לפעמים, כשבא לי לבכות, אני רואה הסנדק. מכיוון שאיני יודע באמת לבכות, אני גם לא באמת צריך לראות הסנדק. מספיק שאחשוב עליו. ואז אחשוב גם על האפשרות לבכות. יום אחד. אני בטוח שאם אבכה, זה יהיה בזמן צפייה בסנדק. מקסימום בסנדק 2. נדמה לי שבסנדק 3 באמת בכיתי. 30 שנה, לך תזכור. אשכרה, 30 שנה כבר עברו אפילו מאז הסנדק 3. בן כמה זה עושה אותי? ולמה לבכות דווקא בסנדק? אני לא באמת יודע. נדמה לי שזה קשור לרון מיברג.

מישהו כתב פעם שפגש אותו יושב ומתייפח בחושך מול הסנדק בבקתה שלו במיין. קבור בשלג במיין. מבולבלים? גם אני. מיברג יודע לבכות. או כך לפחות נדמה לי. זה לא עושה אותו בן אדם יותר טוב ממני. רק יותר בכיין. שזה דווקא לזכותו. בכל השאר, ובכן, שנוי במחלוקת. אבל מיברג, ושוב, זה לזכותו, יודע ממה לבכות. אני חושב. מבוב דילן. מניל יאנג. מהסנדק.

''הסנדק'' (צילום: יח''צ)
''הסנדק'' (צילום: יח''צ)

דמעות של טבחים 
יש משהו בסנטימנטליות האלימה או באלימות הסנטימנטלית של סרטי הסנדק שעושה לי את זה. לי ולמיברג. למיברג זה כנראה מצליח עד הסוף והוא אשכרה בוכה. אני עדיין משתעשע באפשרות. כשזה לא הולך, אני פותח בקבוק קיאנטי. הסנדק מתקשר אצלי לקיאנטי. ופסטה. את זה אתם בטוח מבינים. אני יודע, אצלכם זה בכלל כבר קשור יותר לזיטי האפוי של כרמלה סופרנו. עניין של גיל. אם הייתי רואה הסופרנוס, בטח הייתי בוכה גם מזה. או לפחות מנסה, או רוצה, או לכל הפחות יודע שזו סדרה ראויה לבכות מולה.

למה בכלל לבכות, אתם שואלים. למה לא. יש לכם משהו יותר טוב לעשות. עכשיו או בכלל. עכשיו במיוחד. אז עד שאצליח לבכות, פתחתי בקבוק קיאנטי של פיצ'יני. קיאנטי לא יקר, פשוט, צעיר. כזה שיכול לעשות לי לבכות. בתיאוריה. יין חמוד, יום-יומי. חומצי. אני אוהב יין חמוץ. גם אדום וגם לבן. חמוץ זה אני. אדם חמוץ שלא מצליח לבכות. לא צריך רזרבה ובטח שלא ברונלו. כלומר, זה יכול להיות נחמד, אבל אז זה לא חמוץ. חמוץ זה טוב בשביל היום-יום נטול הבכי.

שבוע איטליה (צילום: יח''צ)
שבוע איטליה (צילום: יח''צ)

פתחתי בקבוק פיצ'יני. זה היה טוב 
ושמתי הסנדק בנטפליקס. אבל לא הצלחתי לבכות. הכנתי גם זיטי אפוי. לא של כרמלה סופרנו. שלי. זה גם לא באמת זיטי אלא מין מקרוני קצוץ של דה צ'קו, שמצאתי במבצע מצוין במעדניית אגתה ברמת החייל. אבל כל פסטה צינורות תתאים וגם פפיונים. משהו שיושב טוב בצורת פשטידה בתבנית.

בישלתי חבילה שלמה שהספיקה לפיירקס די גדול. לפי הוראות היצרן אבל לא ממש עד הסוף. אולי דקה פחות. הרי יש עוד אפייה. בינתיים טיגנתי שני בצלים גדולים קצוצים ברבע כוס שמן זית. כשהפכו רכים ושקופים הוספתי גם ארבע שיני שום פרוסות ומיד אחר כך כמה וכמה קוביות של בשר שנשאר לי מהגולאש של שבת. צוואר. אבל אפשר כמובן חצי קילו או קצת יותר של בשר טחון. והוספתי גם שלוש נקניקיות של מזרע. אם הייתי יודע איפה משיגים נקניקיות איטלקיות כמו במתכון המקורי, הייתי שם כאלה. יש שמועה על איזה שף סודי שמכין. חפשו אותו. אפשר גם להשתמש בפרנקפורטר של לבקוביץ. ניסיתי וזה מצוין.
 
