מה יש באופירה אסייג שגורם לחברים הטובים להתרחק? אמש כפיתי על עצמי לצפות בתוכנית של אופירה וברקו מתחילתה ועד סופה והאמת, שזה עבר בשלום גם בלי פקקי אוזניים. היה מעניין. בעיקר הקטע שבו שניהם רבו כמו ילדים בנוכחותו של הפרופסור למוח יורם יובל. אפילו צחקתי בקול, כשאייל זרק לעברה: "תלמדי להתנהג", והיא ענתה לו: "תלמד אתה".

מה קורה לשניים? התוכנית של אופירה וברקו ממשיכה לצלול

אופירה הופתעה לשמוע ואף נעלבה, שברקו פעל מאחורי גבה, וללא ידיעתה הוא התראיין השבוע אצל גיא פינס וסיפר שלפני שנה הוא החליט לקחת ממנה צעד אחורה, אחרי שראה שחברות דביקה מדי עם אחת כמוה, רק מזיקה לעבודה המשותפת שלהם. אופירה לא נשארה חייבת והזמינה לתוכניתם המשותפת את הפרופ', שילמד אותם איך לריב נכון ועדיין לשמור על יחסי חברות תקינים. היא כנראה חשבה שאם ברקו חשף בתוכנית אחרת שקיים מתח ביניהם, אז כדאי כבר להוציא את כל העוקץ וללבן פומבית אחת ולתמיד את הבעיות ביניהם, על מנת שלא יקרה מצב שברקו אמר את המילה האחרונה.

אממה? הפרופ' המכובד והמלומד היה מיותר לגמרי. הוא ניסה ככל יכולתו לעזור, בשפה שרק פסיכולוגים מבינים, אבל ללא הועיל, כי אייל לא הבין ולא האמין לכל הקשקוש האקדמי ובקושי הקשיב לאיש המשכיל. הוא ביטל כלאחר יד את דבריו האינטליגנטיים וקבע חד משמעית שהפתרון שלו עצמו היה הכי טוב, כשהחליט לשמור מרחק מהקולגה בחייהם הפרטיים. אופירה נעלבה וסיכמה שההפסד כולו שלו כשאיבד אותה.

הפרופ' המשיך ללהג את האני מאמין שלו בכל הקשור ליחסים בינאישיים, במקום להיות יותר פרגמטי ועממי ולשאול את אסייג האם היא חושבת שיש משהו באופייה ובהתנהגותה שגורם לחברים קרובים שלה, להתרחק ממנה. להזכירכם שגם אייל גולן שהיה מיודד איתה, החליט יום אחד שהידידות הזאת הספיקה לו ומחק אותה מחייו. אולי היא קשה להכיל? היא טוענת שהיא תמיד גלוית לב ואומרת את כל אשר על ליבה, אבל שוכחת שגילוי לב מוגזם, לפעמים גם פוגע באנשים ומעליב אותם.

ראינו בתוכניתה המשותפת עם ברקו עד כמה היא מסוגלת להיות בוטה. להגיד שוב ושוב שראש הממשלה הוא "אפס, אפס" בטיפול בקורונה, כשהיא מלווה את האמירה בתנועת אצבע שתמחיש איך נראית הספרה: אפס, לא מוסיף לה כבוד ורק מעורר אנטגוניזם. היא יכלה להגיד שלדעתה ראש הממשלה נכשל בטיפול בקורונה. למה צריך להתבטא בשפה נמוכה כל כך? אז אם היא גם כך מתייחסת לחבריה הקרובים, מה הפלא שברקו החליט לקרר את היחסים.

מצד שני, גם ברקו הוא לא טלית שכולה תכלת. הוא חושב שהוא החכם באדם ועם אגו כמו שלו, אין פלא שהוא נעלב כשאופירה הזמינה את דנה ויס להגיש את התוכנית כשהוא היה בבידוד. כשאופירה טענה אתמול שברקו מקנא בה, הוא מיד ניצת כמו גפרור וענה בחזרה: "על מה יש לי לקנא"? בלי תואר במדעי המוח, אפשר לזהות קנאה בעצם האמירה הזאת, כי במילים אחרות הוא אומר, שהיא לא תחיה באשליות שהיא מוצלחת ממנו. אני אפילו חושדת שהוא מקנא בה שהיא נבחרה להיות חלק מפאנל השופטים בתחרות "הזמר במסכה".

הכול ספקולציות כמובן, ועכשיו לעצם העניין. בינינו? חשיפת אי הסדרים בין השניים אתמול בתוכנית, היה לטעמי תרגיל יחצ"ני, אחרי שנודעו השבוע תוצאות הרייטינג של התוכנית שלא היו מזהירים והצביעו על ירידה ניכרת באחוז הצפייה. ואמנם קרה הבלתי יאומן. ברקו הסכים עם איוב קרא שהוזמן לתוכנית, שמיקי זוהר בכלל לא איים, אלא רק הביע דעה. 

אני כמעט משוכנעת, שברקוביץ', במקום לתקוף כהרגלו, מיתן והרגיע את עצמו בנושא של מיקי זוהר, בגלל שהחרם של צופי ערוץ 12 תומכי הליכוד כנראה עבד. אני לא אתפלא אם מישהו בהפקה לחש באוזנו: כדאי שתשתלט על עצמך היום בתוכנית, אחרת, אם הרייטינג ימשיך לרדת, אין לך מה לחפש פה. ברקו הפנים, והחליט שמוטב לו להתיישר עם המיינסטרים הליכודניקי ולהיות פחות תוקפני ופחות להשתמש בשפת מגרשי כדורגל. 

אמש התרשמתי שהצמד-חמד אופירה את ברקו, שכפי שידוע, שיח תרבותי הוא לא בראש מעייניהם, לפחות השתדלו להקשיב לאורחים. אמנם מדי פעם נשלחו מכיוונם כמה גיצים לעבר האורחים, כי כמה הם יכולים להתאפק ולא להיות הם? אך בכללי היה שינוי בגישה. אפילו ספרתי דקה שלמה על השעון, של אי התערבות והפרעה מצידם, בהתכתשות המילולית ובמריטת הנוצות ההדדית, של איוב קרא ואליעד שרגא מהתנועה לאיכות השלטון.