את תפקיד שר החינוך החדש אף שר אינו שש למלא, והנכנס לתפקיד יצטרך להתמודד עם לא מעט קשיים. מערכת החינוך עברה מעבר חד להוראה מרחוק תחת משבר הקורונה, ועל אף הפתרון הזריז שאפשר לתלמידים לא להפסיד חומר לימוד – הדבר יצר לא מעט בעיות שאיתן השר יצטרך להתמודד.

מנכ"ל המשרד שמואל אבואב מציין עד כמה הלמידה המקוונת אפקטיבית. למרות זאת, ההורים מתוסכלים מהפער שנוצר ואשר מנציח שונות חברתית בין אלה שיש להם אמצעים לקיים את הלמידה המקוונת כהלכה לאלה שלא מפאת חוסר מחשבים זמינים בבית או יכולת של ההורים לסייע ולעקוב אחריה.

מנכ''ל משרד החינוך, שמואל אבואב (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
מנכ''ל משרד החינוך, שמואל אבואב (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

נוסף לכך, הרשויות המקומיות והעיריות לקחו על עצמן את ההחלטות בדבר קיום ימי לימודים במחוזותיהם ללא קשר להוראה מטעם משרד החינוך ותוך ניתוק עצמם מהמשרד. המורים מתוסכלים מהדרישה לשכב תחת האלונקה פעם אחר פעם ללא התחשבות בעובדה שעבדו לאורך כל תקופת משבר הקורונה, וסוכם כי יקבלו את שכרם במלואו.

לצד הטיפול באתגרים האלה – יצטרך שר החינוך הנכנס להחליט באיזה אופן יתקיים החופש הגדול, שכבר סוכם כי יקוצר בתשעה ימי עבודה. הוא גם צריך להוביל את קיום בחינות הבגרות תחת איום מגל הדבקה שני שיכול להשבית אותן, ולדרוש מבכירי המשרד למצוא פתרונות אחרים כדי שתלמידי כיתות י"ב יוכלו להתגייס לאחר השלמת בגרויות ו־12 שנות לימוד.

בשלב הבא הוא יתבקש להכין את מערכת החינוך לשנת הלימודים הבאה לאחר הטלטלות הרבות שעברה בשנה הנוכחית, ולבחון באיזה אופן תשתלב בה הלמידה המקוונת.