הזמרת, הפסנתרנית ומנצחת המקהלות אורה זיטנר, המבצעת המקורית של "שיר ארץ", הלכה לעולמה אמש (שני) בגיל 74. זיטנר, בוגרת האקדמיה למוזיקה על שם רובין בתל אביב, פרצה לתודעה בשנת 1979 כשחברה למלחין סשה ארגוב שהתרשם מכישוריה. שיתוף הפעולה הזה הוליד שני אלבומי מופת. האחד, "סשה ארגוב מנגן משיריו, שירה: אורה זיטנר", שכלל את הביצוע הראשון ל"שיר ארץ", קלאסיקה שהפכה למזוהה ביותר עם זיטנר וזכתה לביצועים ידועים נוספים כשל חוה אלברשטיין ורביד פלוטניק (נצ'י נצ'). האלבום השני יצא בשנת 1981 ונקרא "אורה זיטנר שרה סשה ארגוב".

בעקבות הצלחת האלבומים, זיטנר הוזמנה להשתתף בשנת 1982 בפסטיבל שירי הילדים (מספר 13) עם "בחלון שלי יש ים". היא יצאה לסיבוב הופעות בינלאומי כשה"היילייט" שלו אירע בשנת 1987 כשהופיעה בתיאטרון העירוני של פריז. 

לאורך השנים הקליטה שבעה אלבומים כשעל אלבומה היידי – "א ניגון וואס לויפט מיר נאך" זכתה בפרס על שם אמה שייבר מבית שלום עליכם.

לצד קריירת הסולו שלה והיותה מנצחת על מקהלות זמר, נמנתה זיטנר שנים רבות עם "חבורת רננים" ומקהלת "רינת".

קולה המיוחד שהביא את הפן הקלאסי לזמר העברי בכישרון רב הפך אותה לאחת המבצעות המיוחדות והססגוניות בזמר העברי בחמשת העשורים האחרונים, כשהיא חולשת בכישרונה הרב על ערב רב של סגנונות והשפעות מוזיקליות כמו פיוטים, שירי פופ, שירי יידיש ושירים אתניים.