1. במשך שנים ארוכות אני מוסיף לתואר ח"כ כ' נוספת וקורא לחברי הכנסת ח"ככים, שם שמצלצל כמו מקקים. נהגתי להסביר שח"ככ אינו בהכרח חבר כנסת ויכול להיות גם חולה כבוד, חולה כסף, חולה כוח. ברוב חוצפתו, יו"ר הקואליציה מיקי מכלוף זוהר יצא בשבוע שעבר בהצהרה שהוא מאמין בשלוש הכ"פים - כבוד, כסף, כוח - בלי להזכיר את זכויות היוצרים.

המנהיג הליכודניקי הצעיר, ששואף להגיע לראש הפירמידה לאחר שתסתיים הקריירה של המנהיג הנוכחי בנימין נתניהו, מנסה כנראה להראות שהוא אדם בעל עומק אינטלקטואלי לפחות כמו המנהיג הרוחני המיתולוגי של הליכוד זאב ז'בוטינסקי, שהשבוע מלאו 80 לפטירתו. ז'בוטינסקי קבע את המושג "חמש המ"מים", שהן החובות שיש למדינה כלפי אזרחיה: מורה, מרפא, מעון, מזון, מלבוש. הדור החדש של מנהיגי הליכוד לא מתעסק בזוטות כמו תנאים סוציאליים מינימליים לעם - מעניין אותם הכבוד, הכוח, הכסף.

בישיבת ועדת הכספים בתחילת השבוע קיבל זוהר ג'ננה על שר האוצר ישראל כ"ץ, טען שצריך להעיף אותו והבהיר שיציע זאת לראש הממשלה, שזוהר חביב עליו ועל בני ביתו באופן מיוחד. ישראל כ"ץ, שאינו פראייר, זרק לזוהר שהוא דואג לבעלי אולמות האירועים רק משום שלבן דודו יש אולם אירועים. זוהר הסמיק וזעם, ולעיני ואוזני חברי הוועדה הנכבדים אמר שהנה הוא עומד לספר על עסקי אשתו של השר כ"ץ. שר האוצר סינן שזוהר עושה דברם של לוביסטים, וזוהר מתעקש שוב שיספר על עסקי אשתו של כ"ץ. ישיבת ועדת הכספים של הכנסת נראתה באותם רגעים כריאליטי רכילות VIP.

המהומה, ההאשמות והדיבורים המלוכלכים הגיעו לאוזני ראש הממשלה, שלפי המסורת של ארגונים כוחניים זימן את שני האישים לבוררות. שחקני הסדרה "הבורר" לא היו מצליחים לשחק את המהומה טוב יותר מהנוגעים בדבר, שנתנו בזמן אמת הצגה הראויה לאוסקר הישראלי.
ההתפרצות של זוהר על השר כ"ץ לא הייתה היחידה השבוע. יו"ר הקואליציה הכוחני חטף ג'ננה, אל מול מצלמות הטלוויזיה כמובן, על יו"ר ועדת הכנסת לענייני קורונה ח"כית יפעת שאשא־ביטון.

שאשא־ביטון, חברת כנסת של כולנו בסיעת הליכוד, היא לא מאומרי ההן. היא לא חנפנית ולא נאלמת דום כשהאיש המדגמן כוח, כסף וכבוד אומר לה מה היא צריכה לעשות לטעמו ולדעת הממשלה. שאשא־ביטון רוצה מידע, פרטים, נתונים מדויקים, לפני שהיא מחליטה החלטות בתור ראש ועדה כה חשובה, החורצת גורלות של מאות אלפי אזרחים. בעיניים דלוקות ומול המצלמות מיקי זוהר צועק עליה שהיא לא תהיה יותר יו"ר הוועדה, ורץ להתבכיין לבוס הגדול שצריך להעיף אותה. נתניהו, שגם הוא איש של שלוש הכ"פים, מקבל את דעתו של הח"ככ הנמרץ, ושאשא־ביטון מועמדת לעוף מהתפקיד. כפיים.

זה המקום לציין שכל הברדק הזה מתרחש בזמן שיש מיליון מובטלים שיושבים בבית וצופים בטלוויזיה, בזמן ששביתת העובדים הסוציאליים נמשכת כבר שבועיים, בזמן שהאחיות והמתמחים קורסים, בזמן שאיש לא יודע במדויק אם מחר הוא ילך לעבודה או יהיה בחל"ת. נבחרי העם המנותקים מצדיקים כל שלט של המפגינים שעליו כתוב "מנותקים, נמאסתם". בשוק ההימורים בכנסת וועדותיה נוטים ההימורים לטובת זוהר, שינצח את שר האוצר ישראל כ"ץ. לכ"ץ, כמו לזוהר, יש שאיפות להחליף את נתניהו כשיסיים את תפקידו. בבלפור, על פי השמועות, לא מי יודע מה אוהבים את שר האוצר הכוחני, שיש לו תומכים רבים במרכז הליכוד. רבים מדי.

כ"ץ וזוהר מכורים להופעות בטלוויזיה, בעיקר בשידורים חיים. הדוברים שלהם דואגים שהם יהיו על המרקע לפחות כמה פעמים בשבוע. בעוד מיקי זוהר נוהג לתקוף בוולגריות את מי שמציבים נגדו, כ"ץ מעדיף להופיע לבד, ומי שיש לו סבלנות לספור כמה פעמים הוא אומר בכל ראיון "אני... אני... אני... אני... אמרתי... עשיתי... אמרתי... עשיתי... אני... אני..." - ייפול מהכורסה לפני סוף הראיון. "הבורר" החליט להעניש את שני הנִצים - הוא אסר עליהם להתראיין בנושא. במילים אחרות, לסתום את הפה. בהחלט עונש קשה מנשוא לשניים האלה.

