זמני כניסת ויציאת שבת והדלקת נרות פרשת וירא | 07.11.25
כניסת שבת ויציאת שבת בארץ:
- ירושלים כניסת שבת: 16:04 יציאת שבת: 17:22
- אילת כניסת שבת: 16:19 יציאת שבת: 17:25
- תל אביב כניסת שבת: 16:23 יציאת שבת: 17:23
- מודיעין כניסת שבת: 16:15 יציאת שבת: 17:22
- חיפה כניסת שבת: 16:13 יציאת שבת: 17:21
- טבריה כניסת שבת: 16:11 יציאת שבת: 17:19
- באר שבע כניסת שבת: 16:27 יציאת שבת: 17:24
- חדרה כניסת שבת: 16:14 יציאת שבת: 17:22
- נתניה כניסת שבת: 16:15 יציאת שבת: 17:22
- נהריה כניסת שבת: 16:13 יציאת שבת: 17:21
- אשדוד כניסת שבת: 16:24 יציאת שבת: 17:24
- פתח תקווה כניסת שבת: 16:05 יציאת שבת: 17:23
- אשקלון כניסת שבת: 16:17 יציאת שבת: 17:24
- עפולה כניסת שבת: 16:13 יציאת שבת: 17:20
- רחובות כניסת שבת: 16:16 יציאת שבת: 17:23
- ראשון לציון כניסת שבת: 16:16 יציאת שבת: 17:23
- בני ברק כניסת שבת: 16:23 יציאת שבת: 17:23
- חולון כניסת שבת: 16:16 יציאת שבת: 17:23
- לוד כניסת שבת: 16:15 יציאת שבת: 17:23
- מודיעין עילית כניסת שבת: 16:15 יציאת שבת: 17:22
- בית שמש כניסת שבת: 16:05 יציאת שבת: 17:23
- רעננה כניסת שבת: 16:25 יציאת שבת: 17:23
- בית שמש כניסת שבת: 16:16 יציאת שבת: 17:23
- רמלה כניסת שבת: 16:15 יציאת שבת: 17:23
- ראש העין כניסת שבת: 16:15 יציאת שבת: 17:22
- קרית גת כניסת שבת: 16:16 יציאת שבת: 17:24
- עכו כניסת שבת: 16:13 יציאת שבת: 17:21
- כרמיאל כניסת שבת: 16:12 יציאת שבת: 17:20
- נתיבות כניסת שבת: 16:17 יציאת שבת: 17:25
- מעלה אדומים כניסת שבת: 16:14 יציאת שבת: 17:21
- דימונה כניסת שבת: 16:16 יציאת שבת: 17:23
- אופקים כניסת שבת: 16:17 יציאת שבת: 17:25
- שדרות כניסת שבת: 16:17 יציאת שבת: 17:24
- גבעת שמואל כניסת שבת: 16:15 יציאת שבת: 17:23
- ערד כניסת שבת: 16:15 יציאת שבת: 17:22
- קריית שמונה כניסת שבת: 16:10 יציאת שבת: 17:19
- בית שאן כניסת שבת: 16:12 יציאת שבת: 17:20
- רמת גן כניסת שבת: 16:23 יציאת שבת: 17:23
- יבנה כניסת שבת: 16:16 יציאת שבת: 17:23
- בת ים כניסת שבת: 16:16 יציאת שבת: 17:23
- כפר סבא כניסת שבת: 16:15 יציאת שבת: 17:22
- צפת כניסת שבת: 16:11 יציאת שבת: 17:19
- הרצליה כניסת שבת: 16:15 יציאת שבת: 17:23
זמני כניסת שבת ויציאת שבת בעולם:
- ניו יורק כניסת שבת: 16:27 יציאת שבת: 17:27
- פראג כניסת שבת: 16:10 יציאת שבת: 17:19
- פריז כניסת שבת: 17:02 יציאת שבת: 18:09
- בודפשט כניסת שבת: 15:59 יציאת שבת: 17:05
- לונדון כניסת שבת: 16:04 יציאת שבת: 17:14
- בנגקוק כניסת שבת: 17:30 יציאת שבת: 18:21
- ברצלונה כניסת שבת: 17:21 יציאת שבת: 18:21
- אומן כניסת שבת: 16:11 יציאת שבת: 17:18
- אמסטרדם כניסת שבת: 16:41 יציאת שבת: 17:52
פרשת השבוע
מניין בני ישראל
"וילך למסעיו מנגב ועד בית א־ל".
