"מקווה לחזור ללבוש את בגדי הליצן": הבדרן המוכר איציק עוזרי, המוכר יותר בכינוי המקצועי איציק הליצן שיתף היום (חמישי) את עוקביו בקשיים לחזור לשגרה, באמצעות פוסט ששותף בחשבון הפופולרי של תכנית הצינור. "חברים יקרים, לאור המצב הקשה, בו אני כבר שלושה חודשים ללא עבודה והכנסה, וגם בלי ההתנדבות שלי כליצן רפואי בבית החולים שניידר, שאני עושה ב-28 השנים האחרונות, הלכתי היום לראיון עבודה. אני עובד כדי להתפרנס בכבוד כליצן וקוסם עם המותג שלי, ומתחיל לעבוד כשומר בלילות רק כדי הביא לחם הביתה. עצוב וכואב לי", כתב עוזרי. 

בנוסף, חשף אתמול אתמול בפני עוקביו בעמוד הפייסבוק האישי שלו כי את הראיון ערך לאחר 35 שנים בעסקי הבידור. "אני מקווה שאתקבל, השכר הוא 31 ש"ח לשעה. בינתיים, עד שהעבודה שלנו תחזור. מקווה בקרוב ללבוש את בגד הליצן ולמרוח את האיפור", כתב בכאב. 

בתחילת המשבר, התבטא עוזרי בתכניתו של נתן זהבי ב-103FM ואמר כי "אני לא רואה את האופטימיות בתקופה הזו. עליתי לשידור כדי להביא את זעקתם של כל חבריי האומנים, העצמאיים הקטנים. לאף אחד לא אכפת מאיתנו, כל החיים אנחנו משלמים מיסים בזמן ומשלמים ביטוח לאומי, אבל בתקופה הזאת, כשכל ההופעות שלנו בוטלו, למשל בפורים הפסדנו הרבה כסף כי כל המופעים התבטלו, אף אחד לא מפצה אותנו. כל המופיעים קדימה בוטלו ואנחנו יושבים בבית בלי לעשות שום דבר".

עוזרי הוא אחד מהאומנים ואנשי הבמה הרבים שנפגעו קשות מהתפשטות הקורונה בישראל. מספר מחאות שיזמו אומנים ועובדים בתעשיית הבידור נערכו בהזדמנויות שונות במהלך החודשים האחרונים. כעת, על אף שהנחיות משרד הבריאות מאפשרות חזרה חלקית לשגרה ומתירות קיומם של מופעים והצגות תחת מגבלות, מסתמן כי חלק מהאמנים עדיין מתקשים לחזור לשוק העבודה. 

מוקדם יותר השבוע הודיע משרד התרבות כי הגיע להסדר בנוגע לחבילת פיצויים עם משרד התרבות. בתום הפגישה שהתקיימה בין שר האוצר ישראל כ״ץ, שר התרבות והספורט חילי טרופר, ונציגי עולם התרבות ומתוך הרצון לשמור על רצף פעילות גופי התרבות ולתמוך ביצירה מקומית, סיכמו שר האוצר ושר התרבות על מתן חבילת סיוע ייעודית לטובת חיזוק עולם התרבות בישראל, שתגיע ל-200 מיליון שקלים.

בנוסף, הוחלט על הוצאת קול קורא לעידוד הפקות בתחום התרבות המסחרית והפנאי בשיתוף הרשויות המקומיות. צוות משותף שהוקם לטובת העניין יגבש את המנגנון תוך יצירת ודאות למפיקים.