לא מזמן כתבתי כאן על מארז שי ששבה את ליבי, זה של יקב NANA ממצפה רמון, שיחד עם יצרנים מקומיים מחבל לכיש, יצר חבילת שי שכולה אומרת "נגב". אלא שמאז התוודעתי לפריחה הגדולה שחווה השוק הזה השנה. אם מישהו חשב שהצמצום בהוצאות עקב החשש ממשבר כלכלי יתבטא גם בחנויות המשקאות, הרי שהחשש התבדה. אין סיבה מובהקת לתופעה, ועל כן ניתן רק להניח שהיא חלק ממגמת העלייה החדה בצריכת אלכוהול ויין בישראל מאז פרוץ משבר הקורונה, וכן תולדה של הריחוק החברתי שמונע השנה רבים מטקסי הרמת-הכוסית לקראת החג. יש חברות שאף מיהרו לשלוח "ערכות הרמת כוסית" לעובדיהם, כדי לקיים את הטקס בזום, עת כל עובד ספון בבטחה בביתו.
 
חבילות השי האלכוהוליות משתרעות על פני מגוון רחב של מוצרים ומחירים: מכאלה שבהן הבקבוק הוא חלק מהמארז ועד כאלה שהשתייה במרכזן, למשל בקבוק עם כוסות תואמות ועוד. עוד מגמה שבולטת השנה, היא שיתופי פעולה על בסיס אזורי או משלים: יצרני יין ואלכוהול עם יצרן מתחום המזון שחוברים ליצירת מארז משותף.

יקב טפרברג 
ביקב טפרברג שחוגג השנה 150 שנים של עשיית יין, הלכו על מארזים פונקציונליים, כאלה שנשארים במטבח או סביב שולחן החג, בתוספת כוסות או ציוד משלים אחר:
 
מארז יינות  INSPIRE:  מלחייה ופלפלייה ממתכת או סט סכיני ארקוסטיל במעמד עץ או שמן זית: בלנד אדום של קברנה סוביניון ומרלו ובלנד לבן של שרדונה, ויוניה ופרנץ קולומבר: 150 שקלים.
 
מארז יינות ESSENCE: זוג כוסות יין ללא רגל: בקבוק קברנה סוביניון ובקבוק פינו גרי: 200 שקלים.
 
מארז יינות MOSCATO: עם זוג גביעי יין: בקבוק מוסקטו לבן ובקבוק מוסקטו אדום: 80 שקלים.

יקב טפרברג - מארז לראש השנה  (צילום: יח''צ)
יקב טפרברג - מארז לראש השנה (צילום: יח''צ)

יקב רמת הגולן
היקב ממשיך במדיניות "ארץ הגולן" שלו, ובהתאם לה הוא מציע מארז יין (הנמכר אונליין באתר היקב) עם חומרי גלם מהאזור שבו שוכנים כרמיו: ירדן גוורצטרמינר 2018, שמן זית גשור 250 מ"ל, צנצנת דבש איליין 250 גרם, מיקס זרעים ארץ ישראליים מקומיים עונתיים, רודה דבש וזוג כוסות פיקניק, במחיר של 157 שקלים (לא כולל משלוח).

מי שמחפש אופציה פחות יוקרתית, אך מאוד צעירה וכיפית, יסתפק במארז הר חרמון מוסקטו: בקבוק הר חרמון מוסקטו 2019, 2 כוסות ופותחן. 49 שקלים.

יקב רמת הגולן - מארז שי לראש השנה  (צילום: טל סיוון ואיה ווינד )
יקב רמת הגולן - מארז שי לראש השנה (צילום: טל סיוון ואיה ווינד )

יקב הרי גליל
כחלק מהרצון לתמוך בתוצרת מקומית ובכלכלה הישראלית שנפגעה בעקבות משבר הקורונה, יקב הרי גליל חבר לחברת "המשקם" והעביר את ייצור מארזי החג למתפרה הגלילית של החברה. העובדים במתפרות ייצרו מפות שצבען תואם לצבע היין כך שטיפות היין שמטפטפות בד"כ על מפת החג לא יפריעו למראה החגיגי של השולחן. 

במסגרת שיתוף הפעולה ימכרו ארבעה סוגי מארזים: מארז רוזה המכיל יין רוזה מסדרת גליל ומפה בצבע ורדרד, מארז מרלו עם יין מרלו מסדרת גליל ומפה בצבע אדום, מארז קברנה סוביניון ובו יין קברנה סוביניון מסדרת גליל ומפה בצבע בורדו ומארז סירה עם יין סירה מסדרת גליל ומפה בצבע סגול. מחיר המארז:  140 שקלים, באתר

יקב הרי גליל - חברת המשקם - מארזי שי  (צילום: מנחם רייס)
יקב הרי גליל - חברת המשקם - מארזי שי (צילום: מנחם רייס)

יקב סגל
יקב סגל מציג מארזי יינות המבטאים שיטות מסורתית וטבעית שמדגישות את טעמי הענבים והארומה שלהם.
 
מארז התססה פראית: קברנה סוביניון ושרדונה וסכין שף במתנה: 150 שקלים.
 
