אנשי הקהילה הברסלבית באומן מקיימים ישיבות ודיונים עם אנשי הממשל בניסיון להגיע לפתרון, שיאפשר את חגיגות ראש השנה תוך שמירה על כללי הזהירות הנדרשים. גורמים בקהילה היהודית באומן מספרים כי יש הבדל תהומי בין הגישה של נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, התומך במציאת המתווה שיאפשר את חגיגות ראש השנה, לבין היחס הקשוח של ראש עיריית אומן, אלכסנדר צבריי, אשר פועל נגד האירועים ותוקף את העולים לרגל בתקשורת המקומית. 

לדברי גורמים בקהילה היהודית: "אפשר לנהל את אירועי ראש השנה תוך זהירות ושמירה על הכללים. ייתכן שנארגן קפסולות בציון ובבתי הכנסת הגדולים בעיר, שביכולתם להכיל עד כ-7000 מתפללים".

וולודימיר זלנסקי (צילום: רויטרס)
וולודימיר זלנסקי (צילום: רויטרס)

מקורבים לנשיא סיפרו לאנשי הקהילה המקומית כי "זלנסקי עצמו אינו רוצה להצטייר כמנהיג המונע מאלפי יהודים לקיים את תפילות החג החשוב ביהדות", וסייגו: "קשה לעמוד מול הלחץ האדיר של הבכירים בישראל, אשר דורשים מהנשיא למנוע את האירועים באומן".

להערכת אותם גורמים הקהילה היהודית, פרט לישראלים, שאר המבקרים צפויים להגיע, כמדי שנה, בעשרות אלפים מארצות הברית, אנגליה וצרפת. לגבי הישראלים, ההערכה היא שיתירו ל-20 אלף בלבד להגיע, לעומת כ-70 אלף המגיעים מדי שנה.