עוגת תפוחים, תמרים ואגוזים: עוגות בחושות עם תפוחים, או בכלל עם פירות, הם פתרון מהיר וקל לכל סוגי האירוח. אם רציתם להזמין אורחים ולא ידעתם מה כדאי להכין - בעזרת המתכון הזה תוך כמה דקות תהיה לכם עוגת תפוחים, תמרים ואגוזים בחושה טעימה ונהדרת. 

מתכון לעוגת תפוחים, תמרים ואגוזים

החומרים:

420 גרם קמח (3 כוסות)
10 גרם אבקת אפייה (שקית)
3 גרם אבקת סודה לשתייה (כפית)
¼ כפית מלח
1 כפית קינמון
250 גרם סוכר (¼1 כוסות)
4 ביצים בגודל L
220 גרם חמאה של "תנובה",
מומסת ופושרת
1 כפית תמצית וניל
1 גביע שמנת חמוצה של "תנובה"
4 תפוחי גרנד סמית, מקולפים
וחתוכים לקוביות
1 כוס תמרים קצוצים גס
¾ כוס אגוזי פקאן

אופן ההכנה:

  • מחממים תנור לחום של 170 מעלות. משמנים את התבנית בשכבה דקה ואחידה של חמאה ולאחר מכן מפדרים אותה בקמח, כך שכל התבנית מקומחת. מנערים מהתבנית את שאריות הקמח.
  • מערבבים בקערה את הקמח, אבקת האפייה, הסודה לשתייה, המלח והקינמון. בקערה גדולה טורפים את הסוכר, הביצים, החמאה המומסת, הווניל והשמנת החמוצה.
  • מקפלים את תערובת הקמח לקערה עם הנוזלים עד שמתקבלת בלילה אחידה ודי סמיכה. כשהתערובת אחידה, מוסיפים את קוביות התפוחים, התמרים והפקאנים ומקפלים עד להטמעתם בבלילה.
  • אופים 45־55 דקות, עד שקיסם הננעץ בעוגה יוצא עם מעט פירורים לחים. מצננים את העוגה במשך 10 דקות בטמפרטורת החדר והופכים אותה על צלחת הגשה. 

את המתכון לעוגה הזו אפשר להכין בכל מיני דרכים, ואף לשנות את מרכיבי הפירות לאלו האהובים עליכם, במידה ואתם לא אוהבים עוגה עם תפוחים. אפשר במקום תפוחים לשים שזיפים, אגסים, אפרסקים או כל פרי אחר שיתאים לדעתכם לעוגה בחושה.