יסכה מסטריז, ילדה למשפחה מרובת ילדים, שגרה בדירה קטנה וצפופה בבני ברק מצאה את עצמה אחרי מות אימה מסרטן, מתגלגלת ממשפחת אומנה, לחיים ברחוב, משם לפנימיית בנות. לבסוף, הגיעה לחיקם של גברים מבוגרים ועשירים שלהם סיפקה שירותי מין והיא רק בת 16. אחרי שנתיים, היא החליטה להתנתק מעולם הזנות וגיששה דרכה לעולם הדוגמנות כשרוברטו בן-שושן הופך לסוכנה, והיום היא גרה בדירה בראש העין עם שני כלביה ומצפה לעתיד טוב יותר.

הדבר הראשון שעלה בדעתי כשסיימתי לצפות בפרק החשיפה של יסכה, היה הפספוס הגדול של הפקת התוכנית. נדמה כי במהלך התחקיר לא עשתה מאמץ נוסף על מנת לחשוף את אותם מבוגרים אמידים ומוכרים בציבור שבעלו קטינה. על פי עדותה, היא ממש נראתה כילדה באותה תקופה, אז שלא יספרו סיפורים שהאמינו לה שהיא בת 18. הנקודה הכי מרכזית וחשובה בסיפור הקשה הזה לא הודגש בתחקיר: גברים בני 50 ויותר, רואים מישהי שנראית כמו ילדה, לא שואלים שאלות, מנצלים את מצוקתה ומכלים בה את תאוותם.

בקור רוח מקפיא, היא מספרת את סיפורה לחיים אתגר, ולעיתים נדירות היא מעניקה לנו חיוך קטן של ילדה ותשובות חותכות של "כן ו"לא" של ילדים, למרות שכבר הגיע לבגרות. אולם כושר הניתוח, החשיבה האינטליגנטית וצורת ההתבטאות שלה, מרשימים ביותר ועשירים בדימויים, כפי שהגדירה  את יחסי המין עם גברים מבוגרים: "זה שידוך בין אישה וארנק". באחד מאתרי האינטרנט היא סיפרה שהיא נוהגת לכתוב למגירה, ואין לי ספק שיום אחד היא תכתוב ספר על חייה שעליו גם יעשו סרט מצליח בעתיד. אולם זו גם הסיבה, ואומר זאת בזהירות, שהתחלתי לחשוד שייתכן וחלק מהתיאורים קצת מדומיינים.

כמו למשל, טריקת הדלת בפניה של יסכה על ידי אביה שלא רצה להכניסה לבית אחרי שברחה ממשפחת האומנה. באותו אתר באינטרנט היא מספרת שהוא היה איש טוב, אם כך, איך זה מסתדר עם טריקת הדלת? אפילו לתת לה לישון בתוך הבית כדי שלא תהיה זרוקה ברחוב, הוא לא הסכים?

גם סיפור הלילות שבהם ישנה בעגלת ילדים נשמע הזוי. על פי גובהה, איך היא הצליחה להשתחל לתוך עגלה כזאת? גם נשגב מבינתי שבמשפחות מרובות ילדים, בהם יש מספיק קרובי משפחה, למה היא לא פנתה אליהם לקבלת עזרה? אף קשה להאמין שכשגנבה לחם מחנות בבני ברק, היא נתבקשה להחזירו מיד, בהתחשב בעובדה שאם תסתובבו בעיר החרדית, אפשר לקרא על מודעות ברחוב שמעשי צדקה הם מצווה. וגם, בחברה סגורה שכולם כמעט מכירים את כולם, אף אחד מאלה שראו אותה מחטטת בפחים וישנה במגרש המשחקים, לא פנה לאב המשפחה לספר לו על מצבה? באותו עניין, אף אחד בפנימיית הבנות ממנה ברחה, לא עידכן את רשויות הרווחה שהיא גורשה ועל כן עליהם לאתרה ולמצוא לה פיתרון חלופי? מעירית בני ברק נמסר שיסכה זכתה לליווי ומעקב במהלך השנים מצד עובדים סוציאליים. זה לא ניכר בסיפורה. אז למי להאמין?

כשאתגר שואל אותה למה היא לא חושפת היום את אותם גברים אמידים המוכרים בציבוריות הישראלית, שבעצם קיימו יחסים עם קטינה, היא אומרת שהיא מפחדת להסתבך. מצד שני, היא לא מפחדת לחשוף בפני כולנו את עיסוקה בזנות בגיל 16? ועוד: מצד אחד היא ברחה ממשפחת אומנה כי חוותה אלימות, ומצד שני היא נכנסת עם גבר מבוגר לדירתו לקיום יחסי מין בפעם הראשונה, כשהיא יודעת שקיים סיכוי שתחווה אלימות מצידו?

ברמה השיפוטית והמוסרית, יהיו אלה שיגידו, למה במצוקתה היא לא חיפשה מקורות פרנסה אחרים מלבד זנות? אנחנו לא כאן בשביל לשפוט. בכל מקרה, נשאלת שאלה מוסרית האם היה זה בכלל נכון מצד הפקת התוכנית להביא לידיעת הציבור, שבצעירותה יסכה היתה זונה, כתם שילווה אותה כל חייה ועכשיו נחשף ועלול להוות מכשול ביחסיה עם גברים או להשפיע על חיי משפחה שאולי תקים יום אחד? בנוסף לכך, מה עם אותן בנות צעירות שצופות בתוכנית ועלולות לקבל ממנו מסר מעוות שאפשר לעשות כסף קל מזנות? אז אם לא לקחתם בחשבון את כל הפרמטרים האלה, וכבר חשפתם את הסוד הגדול, לפחות חפשו את אותם פדופילים בפוטנציה ותחשפו אותם בפני הציבור, אחרת מה התועלת בעוד פרק של חשיפה שמסתיים בלא כלום?