קרן ויעל סלע־גפן מצליחות לתפעל לא רק זוגיות של תשע שנים עם שתי ילדות משותפות, אלא גם זוגיות עסקית. בימים כתיקונם, לפני הקורונה, שתי הנשים האלה, המכונות בשמן המלא “הבנות אוהבות אוכל”, בישלו ארוחות גורמה והביאו אותן כקייטרינג או אירחו בביתן ארוחות בתשלום. אולם בימים אלה הן מחשבות מסלול מחדש ומציעות בראנץ’ לאמצע ולסוף השבוע.

קרן עבדה במשך שנים במיטב המסעדות של תל אביב (“קופי בר”, “גדרה 26”). היא גם אמנית בוגרת בצלאל ומציירת כמו שהיא מבשלת: עם המון תשוקה ועל אש גבוהה; יעל היא קונדיטורית, חיה ונושמת את עולם האפייה והקינוחים, ובעבר רקדה בכמה מהלהקות הטובות בארץ.

והבראנץ’? לא פלצני, לא מתנשא, לא מתיימר. היתרון היחסי הוא ההכנה הביתית של המוצרים. מי שמאס בבתי קפה שמגישים גבינת שמנת של אחת המחלבות התעשייתיות, למשל, ימצא פה גבינת שמנת תוצרת בית, יחד עם גבינה כחולה, גאודה עזים וגבינת בושה מופלאה. החלק החלבי הזה יכול היה להשביע דיו, אבל בבראנץ’ של הבנות יש אינספור קופסאות פלסטיק קטנות שמתוכן מריחים את הטריות.

ממרח שום ושקדים הוא אחת היציאות המשובחות. מאז המנה של עומר מילר ב”המטבחון” לא מצאנו ממרח טעים כמו זה, ויחד עם הלחם שנוסף, אפשר להתענג עליו עד אובדן חושים. עוד בקופסאות: סלט ביצים, סלט תפוחי אדמה, עלי חסה שלצדם רוטב קיסר (תטבלו בעצמכם, זה הקטע), פלפלים קלויים בתחמיץ, לביבות כרובית מטוגנות וריבת תאנים.

יש גם מפה חד־פעמית, צלחות וסכו”ם, וקינוח – עוגת בננות ואגוזים. הסל אינו זול – הפשוט יותר עולה 400 שקלים, העשיר יותר - 480 שקלים, והגרנדיוזי עולה 550 שקלים (יחד עם יין לבן) ומתאים לארבעה אנשים, אבל בהחלט מפנק.

בשורה התחתונה: הכי קרוב לבראנץ’ במסעדה נחשקת. 
להזמנות (מגדרה עד חדרה):
 052-8889333

עסקת חבילה

התגעגעתם לאוכל תאילנדי? מסעדת השף הווירטואלית THAI BOX מספקת מנות מרעננות, מדויקות ומענגות. רק בגזרת ארוחות הילדים נדרש שינוי

יש מי שמביט לקורונה בלבן של העיניים ומבין שהמצב הנוכחי עלול להימשך עוד זמן רב: המישהו הזה הוא הבעלים של מסעדת השף הווירטואלית THAI BOX; מסעדה ללא מקומות ישיבה, עם מלצרים וירטואליים, עם סירים שלא תפגשו לעולם, עם טבחים שלא תראו את פניהם ועם אוכל, שבשאיפה יגיע אליכם לא־וירטואלי.

THAI BOX מציעה אוכל תאילנדי אותנטי במשלוחים בלבד, היוצאים מכמה מטבחים הפזורים במוקדים שונים. ייצור המנות בכמה מקומות שונים נובע מהרצון להביא את האוכל במהרה בעודו חם. למעשה, זהו מערך המשלוחים הגדול בישראל למסעדה אחת, המתפרש על גוש דן רבתי - רמת השרון, תל אביב, יפו, רעננה, כפר סבא, ראש העין, פתח תקווה, רמת גן, גבעתיים, סביון, כפר שמריהו, רשפון, הוד השרון והרצליה.

המשלוח מגיע בתוך קופסה, והאוכל בה מרענן: במנה גאנג קי וואן, המבוססת על תבשיל קארי ירוק וקרם קוקוס, מצאנו גם חציל תאילנדי אמיתי – חומר גלם שמזמן לא טעמנו במנות מסוג זה (58 שקלים); פלא יאנג היא מנה שצוברת תאוצה בשנתיים האחרונות בישראל, ועדיין לא תמיד קולעים בהכנתה. ב־THAI BOX מצאנו אותה יקרה אומנם (91 שקלים), אבל עשויה במדויק: פילה דג מוסר מושרה במשחת תבלינים תאילנדיים ועטוף בעלה בננה. כמה ענוג הוא.

פספוס עם מנות הילדים: אולי במזרח ילדים בני 5 אוכלים בוטנים, אבל כאן, בדור השניצל־פסטה־קטשופ, החליט השף לשלב בוטנים הן במנת האטריות המוקפצות עם שניצל והן בכדורי העוף העטופים בבצק פריך עם... בוטנים - וכל הכבודה הזו שוחה בתוך רוטב חמוץ־מתוק. הו הו, להרטיב את השניצלונים זו טעות מרה.

כך או כך, יש מנות אחרות שנשמעות מגרות מספיק כדי לנסות אותן, תנו להן צ’אנס, ואל תשכחו לתת לשליח טיפ אמיתי ולא דמיוני. בשורה התחתונה: המצאה ישראלית חכמה למטבחי המזרח הרחוק. הזמנות באתר THAI BOX.

פתיחת שולחן תאי בוקס (צילום: נועם פריסמן)
פתיחת שולחן תאי בוקס (צילום: נועם פריסמן)

חדשות האוכל

בסניפי מסעדת “הגראז’” בתל אביב ובראשון לציון החליטו להציג את משלוח האוכל המוטרף ביותר בישראל כפרפרזה לשני מטרים של ריחוק: משלוח שיכלול מטר שלם של המבורגר (1.8 קילוגרמים) ומטר שלם של צ’יפס (מיועד לשמונה אנשים). את המשלוח ניתן להזמין בשתי ורסיות: אחת כשרה (ללא תעודה) ללא תוספות, ואחת מושחתת במיוחד שתכלול גבינת צ’דר, גבינת אמנטל ובייקון טלה, וכמובן שלל טופינגס על הצ’יפס כמו גבינה בולגרית, רוטב טופי מלוח ופפרוני שומני ברוטב עגבניות ומוצרלה (333־399 שקלים). 

להזמנות: 03-6499600  

הגראז 2 מטר (צילום: יח''צ)
הגראז 2 מטר (צילום: יח''צ)