יום פתיחת שנת הלימודים מסמל התחלה חדשה שמלווה בהמון התרגשות, למרות הקורונה שמרחפת מעל. כיום, יותר מתמיד, מקפידים הורים על איכות הכריך, כך שיהיה בעל ערכים תזונתיים גבוהים, ולא רק טעים ומתוק. לא עוד ממרח שוקולד או חמאת בוטנים: כריכים יכולים להוות ארוחה שלמה, משביעה, מזינה וטובה, צריך רק לדעת כיצד להכין אותם נכון. החוכמה היא להשקיע בממרחים טובים, להקפיד על שימוש בחומרים איכותיים וטריים ולשלב פירות וירקות.

אחד הדברים החשובים בבניית כריך הוא בחירת הממרח/המטבל, שמפגיש בין הכריך למלית. הוא משלב ומשלים את המרקמים והופך כריך פשוט לאיכותי. הארוחה הקלילה הזו חייבת להכיל שילוב של פחמימות וממרחים או תוספות חלבון, על מנת שתהיה מזינה יותר.

ארוחת עשר חשובה לא פחות מארוחת הבוקר, והיא מוגשת כשהילדים בשיא הפעילות וזקוקים לאנרגיה. הארוחה מסייעת לריכוז ולשקט ומאפשרת למידה רגועה יותר. מניסיוני למדתי שהכריך עבור הקטנים חייב להיות פשוט וממוקד. כלל ברזל הוא להיצמד לטעמים אהובים ומוכרים, ומדי פעם לגוון ולראות איך זה התקבל אצל הקטנים. אפשר לשלב בין גבינות רכות וקשות, ביצים קשות או חביתות ועוד.

כאמור, הקפידו לשלב מבחר ירקות בכריך. תחילה שלבו ירקות שטעמם אהוב על ילדיכם, ובהדרגה הוסיפו ירקות חדשים על מנת לחשוף אותם לטעמים שונים. אם אתם שולחים עמם פירות, דאגו שיהיו שטופים, נקיים, חתוכים וקלופים. כך נתחיל את שנת הלימודים באהבה ועם טעם של בית. 

למתכונים נוספים: https://www.pascalpr.co.il/ 

טיפסקל
 צרו שילובים מעניינים בין פרוסות לחם רגיל לכהה, וגוונו בין פיתות ולחמניות שונות כדי לשמור על עניין.

 חשוב להרכיב את הכריך כך שיהיה לילד קל ונוח לאחוז בו. עבור הילדים הצעירים רצוי לחתוך את הקשה של הלחם.

 אל תכינו כריכים עבים מדי, שלילד יהיה קשה לנגוס בהם. אם הכריך גדול מדי, חצו אותו לשניים.

רצוי לשמור במקפיא לחם פרוס איכותי. בבוקר מוציאים אותו מהמקפיא, וכשהוא עדיין קפוא, מורחים עליו את הממרח הרצוי. מניחים את כל התוספות והמליות וסוגרים ביריעת פלסטיק נצמד. עד ארוחת עשר הפרוסות יפשירו, והלחם יהיה רך כאילו הוא נאפה עכשיו. 

כריך גבינה לבנה בניחוח עשבי תיבול וזיתים

החומרים:
(לצנצנת של 350 מ"ל המאפשרת הכנת 10־15 כריכים)

15 עלי אורגנו
5 עלי בזיליקום
100 גרם זיתי קלמטה או זיתים ירוקים או שחורים ללא גלעינים
250 גרם גבינה לבנה 5%
מלח ופלפל לפי הטעם

להכנת הכריך:
פרוסות לחם/ פיתה/ לחמנייה
פרוסות עגבנייה
עלי חסה
פרוסות מלפפון

אופן ההכנה:
1. שוטפים היטב את כל עשבי התיבול ומייבשים במייבש (כמו זה לייבוש עלי חסה) או במגבת. קוצצים דק את כל עשבי התיבול ומניחים בקערה בינונית.

2. קוצצים דק את הזיתים המגולענים ומוסיפים אל הקערה עם עשבי התיבול. מערבבים ומוסיפים את הגבינה, מתבלים במעט מלח ופלפל, טועמים ומתקנים תיבול בהתאם. מערבבים לקבלת מרקם אחיד ומעבירים לצנצנת, סוגרים היטב ושומרים במקרר עד לשימוש.

3. הכנת הכריך: בוחרים את סוג הלחם, לחמנייה או פיתה, מורחים בהם שכבה נאה מהממרח ומניחים עליו כמה פרוסות עגבנייה, עלי חסה ופרוסות מלפפונים. בוזקים מלח ופלפל ועוטפים יפה.