עד שהתעוררה המהומה בעקבות קליפ הסושי המפורסם, לא ידעתי שמסתובבת בעולם הזה אחת עדי ביטי. גם כשהרעש התגבר והגיע לכותרות הרגשתי שלא חייבים לברר או לשאול. עוד לא קראתי את כל הספרים שרציתי. עדיין לא ביקרתי בהרבה מקומות בעולם. אחת עדי ביטי מסתורית לא הייתה ברשימת הקניות שלי. לא צריך לדעת הכל.



אלא שמי שלא נשאר חייב היה המטיף והמחזיר בתשובה הרב רונן שאולוב, שחירף וגידף את הסרטון. הנה כמה פנינים שתוכלו למצוא ביו־טיוב מפיו של שאולוב: “נשים בלבוש מינימלי, במילים זולות, בתנועות מגרות. גועל נפש! וכל התמונות שם - תרבות אונס של מדינת ישראל 2020, שעשתה את הילדים שלנו חולים, סוטים, עומדים בתורות לאנוס ילדה שיכורה". והנה עוד פנינה: “לגויים אין ערך לבשר שלהם, לגוף". ועוד אחת, מכוונת לנשים, מתוך ערוץ היו־טיוב שלו: “ילדים שחולים ונפטרים זה בגלל שאת לא שמרת על השיער שלך מכוסה לגמרי. קווצה אחת של שיער שנמלטת מהכיסוי זה ילד מת". ועוד אחת: “שימי לבעלך מלפפון גדול בסלט, יש לך זכות גדולה יותר בשמיים. שימי מלפפון קטן, יש לך זכות קטנה". ולסיכום: “ישראל היא מדינה עוכרת יושביה, מדינה טמאה. הדבר הראשון שהמשיח יעשה - יילחם בציונים".

יוכרז כאן בקול גדול: הקליפ של עדי ביטי (כבר לא נותרה לי ברירה ונאלצתי לצפות בו) דוחה, מבזה, מחפצן נשים, חסר רעיון ודמיון, והקורא מוזמן להוסיף כל תואר נגטיבי שעולה בדעתו ויכול להיות בטוח שלא יטעה. עדי ביטי, כ"יוצרת" ו"זמרת" חסרת כישרון, רוקדת בחן ובגמישות של קרש, ומומלץ לה בחום, במקביל לקריירה האומנותית שלדעתה היא מטפחת, לא לוותר על שיפור ציוני הבגרות.

עדי ביטי (צילום: צילום מסך)
עדי ביטי (צילום: צילום מסך)


אלא שהעובדה שהקליפ של ביטי נחות אינה מתירה לרב שאולוב - לפחות ברמה המוסרית - להשתמש בו כדי להפיץ את ההבלים שלו. צריך לעקוב אחר המצלמה בהרצאותיו, שלעתים נודדת אל ציבור המאזינים באולם: אנשים צעירים, חילונים בדרך כלל, שמאזינים בריכוז לאגדות מלפפון גדול ומלפפון קטן, ולקווצות שיער מגולות שמביאות למותם של ילדים. מילא אם יחזרו אותם צעירים הביתה בתום ההרצאה ויתחילו למדוד בסרגל אורך ורוחב של עגבניות וקוסה מחשי, אבל כשיפרצו הוויכוחים בעניין גודל השביס והקשר לשאלות חיים ומוות, עשוי העסק להתלקח לכיוונים לא רצויים.

אל תאמינו לשאולוב. עדי ביטי אינה מייצגת או מייצרת תרבות. כשמביטים סביב מוצאים בני נוער מתבוננים בקליפ נחות משלה, אולי צורחים ומתעלפים בהופעה שלה פעם או פעמיים ואחר כך הזמן עובר ומתבגרים אל צורכי החיים ואל צורות בידור מפותחות יותר. גם אלה הבודדים, אם בכלל, שתחת השפעתה אוכלים סושי מעל גוף חברתם. לא עדי ביטי היא המדרבנת את צעירי ישראל התמימים לאנוס נערה שיכורה. אם שכח, אגב, כבוד השאולוב, הנאשמים העיקריים במעשה האונס באילת הם תושבי עיר מגוריו שלו, חדרה, והנה אגב רעיון מצוין לאיש שאהבת ישראל בוערת בתוכו: במקום לשוטט ברחבי הארץ ולספר בנפלאות מלפפונים, ילך אל השכונה קשת היום שלא רחוקה כל כך מביתו, שבה מתגוררים השניים, ויקים שם, נגיד, מועדון חברתי, וימשוך לחוף מבטחים בכוחו האורטורי המרשים בני נוער על סף הידרדרות לתרבות גויים - חסרי ערך לבשר וגוף - ובא לציון גואל. בשמיים בטוח יהיו מרוצים ממנו.

# לראות או לוותר: לא לראות. בשום פנים ואופן. מאוד.