מארז FREE RUN:קברנה סוביניון ומרלו, בתוספת שתי כוסות יין: 150 שקלים.

יקב סגל - מארז שי ראש השנה  (צילום: יח''צ)
יקב סגל - מארז שי ראש השנה (צילום: יח''צ)

יקב ברקן
מארז  קברנה סוביניון 585 +
מסדרת אלטיטיוד (המצוינת!) וחולץ פקקים, 160 שקלים.
 
מארז  שני יינות: פטי ורדו ומלבק מסדרת SPECIAL RESERVE וארבע כוסות יין: 160 שקלים.
 
מארז שני יינות: קברנה סוביניון ומרלו מסדרת SPECIAL RESERVE וסט אביזרי יין הכולל פותחן, מוזגן, פקק ואקום וטבעת למניעת טפטופים: 160 שקלים.
 
מארז הזהב: Reserve Gold Edition הכולל שני יינות קברנה סוביניון וגוורצטרמינר ממהדורת הזהב של סדרת רזרב ובקבוק קאווה איבריקה ברוט: 110 שקלים. 
 
המארזים ניתנים לרכישה בחנויות היין וכן באתר BLEND.

יקב ברקן - מארז שי לראש השנה  (צילום: יח''צ)
יקב ברקן - מארז שי לראש השנה (צילום: יח''צ)

יקב יתיר
יקב יתיר מציע מארז חגיגי המכיל בקבוק נחל יתיר (בלנד אדום על בסיס סירה עם נגיעות של מלבק וטנאט) מבציר 2016  בצירוף דיקאנטר 375 מ"ל המאפשר ליין לנשום ולהיפתח בטרם השתייה. לטובת העצמת הטעמים והניחוחות של הבלנד הייחודי. 150 שקלים.

מארז יתיר עם דקנטר (צילום: איל קרן)
מארז יתיר עם דקנטר (צילום: איל קרן)

יקבי כרמל
יקבי כרמל מציעים לראש השנה מארז יינות זוגי מסדרת הפרימיום VINEYARDS הכולל שני בלנדים בסדרה המוערכת: שני (בלנד בורדו) וסירה-מורבדר, שניהם מבציר 2014 ומכרם מרום הגליל, בצירוף זוג כוסות יין. 150 שקלים.
 
בנוסף מציע היקב מארז מסדרת "לימיטד אדישן" המעולה, מבציר 2017. מדובר ביין אדום יבש, המורכב מ-54% קברנה סוביניון, 25% מרלו, 13% פטי ורדו, ו-8% מלבק. המחיר: 250 שקלים.

יקבי כרמל - מארז חג לראש השנה  (צילום: איל קרן)
יקבי כרמל - מארז חג לראש השנה (צילום: איל קרן)

יקב רקנאטי
מארז מרלו גליל עליון: מארז זוגי המכיל בקבוק יין מרלו גליל עליון 2019 ושוקולד גודיס - קלסטר שוקולד חלב עם שברי אגוזים ושקד בעיטוף שוקולד מריר ובהבזק קקאו ודבש. 115 שקלים. 

מארז רקנאטי: בקבוק יין רקנאטי רזרב קברנה סוביניון וזוג כוסות יין. המארז מגיע בקרטון מעוצב בצורת פירמידה. המחיר: 110 שקלים. 

מארז מרלו גליל עליון: מעמד דקורטיבי מקרטון לבקבוקי יין עם בקבוק יין מרלו גליל עליון ובקבוק יין קברנה גליל עליון המחיר: 120 שקלים.

מארז קברנה גליל עליון:  הכולל יין קברנה סובניון, שוקולד גודיס - קלסטר שוקולד חלב עם שברי אגוזים וכן שקד בעיטוף שוקולד מריר ובהבזק קקאו, דבש ברטה ושמן זית מן הזית, במחיר 150 שקלים.

מארז קיץ: ארוז בתוך צידנית המאפשרת לשמור על בקבוקי היין קרים לאורך זמן. בתוך הצידנית בקבוק רוזה רקנאטי ופרנץ' בלנד. המחיר: 160 שקלים.

יקב רקנאטי, מארז שי לראש השנה  (צילום: עומרי מירון)
יקב רקנאטי, מארז שי לראש השנה (צילום: עומרי מירון)

משהו חזק יותר לסיום
חברת אגתד מציעה השנה מארזי שי נהדרים שכוללים, בין היתר, וויסקי טומינטול 18 שנה ב-600 שקלים, מארז וויסקי טילינג עם צמד כוסות במחיר 180 שקלים, ג'ין בריסטר במארזי שי שונים החל מ-100 שקלים, מארז ברנדי דרוסרק במחיר 80 שקלים – ומשהו שישמח כל מי שאוהב לצרוך את "הראשונות" בארוחת החג, בנוסח ים תיכוני: מארז אוזו מלטמי במחיר של 75 שקלים.

אוזו מלטמי, מארז חג לראש השנה  (צילום: יח''צ)
אוזו מלטמי, מארז חג לראש השנה (צילום: יח''צ)