מיקי זוהר, ישראל כ''ץ (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
מיקי זוהר, ישראל כ''ץ (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)

2. ההאשמות של כ"ץ על קשרי המשפחה של זוהר עם בעל אולם אירועים לא הוכחשו. הן נכונות. הרמיזות על פעילותו של זוהר למען בעלי האולמות בשל הקשרים האלו תוך ניצול מעמדו הבכיר עלולות להוות לשון הרע אם לא יוכל להוכיח זאת.  זוהר העיד על עצמו שהוא אוהב כוח, כבוד וכסף. הצצה חטופה לאירוע שהתרחש לפני כחמישה חודשים יבהיר את הדברים באופן מוחשי. ב־2.2.2020, תאריך שאי אפשר לשכוח, הגיעו 2,500 מוזמנים לחגיגת בר ובת המצווה לילדיו של זוהר, אילן והיא־לי.

האירוע הנוצץ והמפואר נערך במתחם הכנסים והאירועים דוריה בקריית גת והתפרש על פני שלושה מתחמים: גן, היכל ואמפי. אנשי כוחות הביטחון וסדרנים השקיעו באבטחת האירוע ובשמירה על הסדר, ולו רק משום שכל צמרת המדינה על מאבטחיה ושומרי ראשה הגיעה לאירוע.
נתניהו בירך את חתני השמחה. ישראל כ"ץ, אז שר החוץ, חלק כבוד למארחים ולא חשב לרגע שתוך כמה חודשים הוא יהיה בעימות מלוכלך עם בעל השמחה.

לא נעדרה מהאירוע השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, שגם היא נמצאת בימים אלו בסכסוך מתוקשר עם זוהר. תרימו גבה, גם מי שהייתה אז שרת השיכון והבינוי יפעת שאשא־ביטון, שעליה צווח השבוע מיקי זוהר בהיסטריה, נכחה וחלקה לו כבוד. והרשימה ארוכה־ארוכה. השולחנות היו עמוסי כל טוב, והאירוע, על פי הנוכחים בו, היה בסטייל הוליוודי של מיליארדרים. היה שם הרבה כבוד, כסף וכוח.

3. בתקופה האחרונה מגיעים אליי יותר ויותר שירי מחאה שנעדרו מהרדיו הישראלי, כי בישראל תרבות שירי המחאה נמצאת בתחתית הסולם. ההפגנות בירושלים העלו כמה דמויות מקהילת האומנים על המפה. אסף אמדורסקי הוכיח שיש לו ביצים של פיל ובמילים בוטות (יש אומרים בוטות מדי) תקף את הממשלה ומדיניותה וזכה לאלפי תגובות, רובן הגדול מהזן הנמוך של "אמא שלך זונה" או "נקרע לך את התחת, יא קוקסינל", ועוד ממיטב הטינופת של גיבורי "מאחורי המקלדת".

הזמר המעודן מוקי נשא נאום פרווה קצר בהפגנה, וכששמע שהמפגינים צועקים מאחוריו "ביבי, הביתה", הוא זעם, נטש את המקום והגיב שלא מתאים לו סוג כזה של הפגנות אנטי. חמודי, מוקי. מי שלא מוקים חמודים הם חברי להקת הדג נחש, שחיברו את השיר "זמן להתעורר", שנופל בול על התקופה האחרונה בחיינו בארץ הקודש. ליידיס אנד ג'נטלמן - הדג נחש:

זמן להתעורר

לא מאמין בנשק מאמין בשירה
ותיק מספיק כדי לעשות את הבחירה
בכי זה לא רע כשהמצב בכי רע
כל דמעה שמטפטפת מזכירה
בדיוק עד כמה בעלי השררה
ואנחנו לגמרי באותה סירה
כשמישהו על עצמו שופך חומר בעירה
איך זה שאנחנו מרגישים עם זה רע
הם משתמשים בתקשורת כדי לביית ולתכנת
להחדיר לנו ת'שקר שנאמין שזה אמת
אתה קולט - אני מריח, זה מסריח מהראש
אומרים לי תירגע - אז זה הזמן לחשוש
שמה שחשבתי הגיוני לא הגיוני בהחלט
זה הספין שמסיט מהאלף אל הבית

זה הזמן להתעורר, הבית מתפורר
נצא מהחורים ביחד, די להסתתר
תרימו את היד, תפתחו את הפה
מול כולנו אין סיכוי שהם יחזיקו עוד הרבה

לחברי המחאה נשחרר מחמאה
כי הם חותרים להקלה, לתיקונה של העוולה
ממוסר עבדים נמאס
רוצים לחיות בקלאס
אם חשוב לנו עתיד הילדים
עכשיו שוברים את הכלים
אז כלים שלי אל תשתופפו
דגלים חדשים עוד יתנוססו
הימים השחורים עוד יתמוססו
ילדים מאושרים עוד יתרוצצו
למען המחר נצא אל הכיכר
נראה לכם בדיוק מי פה נטע זר
ומי גיבור האוהל עוד יחזור
מי פה המשיח ומי פה החמור
אז אחים שלי, אל תשתופפו
החזיקו מעמד, אל תתכופפו
אחים שלי, אל תשתופפו
לא כל המוחות שלנו נשטפו

זה הזמן להתעורר, הבית מתפורר
נצא מהחורים ביחד, די להסתתר
תרימו את היד, תפתחו את הפה
מול כולנו אין סיכוי שהם יחזיקו עוד הרבה