אברהם אבינו חוזר ארצה ממצרים וכעת, בניגוד למצב בו היה בלכתו מצרימה, הוא עשיר ונכבד עקב המתנות והרכוש שהמלך העניק לו בתור פיצוי על מה שניסה לעולל לשרה. למרות עושרו הרב, אברהם לן באותה אכסניה בה לן ברדתו מצרימה, ועל זה אמרו חז"ל: "לימדה התורה דרך ארץ, שלא ישנה אדם מאכסנייה שלו".
כלומר, על האדם להסתפק במועט ולא להרגיל עצמו לתפנוקים וחיי מותרות גם כשמזלו מאיר פנים והוא עולה לגדולה גשמית. ולכאורה, למה שלא יעלה את רמת חייו אם מצבו הכספי מאפשר לו זאת? כי גלגל חוזר בעולם, ואין לנו כלים לדעת מה מזמן המחר ואם תתרגל לחיי מותרות, שמא המחר טומן בחובו ירידה גשמית ואז סבלך יגדל שבעתיים לאחר שטעמת מצוף מתק חיי רחבות ועשירות.
ב"חומש המגידים" בו ליקטו גדולי תנועת המוסר תובנות ממעשי אבות, מובא בנושא זה של הסתפקות במה שהגוף זקוק לו מבלי להפריז, מעשה מהגמרא (מסכת כתובות, ס"ז) אודות עני שבא לרבי נחמיה, ורבי נחמיה שאל אותו "מה אתה רגיל לסעוד?". ענה לו שהוא רגיל לאכול בשר שמן ויין נושן, וזה היה נוהגו מהתקופה בה היה עשיר. אלא שבארונו של רבי נחמיה לא היה אוכל מלבד עדשים.
שאל רבי נחמיה: "שמא רוצה אתה לאכול עדשים? שכן מדין צדקה איני חייב להאכילך יותר ממה שיש לי, וזה מה שיש לי". ואכן, מספרת הגמרא, "האכילו עדשים". וכתוצאה מכך אירע אסון. האיש מת כתוצאה מאכילת אוכל פשוט זה בו לא היה רגיל. וקוננו על כך חז"ל: "אוי לו לנחמיה שהרג בן אדם!".
אבל אחר כך דוחה הגמרא ואומרת: "לא ולא! אלא אוי לו לאדם שהרג את עצמו! כי הרגיל את עצמו לאכול רק תרנגולת פטומה ויין ישן". הוא, המפונק, אשם בלעדי במותו. מדוע רבי נחמיה יכול לחיות מעדשים ואתה לא? אלא שהרגלת את עצמך לפינוק, והרי אין אפשרות לדעת איך המצב מתגלגל מיום ליום, ולכן כל אחד מצוּוה לא להתרגל למותרות. "לימדה תורה שלא ישנה אדם מאכסנייה שלו, גם אם צנועה היא וקטנה".
וממשיכה הגמרא באותו עניין. "עני בא להלל הזקן וסיפר שהוא עני כעת, אך הוא בא ממשפחה עשירה והוא אינו מסוגל לחיות אם אינו רוכב מדי יום על סוס ועבד רץ לפני הסוס, כפי שהתרגל לפני בעת עושרו וכיוון ששמע זאת, הלל מיד השיג לו סוס ועבד שרץ לפניו".
יום אחד השיג לו סוס, אך לא מצא לו עבד שירוץ לפניו. מה עשה? הלל הזקן התנדב לרוץ בעצמו.
ננסה לזרום יחד עם אותו עני. כמה צער כרוך בהרגליו? שוטה גדול הוא. למה התרגל לשיגעונות כאלה עד כדי כך שבלעדיהן אינו יכול לחיות? למזלו הוא נתקל בהלל הזקן. אם היה נתקל ביהודים טובים בבית הכנסת, היו מביאים לו אוכל ושתייה. והוא, מסכן, היה מסרב בנימוס כי הוא חייב להשיג איזה סוס... מיד היו עונים לו: בבקשה, קח לך כמה כסאות ולך לישון, ותפסיק להטריח עולם ומלואו. והוא אכן היה נשאר רעב.
ומי האשם? הוא עצמו.
זהו הלקח מדברי רבותינו שאמרו "וילך למסעיו – למדה התורה דרך ארץ". אל ישנה אדם מההרגל שלו – שלא ירגיל עצמו למותרות.