במקום נקניקייה איטלקית אתם יכולים לתבל את הבשר והנקניקיות שחתכתם לקוביות בזרעי שומר וקצת צ'ילי חריף יבש. אני עשיתי את זה. ומלח ופלפל כמובן. כשהבשר הטחון מאפיר, הוסיפו חצי כוס יין לבן יבש וכשהוא מתאדה כמעט לחלוטין בקבוק פסאטה, אותו רוטב עגבניות איטלקי מופלא. או שתי קופסאות שימורי עגבניות איטלקיות שטחנתם בבלנדר מוט או סתם מעכתם קצת במחבת, וכמה עלי בזיליקום בבקשה, ועכשיו תרתיחו ותעבירו לאש הכי קטנה וגם אותה תנמיכו בבקשה ותבשלו חצי שעה. בינתיים אפשר לבכות קצת. אתם הרי יודעים איך, נכון, אתם לא כמוני.

חמש דקות לפני גמר הבישול תוסיפו מיכל שמנת מתוקה ותערבבו. עכשיו תערבבו בקערה ענקית את הפסטה המבושלת שזכרתם לסנן בזמן אחרי שגמרה להתבשל עם הרוטב  ועם קופסת ריקוטה פרסקה של מחלבות גד. תעבירו חצי מהכמות לפיירקס. פזרו פרוסות דקות של מוצרלה פרסקה, גם של גד (אפשר כמובן משהו אחר, זה מה שיש אצלנו במכולת מהתחום הזה) ואת שאר הפסטה. המון פרמזן מגורד גס מעל ועכשיו חצי שעה בתנור. כוס קיאנטי, עוד אחת, ריבוע פסטה אפויה. הסנדק. 

נו, אתם כבר בוכים?

יקב טנוטה קאבוטה - כרמים  (צילום: יח''צ חו''ל)
יקב טנוטה קאבוטה - כרמים (צילום: יח''צ חו''ל)

שבוע האוכל האיטלקי (מערכת סנהדרינק) 
במסגרת שבוע האוכל האיטלקי בישראל, בין התאריכים: 23-29 בנובמבר, יתקיימו  סדנאות בישול ואפייה וירטואליות של מאכלים פופולריים מהמטבח האיטלקי: פיצה, ריזוטו, פולנטה, לחם, יין, שמן זית, שוקולד – הכנת פרלינים, סדנת נוטלה ומתכונים לילדים, סדנה להכנת גלידה איטלקית ועוד. וגם סדנאות אוכל רחוב איטלקי מאזורים שונים: סיציליה, נאפולי, פיאמונטה, פוליה ועוד. 

בין סדנאות היין של "שבוע האוכל האיטלקי" ה-5:
הסדנאות הווירטואליות במסגרת שבוע האוכל האיטלקי יהיו פתוחות בחינם לקהל הרחב וישודרו ברשתות החברתיות בכתובות:  https://www.facebook.com/ItalianCuisineWeek/ ו- https://www.instagram.com/italian_cuisine_week_2020/ 

פאנטיני פרנזה:  סדנה שתעבור דרך 6 אזורים באיטליה ותסקור את היקבים והיינות המיוצרים בהם. בסדנה תוקרן הרצאה של בעל היקב ולנטינו סקיוטי, ושל יבואן היין אורן צילינסקי מתל אביב. יום שלישי ה-24/11/20 בשעה 17:00.

יינות מבעבעים של מרידיאן היין:  סדנה ומסע  בין יצרני יינות מבעבעים איטלקיים: פרנסיאקורטה ופרוסקו. הסדנה כולל הרצאה בוידיאו של העיתונאי פאביו פיקולי מאיטליה ועמנואלה פנקה מתל אביב, ותכלול טעימה של יינות מיקבי וילה סנדי ווילה פרנצ'יאקורטה. יום שלישי ה-24/11/20 בשעה 18:00

יינות בין ים להרים על ידי מרידיאן היין: סדנה על עולם היין הקסום של אברוצו המגלה את נופי האזור המדהים והלא מוכר הזה. בסדנה יוקרן שיעור של העיתונאי פאביו פיקולי מאיטליה לצד הרצאה של רבקה גלנטה מדריכת תיירים מאיטליה בתל אביב. הסדנה כוללת טעימת יינות של היקב זקניני פסקארה. יום חמישי ה-26/11/20 בשעה 10:00

יינות אדומים של מרידיאן היין: סדנה על יצירות המופת האדומות האיטלקיות. מסע דרך פיאמונטה וונטו: מונפרטו ו-וולפוליצ'לה. בסדנה יוקרן שיעור של העיתונאי האיטלקי פאביו פיקולי איטליה לצד הרצאה של בני בן ישראל מתל אביב. הסדנה כוללת טעימת יינות של היקבים איל פוג'ו ופארינה. יום חמישי ה-26/11/20 בשעה 15:00

יקב טנוטה קאבוטה - ענבים בייבוש  (צילום: יח''צ חו''ל)
יקב טנוטה קאבוטה - ענבים בייבוש (צילום: יח''צ חו''ל)