בימים של קורונה ומיעוט מקומות שאליהם אפשר לצאת לשתות או לאכול ארוחה טובה, אני מוצאת את עצמי כמהה לאיזה קוקטייל מושקע. ועם כל הכבוד לכישורי הבישול שלי, גם לארוחה טובה שלא תגרום למטבח שלי להראות כמו אחרי מתקפה סורית שעם השלכותיה אני זו שתיאלץ להתמודד. לכן כשאנשי מיזם CHEF TO TABLE הציעו לנו לבוא ולראות במו עינינו איך מכינים קוקטיילים בשניות ואיך מבשלים מנות שף בלי  בעיות, התייצבנו מיד.
 
כמו במסעדה רק בלי המסכה 
במסגרת המיזם, מופקות בקפידה ערכות להכנה בבית של ארוחות שף, שלא דורשות יותר מדי מאמץ ביחס לתוצאות. מתי לאחרונה חשבתם להתמודד בעצמכם עם הכנה של פילה דג ברוטב ארטישוק מותסס, שייטל בחצילונים אסיאתיים או כנאפה ערבית מושלמת? המיזם מאפשר לנו להכין יותר מאשר עוד מנת ספגטי, אורז או תפוחי אדמה בתנור, והכי חשוב בעיני: להרגיש שיצאנו לאכול במסעדה רק בלי המסיכות.

השפים המובילים של תל-אביב
כדי להעצים את חווית המסעדה בבית, חבר הפרויקט לכמה מהשפים המובילים של תל אביב, ביניהם: תום אביב, תומר טל, יריב מלילי, רזי ברווזי ועוד רבים וטובים, שסיפקו מתכונים שהם מכינים או כאלה שמופיעים בתפריטי המסעדות שלהם. כך נוצר תפריט מגוון ברמות הקושי, של מנות מתוחכמות וטעימות, ממש כמו במסעדה. על חלק מהן תעבדו 15 דקות ועל חלק 40 , אולם בשני המקרים תוציאו מהמטבח הביתי שלכם מנות שיהיה לכם כיף להגיש ולאכול.

CHEF TO TABLE (צילום: אפיק גבאי)
CHEF TO TABLE (צילום: אפיק גבאי)
לפני הכל: משהו קטן לשתות 
הערב נפתח עם SHAKE TO TABLE, כי אי אפשר להתחיל בלי דרינק קטן. כמו באוכל, גם כאן תוכלו להכין לעצמכם קוקטיילים קלאסיים בלי  מאמץ אבל עם כל הפאסון. המתכונים נוצרו על ידי המיקסולוגים של בר הצ'יקטי ובר הספוטניק, וכדי להמחיש את קלות ההכנה שלהם, הונחו לפנינו שקיות נייר על גבי שקיות נייר, ועליהן שמות של קוקטיילים קלאסיים כגון: מרגריטה, אולד פאשן, נגרוני ועוד. כל אחד מאיתנו בחר לעצמו קוקטייל ושלף מתוך השקית מבחנות, עם מרכיבי הקוקטיילים, לצד תערובת מלח מתובלת למרגריטה, קליפת תפוז לנגרוני ועוד מיני קישוטים ותוספות. מה עכשיו אתם שואלים? פשוט מרוקנים את המבחנות בהתאם להוראות, לכוס קרח או לשייקר ומשם לכוס נקיה והיידה, לשתות ולשכוח מכל השיט שהולך שם בחוץ.

משקשקים ונהנים, CHEF TO TABLE (צילום: רן בירן)
משקשקים ונהנים, CHEF TO TABLE (צילום: רן בירן)

מה אוכלים? 
בעוד אנחנו לוגמים ונהנים, פותחים שקיות ומוזגים משקאות, הטבחים של "CHEF TO TABLE" התחילו ללהטט ולהראות לנו איך אפשר תוך 8 דקות להכין לא מעט מנות מתוך המגוון של המיזם. נכון שלא תוכלו להכין עוף שלם צלוי או מנה תאילנדית של יריב מלילי אבל סביצ'ה מוסר על פיתה קלויה ולבאנה חמצמצה, שייטל צרוב על ברוסקטת ארטישוק, סלמון מוקפץ על יוגורט לצד בורגול היו רק חלק קטן מהמנות שהחבר'ה הכינו בלי להניד עפעף ואנחנו זללנו בלי למצמץ.

CHEF TO TABLE (צילום: אפיק גבאי)
CHEF TO TABLE (צילום: אפיק גבאי)

כל אחד יכול 
כל אחת מהערכות מכילה מתכון כתוב, ברקוד לסריקה שמפנה לסרטון ההדרכה בכיכובו של השף וכמובן את חומרי גלם הדרושים להכנת המנה, כשהם מסודרים ומופרדים כדי לשמור על הטעמים והטריות. ערכות הבישול מאפשרות לבשלנים מנוסים או מתחילים, לבשל מנות מתוחכמות בבית, במינימום השקעה של זמן ועלויות וללא הכנות מראש, ליהנות מדרינק מתוחכם ולהרגיש אפילו לזמן קצר שהכול בסדר.

המחירים: 
מחירי מנה עיקרית לסועד נעים בין 40-60 ₪, מחירי מנות ראשונות, קינוחים  וקוקטיילים עומדים על ממוצע של 25 ש"ח.
להזמנות: שף טו טייבל https://cheftotable.co.il/  תן ביס https://bit.ly/30kX2N3