אהבה חדשה, פרק ההחלטה הסופי, התחלנו לפני עשרה פרקים, ארבע רווקות במתחם קורונה, משחקות נשיקה-סטירה עם רווקים. כעת הגיע רגע ההכרעה, אחרי שבוע וקצת ביחד, עליהן להחליט אם יזרמו לגל נוסף או כל אחד ימשיך לבידוד המוכר. רוב הפרק ראינו את הרווקות רואות קטעים נבחרים מהעונה, פסטיבל החיוכים המזויפים פוגש את פסטיבל הנחירות, אהבה חוזרת, נפרדים.

נועה יונני פוגשת את הוריה ב"אהבה חדשה"

נועה יונני ועומר "יצאתי מהוילון", יוצאים להתפלש בבוץ, היא שונאת להתלכלך, אך אוהבת ללכלך. היא מאוהבת אך יש קשיים, "אח גברים" היא נאנחת, יונני, אהובה, את שבורה כמו כד חרס מתקופת בית שני. לראייה, עומר שואל דעתה על קמפינג, היא נגד, ממש נגד, אנטיוכוס "יס מן" לידה. "אתה יודע שזה מעצבן אותי, אז למה אתה עושה את זה?" היא שואלת את המצלמה, להלן רשימה של דברים שמעצבנים את יונני: כשגבר מחמיא לה, כשגבר לא מחמיא לה, חתולים, גבהים, מים וקרדית האבק. 

יונני לא רואה כיצד בחיים האמיתיים עומר משתלב, יש ארוחות משפחתיות לשרוד, מקווה בשבילו שיהיה סגר בחגים. לבסוף החליטה שהיא רוצה להמשיך את הקשר, חיוך ענקי, בגודל של פסנתר כנף, נמרח על פניו. 

מותל ויותם, היא נפתחה כמו מרכזי ביג השבוע, מדריכה את הטיול השנתי, לא מפספסת אף שלולית, עפה על החיים. הוא מפרגן לה בארוחת הזוגות, מתי הוא יקבל כובע? הוא מתוודה על המכתב, אביב גפן בבית ממלמל "באמת שמצטער על המכתב". היא מתעצבנת, חשבת ללכת?! הלו, אני פה מלכת הדרמה, לא זקוקה לעזרה שלך מותל! המומחים רבים ביניהם, מותל יוצאת בסערה, אך חוזרת, הוא מתנצל והם משלימים. המומחים עוד מתווכחים ביניהם. שמישהו יקח אותם לטיפול.

ברגע ההחלטה, מותחים אותנו, היא תעוף או תיפול? תשעה ימים היו ביחד, מרגיש ארוך כמו הזמן שלוקח לה להגיד מה החליטה. לבסוף, היא רוצה להמשיך, הוא מסכים, יאללה לכו לשכב חמודים, תשעה ימים זה נצח בתל אביביות.

ערן אמרג'י, רוני נדלר, אהבה חדשה (צילום: צילום מסך רשת 13)
ערן אמרג'י, רוני נדלר, אהבה חדשה (צילום: צילום מסך רשת 13)

רוני נדלר וערן פלוס "מטף לכיבוי שמחות", יוצאים לנהוג, אך כשההגה לא בידיים שלו, לא כיף, נסגר בתוך עצמו, ננעל כמו ברינקס, קשה לפיצוח כמו אגוז מפלדה. מאוחר יותר, ערן מנסה לברר על החיים האמיתיים, כאמור, יש עוד משברים רבים שאפשר לעבור ביחד, דייטים הזויים וחרבות לשייף.

הוא מנסה להציל את הקשר עם מחווה רומנטית, מפורר לה את הורד שהגיע איתו, אך הורד נבל, בדומה לאהבה ביניהם. הוא מסביר לה שהוא לא צריך עוגנים, הוא מצליח לבדו להטביע את הקשר. לבסוף, רוני נחמדה מדי, כל הזמן חיובית, כאילו אנחנו צופים בקלטת ילדים שלה. היא מבטיחה להמשיך לנסות, החלטה תמוהה, ובבקשה, לא לפני הילדים.

נעה כסיף חוזרת, שנה אחרי, נראה כאילו הייתה באילת, השתזפה, קפצה מהגשר ועשתה צמות. מראים לה את שהיה, אין מתח מיני, יש מועקה, יש מתח מיני, יש מועקה. אני רוצה להאמין שיהיה לה טוב, שהיא תצמח ותמצא אהבה, אך לא בתוכנית הנוכחית, אולי קיים פורמט אחר שמתאים לה, הרווקה במסכה? מועקה חדשה? הצינור?

ערן אמרג'י, רוני נדלר, אהבה חדשה (צילום: צילום מסך רשת 13)
ערן אמרג'י, רוני נדלר, אהבה חדשה (צילום: צילום מסך רשת 13)

תאגיד רשת הוא עוף מוזר, או שהוא מותח ריאליטי מעבר לגבול הטעם הטוב, או שהוא מסיים אותו מהר מדי, אין מידתיות, מקיצון לקיצון, בדומה לרווקות, מאהבה לאכזבה, במהירות היונני. אך סך הכל, נהנתי מאוד מהפורמט. נכון, הוא לא מושלם, אבל זה חלק מהקסם, כמו שאין זוגיות מושלמת, כך גם אין פורמט מושלם על זוגיות. יש מקום לשיפור, להיפטר מהטפל, המומחים מיותרים והליהוק הדומה מיותר. מה עם נשים מלאות? נשים גרושות? או נשים שאוהבות נשים? אהבה חדשה, אולי בפעם הבאה גם אהבה מודרנית.

אי אפשר להתעלם מהתחושה שהסדרה עשתה לנו "גוסטינג", הכרנו אחד את השניה, יצאנו, צחקנו, כעסנו ואפילו פגשנו את ההורים, ואז, כנעה כסיף ביום בהיר, היא נעלמה. לאן ברחת? רק התחלנו! עומר סיכם זאת יפה: "זה לא נגמר, זה רק מתחיל", זוגיות זו העבודה האמיתית, מי שלא עובד, שלא יתפלא שמפטרים אותו. תשמחו לשמוע (או שלא), שברשת כבר מלהקים לעונה הבאה, אני מאחל שבעונה הבאה נקבל יותר פרקים, יותר גיוון, יותר דייטים מהגיהנום ויותר כובעים גדולים. תודה שקראתם, באהבה.