נעמה חן - מגישת ecolife מגזין הסביבה והחברה של "eco99fm", ובת שבע לפר גופר - עורכת התוכנית הזמינו מנת Take Away מגרינברג ביסטרו בתל אביב.

איך הדיגיטל? אתר צבעוני, נוח לשימוש, פירוט מאוד ברור של כל התפריטים המוצעים ללקוחות, כולל תפריט ילדים, אפשר להזמין דרכו משלוח/ שולחן, בקיצור - אתר מצוין.

איך המגוון? מאוד אהבנו את החלוקה לתפריטים, שמראה לנו בדיוק אילו מנות יש בכל קטגוריה - פסטה, סלטים, דגים, בשר, ראשונות ועוד. בין 4-6 מנות בכל קטגוריה, אין עומס שמקשה על הבחירה, אבל יש מספיק מנות. נקודה למחשבה - נשמח לפירוט מורחב יותר על מנות ללא גלוטן, מנות צמחוניות ומנות טבעוניות.

איך המחיר? לא זול, אבל בכל זאת, מדובר על מסעדה ולא על בית קפה. המנות גדולות ובשורה התחתונה, הכל עניין של חומרי גלם. בגרינברג הכל טרי, אין שימוש בירקות/ בשר/ דגים קפואים, את הפסטה עושים במקום ובסופו של דבר - יש לזה מחיר. עכשיו זה תלוי בכם.

יש, האוכל הגיע!
איך האריזה? המשלוח הגיע בשקית נייר - אנחנו מפצירות במעבר לשקיות בד. המנות הגיעו בקופסאות נייר הניתנות למיחזור או בקופסאות פלסטיק הניתנות לשימוש חוזר.



איך הטעם? קדימה, לעבודה...
מנות ראשונות:
כנפיים - כנפיים מטוגנות במיסו יפני, בוטנים קצוצים וכוסברה (48 שקלים).
סלט קייל - קייל, בטטה, גבינת עיזים גלילית, בצל ירוק, אגוזי מלך, ועדשים שחורות, ברוטב ויניגרט דבש לימון (62 שקלים).
בורטה - עם סלט עגבניות שרי, צ'ילי, בזיליקום, סלסת עגבניות טריות, שמן זית ובלסמי (62 שקלים).

מנת הכנפיים לא היתה כל כך ברורה לנו. מנות מהסוג הזה הולכות לרוב עם טעמים כבדים יותר כמו ברביקיו, וכאן היו נגיעות אסיאתיות שפחות התחברו לנו לחלק הזה של העוף. הכנפיים היו עשויות טוב, אבל עדיין - מנה מעט פחות טובה לטעמנו.

הרוטב של סלט הקייל מעולה! איך אתם עושים אותו? אנחנו רוצות מתכון! זה סלט מאוד מרענן ומאוד מיוחד. לא יצא לנו להיתקל בסלט מהסוג הזה, שלל מרכיבים, חיבור טעמים עדין וטעים, אהבנו בהחלט!

מנת הבורטה היתה נפלאה גם היא. הגבינה מאוזנת בטעמים, בעוד שהסלט, עליו היתה מונחת הגבינה, הקפיץ את המנה למעלה עם טעמים ומליחות שהשתלבו שם נהדר. תוספת טפנד הזיתים היא בחירה מוצלחת - אחלה של מנה!

סלט קייל. צילום: דן פרץ


מנות עיקריות:
רביולי גבינות רכות בשמן זית, אספרגוס, פטריות צלויות, שום, יין לבן, חמאת פורצ'יני וקרמבל שקדים (78 שקלים).
פסטה פרימוורה מחיטה מלאה עם תוספת גבינת פטה (68 שקלים).
סלופי ג'ו - תבשיל צלעות בקר בצלייה איטית ברוטב ברביקיו, מוגש עם סלט קולסלאו של כרוב, קייל, בצל מוחמץ, גזר ואיולי (78 שקלים).
סלמון - סלמון טריאקי, מוגש ברוטב קארי ירוק עם ברוקולי, אספרגוס, אטריות שעועית, צ'ילי אדום וכוסברה (98 שקלים).

