק הבורות והאינפנטיליות של טראמפ ואת טינתו לממסד הביטחוני והמודיעיני של ארצות הברית.

 כבר לפני תרגיל ההטעיה של הווידיאו המזויף - אם אכן בוצע - בוצע על פי חומרי החקירה של ה־FBI, שהועברו בעבר במסגרת משפטו של רוג’ר סטון, יועצו הבכיר לשעבר של טראמפ, תרגיל נוסף, חמור לא פחות בעיניי. 

לפי התצהיר של סוכן ה־FBI שחקר את אירועי בחירות 2016 שבהן ניצח טראמפ, ביקש איש קשר, ככל הנראה גורם ישראלי בכיר, מרוג’ר סטון יועצו הבכיר של טראמפ, פגישה פרטית עם המועמד. על פי ה־FBI, הוא אמר לסטון: “עומדת להיות ‘הפתעת אוקטובר’... טראמפ יפסיד את הבחירות, אלא אם אנחנו נתערב. יש לנו מודיעין קריטי”.

דונלד טראמפ (צילום: REUTERS/Kevin Lamarque)
דונלד טראמפ (צילום: REUTERS/Kevin Lamarque)

 
בחלק אחר של התצהיר מתוארת התכתבות מתאריך 9 באוגוסט 2016. איש קשר (מושחר) כותב לסטון: ״רוג׳ר, לפי PM (קיצור מקובל למילה ראש ממשלה) יש לנו אפשרות לנסות פעם אחת נוספת לפני שנתקדם. האם הנך מסוגל לבצע? ההיסטוריה לא תסלח לנו. טראמפ בצניחה חופשית, הפתעת אוקטובר מגיעה!”. בחלק אחר מתואר בתצהיר כי איש הקשר כתב ש“עליהם להיפגש כדי לקבל החלטה בנוגע למה ואם ישראל מתכננת לעשות באוקטובר 2016״.

הדרך להבין את אופן הטיפול בחומרים מודיעיניים מחייבת תחקיר שיבדוק אם אכן זויף הווידיאו של אבו מאזן, ומיהו הישראלי שתיווך, לפי התצהירים, את “הפתעת אוקטובר” לטובת קמפיין הבחירות של טראמפ, והאם ארגון מודיעין בישראל לכאורה אחראי על החומר הזה. כתבים צבאיים ומדיניים, לטיפולכם. בעצם למה רק הם? כל מי שיודע משהו על מישהו מוזמן לספר את מה שהוא יודע, ולשומע ינעם.