האם פניו של בנימין נתניהו לבחירות חדשות? גורמים פוליטיים העריכו אמש שלא מן הנמנע שהמרד בליכוד והמשבר שחווה נתניהו כעת מול בכירי מפלגתו הם תוכנית יזומה לטרפודה ברגע האחרון של ממשלת האחדות הלאומית.

חשש דומה נרשם אתמול גם בצמרת כחול לבן. הרעיון הוא כזה: שני איומים מרכזיים הובילו את נתניהו לעסקה הלא טובה מבחינתו עם בני גנץ: האפשרות שבג”ץ יפסול אותו מלכהן תחת כתב אישום ומשבר הקורונה. בשבוע שעבר הוסר מעליו האיום של בג”ץ. הקורונה עושה סימני היחלשות בולטים, מה שמאפשר לנתניהו יציאה מהירה יותר מהמשבר הכלכלי וגזירת קופון פוליטית על מספר המתים הנמוך יחסית בישראל.

נתניהו ואדלשטיין  (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
נתניהו ואדלשטיין (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)

לאור כל זאת, הוא שואל את עצמו בשביל מה הוא צריך לפנות את כיסאו לטובת גנץ בעוד שנה וחצי. אם הוא לא שואל את עצמו, אז בני ביתו שואלים אותו. “לא סתם הוא לא הזמין את הנגבי ודיכטר לשיחות”, אמר אתמול גורם פוליטי בכיר, “הוא הרי יודע לכבות שריפות פוליטיות, את השריפה הנוכחית עושה רושם שהוא הדליק בכוונה”.

על פי התיאוריה הזו, נתניהו יבקש במוצאי שבת מגנץ שיוותר לטובתו על שניים־שלושה תיקים. גנץ יסרב והעסקה תיפול. ישראל תלך לבחירות רביעיות. האם זו אכן תוכניתו של נתניהו? לא בטוח שהוא עצמו יודע, אבל זו בהחלט אופציה. בקרוב נדע.