מנת רביולי הגבינות הרשימה אותנו בצבעים היפים שלה ובשלל המרכיבים המעניינים שהיו בה. ניכר היה, כי מדובר ברביולי שהוכן במקום, ואכן הטעם של הבצק עצמו היה מוצלח, יחד עם זאת, המילוי היה מאכזב בעיננו, וקצת הרס מנה מושקעת עם פוטנציאל אדיר. המילוי היה דחוס, טעמי הגבינות היו לא מוצלחים וחבל, כי באמת נראה שהיתה כאן השקעה במחשבה על המנה. אנחנו בעד מילוי אחר - שינוי שכזה יכול להקפיץ את המנה כמה רמות למעלה.

מנת הפסטה השנייה היתה עשירה בהמון ירקות שהיוו תוספת נפלאה. עם הפסטה הגיעה גם תוספת של גבינת פטה ששדרגה מאוד את המנה, בלעדיה מדובר בסתם פסטה עם ירקות, איתה זו כבר מנה יותר מיוחדת.

מנת הסלופי ג'ו ממש מצוינת, אבל קצת פחות מתאימה למשלוח. מדובר בעצם בהמבורגר - שתי לחמניות, כשבאמצע תבשיל בקר בבישול ארוך. הבעיה היא שעד שהמשלוח מגיע אלייך, הלחמניות כ"כ רטובות שכבר עדיף לוותר עליהן ולאכול רק את הבשר באמצע. מזל שהוא כ"כ טעים!

מנת הסלמון היתה מאוד מיוחדת. מנות מהסוג הזה נוטות להיות קצת משעממות ועם שטיק קבוע - סלמון, פירה או אורז, קצת ירקות - בלי עניין מיוחד. כאן מנת הפחמימה שהתווספה לדג, שאגב היה עשוי בצורה מצוינת, היתה אטריות שעועית והכל בתיבול אסיאתי, עדין ומרענן. אהבנו מאוד!

קראק פאי. צילום: אנטולי מיכאלו


קינוח:
קראק פאי - עם בננות מקורמלות (42 שקלים).
עוגיית בראוניז - עם פופקורן מקורמל וגלידת וניל (42 שקלים).
בת שבע לא אוהבת בננות. נעמה חולה עליהן. שתיהן הסכימו שהפאי היה מדהים, עשוי נהדר, ומיוחד בטעמיו. נעמה אכלה את המנה על כל שכבותיה, בת שבע ויתרה על הבננות. סה"כ - מנה עשירה, טעימה מאוד, כזאת שחייבים להזמין אם אתם מגיעים לגרינברג!

עוגיית הבראוניז היתה מצוינת! לא מדובר בבראוניז יבש ומשעמם, אלא בעוגיה שוקולדית דחוסה ורטובה בו זמנית, עם הרבה קרמל, ותוספת פופקורן מאוד מעניינת וטעימה. והגלידה, הו הגלידה. מדהים!

מה עוד חשוב לדעת?
חומרי גלם - הכל טרי, מיוצר במקום, נחתך מיד כשביקשתם, והונח על הגריל ברגע שיצאה ההזמנה. חומרי הגלם הם מהשורה הראשונה, זה אומנם מתבטא במחיר, אבל כאן תקבלו אוכל שהוכן במיוחד בשבילכם, ועל זה - לעיתים שווה גם לשלם.

גודל מנה - המנות גדולות מאוד, למעשה חלק מהמנות הראשונות יכולות לשמש כמנות עיקריות לכל דבר - תלוי ברעב שלכם כמובן.

ובשורה התחתונה...
לאחר שקלול הנתונים של כל המנות, "גרינברג" קיבלה את הציון הממוצע - 4.2 - במדד אקו לייף זה אומר שהיה לנו טעים פלוס! כל הכבוד! נפגש במשלוח הבא!