הדלקת נרות שבת - כללי המנהג ונוסח הברכה | הרב אליעזר מלמד
תיקנו חכמים להדליק נרות לקראת השבת שיאירו את הבית בליל שבת. רעיון נפלא רמוז בנרות השבת. אדם השרוי בחושך אינו מוצא את מה שהוא מחפש, ונתקל ברהיטיו וחפציו עד שנדמה לו שכולם קמו עליו להכשילו, ואם הדליק נרות לכבוד שבת - בא שלום לבית, והוא רואה שרהיטיו באו לשמשו, וכל חפציו מונחים במקומם, והוא יכול לענג את השבת בסעודתו.
כמו כן, כשמתבוננים על העולם במבט רגיל, הוא נראה מלא קטטות, פילוגים ומלחמות ללא תקנה. כל צד חושב שברגע שיצליח לבטל את זה שכנגדו יגיע למנוחתו, וכך הסכסוכים נמשכים בלא סוף.
אך לאחר שאדם זוכה לאמונה, האור האלוהי מתגלה והחושך מסתלק, והוא נוכח לדעת שכל הצדדים השונים משלימים זה את זה, ויש יד מכוונת שמובילה את העולם אל תיקונו, ומכל הצרות והייסורים צומחות ישועות ונחמות. כך נרות השבת שמוסיפים אור ועושים שלום בבית, רומזים לתיקון העולם על ידי הוספת אור אמונה ותורה. בכך שמירת השבת מקדמת את האדם והעולם לתיקונם ולגאולתם.
מתכון לשבת
גרסה ביתית קלה ומהירה לרוזלך - המאפה המתוק שכבש את הרשת: בצק שמרים רך, נוטלה נמסה ואפייה קצרה לתוצאה מושלמת. אזהרה אחת: קשה לעצור בביס הראשון
לכתבה המלאה
טיול לשבת
קיבוץ נאות סמדר נבחר לרשימת הכפרים התיירותיים הטובים של האו"ם - Best Tourism Villages. המועצה האזורית: "מציבה את הערבה ואת ישראל על מפת התיירות העולמית". זו ההכרה השנייה בישראל
עד מתי יש רכבות ביום שישי?
מה יהיה מזג האוויר בשבת?
תחזית מזג האוויר המלאה לסוף השבוע
שאלות ותשובות : הרב שי סימינובסקי.
1)למה שבת נכנסת 18 דקות לפני רדת החשכה?
ישנו ספק הלכתי מתי 'מתחלף' היום האם בשקיעת השמש או ברדת החשיכה (כאשר שנראים בשמיים 3 כוכבים) לכן כניסת השבת לעניין איסור מלאכה הוא מרגע שקיעת החמה (כ18 דקות לפני רדת החשיכה) .
2) למה מדליקים נרות 40 דקות לפני החשיכה?
ישנה מצווה להוסיף מהקדש על החול -'תוספת שבת', לכן אנו מקדימים את הדלקת נרות שבת כ20 דקות שקיעת החמה (ובירושלים 40 דק' לפני). בנוסף, זו הרחקה שנועדה למנוע מצב שבו איחור מועט בהדלקת הנרות יגרום לחילול שבת.
3) עד מתי אפשר להדליק נרות שבת?
אפשר לסיים את הדלקת הנרות עד 2 דק' לפני השקיעה. אם עבר זמן זה עדיף לא להדליק נרות ולא לחלל שבת.
4) מה זה ערוב שבת?
ישנו איסור לטלטל חפצים בשבת מרשות היחיד לרשות הרבים. חז"ל תקנו גם שלא לטלטל מרשות יחיד אחת לחברתה – כדי שלא יעבירו בטעות חפצים מרשות היחיד לרשות הרבים. לכן, אנו מקיפים את כל העיר בצורת פתח (שני עמודים ועמוד או חוט מעליהם) כדי שתחשב כל העיר לרשות אחת, ואפשר יהיה להעביר חפצים ממקום למקום .
5) כמה זמן אחרי רדת החשיכה יוצאת שבת?
הזמן המופיע בלוחות הוא הוא כ20 דק' אחרי רדת החשיכה ונועד על מנת להוסיף מהקודש על החול ולמנוע חשש לחילול שבת בטעות.
6) האם אפשר לקיים הדלקת נרות בפנסים או תאורה חשמלית ?
לכתחילה נוהגים להדליק אש רגילה. בשעת הצורך או מחשש לשריפה אפשר להדליק נרות חשמליים. אפשר לברך עליהם כאשר יש להם סוללה והאור מופק מנורת להט (שדינה כאש ע"פ ההלכה) .
7) כמה נרות שבת יש להדליק?
המנהג להדליק 2 נרות אחד (כנגד זכור ושמור) ויש הנוהגים להדליק נר לכל אחד מבני המשפחה .
הכותב הוא מנהל תחום תוכן והסברה במכון צומת.
