דג הלברק שהזמנו במשלוח ממסעדת POMO ברמת החייל בתל אביב הוא מהדגים המוצדקים שאכלנו. עד כדי כך, שהוא הצליח לערער את הפנטזיות שלנו לגבי היום שאחרי הקורונה. הנה היא לפנינו, פנטזיה בתוך קופסת פלסטיק: דג לברק שלם, עשוי ביין לבן ובחמאה, נטול מניירות, רך ומתמסר, שוחה בין תפוחי אדמה, עגבניות וזיתי קלמטה ועושה חשק לבלות איתו ערב שלם בסלון האינטימי (138 שקלים).
נהנינו גם מפסטה ציידים (108 שקלים), שמוגשת כאן עם טוויסט: ריגטוני בדמי גלאס, ובו נתחי פילה בקר מתובלים ומוצעים בכמות נדיבה עם שבבי בייקון (אפשר לומר על בייקון שיש לו שבבים, מבלי שייעלב?), יחד עם פטריות ועגבניות. מנה חורפית, כזו שבאינסטגרם מכנים “מנחמת”. אנחנו מעדיפים לכנות אותה כיפית. בין לבין נשנשנו שני חצאי דלעת ערמונים (53 שקלים) עם גבינת בושה ופרמז’ן שהוסיפו לה עושר טעמים.
בימים אלה יש 15% הנחה על כל התפריט בטייק אוויי, ו־10% הנחה במשלוח. אגב, הנתנייתים יכולים ליהנות מאותו הלברק המדויק ומאותן מנות בדיוק גם ב”בר איטליה” שנפתחה לא מזמן.

בשורה התחתונה: כשבא לכם משלוח עם סטייל. 
להזמנות: POMO, תל אביב ואזור המרכז, 03-9225320; “בר איטליה", נתניה והסביבה, 09-7421113

חדשות האוכל

אבו גוש פינת הסלון

אם אי אפשר לנסוע לאבו גוש, נביא את אבו גוש אלינו הביתה: זו היוזמה המבטיחה החדשה שהולכת לכבוש את חובבי החומוס. בתוך צידנית גדולה (ניתן להשתמש בה גם לצרכים עתידיים) תמצאו שלל מוצרים מכמה בעלי עסקים קולינריים מקומיים, בהם חומוס טרי של אבו שוקרי מהמסעדה הלבנונית, עם סלט טחינה אסלית, סלט טבולה מרענן והלאבנה של אבו גוש; עלי גפן, כרוב ופלפלים ממולאים של “מלכת הממולאים”; מעמולים ובקלאווה פיסטוק של אבו־דאוד; בקבוק שמן זית מבית הבד של הנזירים ממנזר לטרון; טחינה מקומית וחלבה ביתית אליסמין של השף כאמל השלמון; קפה קלוי איכותי של בית התבלין; מארז תבלינים וזיתים ירוקים ממטעי אבו גוש, וכמובן פיתות טריות מהכפר. המוצרים מוכנים ברובם בבוקר המשלוח, קיימת אפשרות למארזים טבעונים־צמחוניים או ללא גלוטן (429־299 שקלים לצידנית, תלוי בגודל. להשיג באתר “חוויית אבו גוש”.

חגיגה קולינרית באבו גוש (צילום: יחצ)
חגיגה קולינרית באבו גוש (צילום: יחצ)

טעם של נוסטלגיה

אכילת סופגניות רגילות עם ריבה זה הכי 1982. כמות המצאות הטופינגים והמילויים שנולדו בשנים האחרונות מרקיעה שחקים, ונדמה שאין להן גבול. השנה החליטו בקונדיטוריית ביסקוטי על קולקציית סופגניות בטעמי גלידות וארטיקים, עם מילויים וציפויים שהם מחווה לגלידות ולשלגונים מיתולוגיים: מארטיק “מטרה” הפירותי, האהוב על הילדים, דרך סולרו - ארטיק שמנת עמוס בפירות טרופיים - ועד לקינוחי הגלידה המוגזמים ועתירי השכבות כמו מגנום וטילון. כולם טובים, אך יותר מכל אהבנו את הסולרו, גם בגלל צבעו הכתום־עז וגם מפני שהמתיקות בו, איכשהו, לא מוגזמת (12 שקלים ליחידה). להזמנות: 03-5704015/8.

סופגניית סולרו בביסקוטי (צילום: בועז לביא)
סופגניית סולרו בביסקוטי (צילום: בועז לביא)

עוגה מנצחת

שאול בן אדרת, אבי לוי, תומר אומנסקי ופסקל פרץ־רובין ישפטו השנה בתחרות מתכוני העוגות שיוזם דף האינסטגרם Israeli_kitchen, הכולל
כ־120 אלף בשלנים שעוקבים אחריו. השנה יתבקשו הגולשים להעלות תמונה ומתכון של העוגה המוצלחת ביותר שלהם, והשופטים יתבקשו להכריע מהי העוגה המצטיינת לשנת 2020. הפרס הראשי: שוברים בסך 2,000 שקלים ממוצרי הבישול והאפייה האיכותיים של רשת נעמן. פרטים נוספים באינסטגרם.