מכלוף, רשמו את השם. מכלוף מקרית-גת. בלי קשר לבן עירו, שבתור יו"ר הקואליציה עושה הרבה רעש בפוליטיקה. קבלו את הזמר והיוצר רועי מכלוף, שעם שירו החדש "אל תבואי אלי" עשוי להיות הדבר הבא בפזמון הישראלי. עשוי, אמרנו ובגיל 30 בול מלוא נטל ההוכחה מונח על כתפיו. כלומר, הפוטנציאל ישנו ודי אם נעיר שלמנהלו האישי, גדי  גידור, היו מניות בקריירות של ריטה, עידן רייכל, עברי לידר, גלי עטרי, קובי אפללו, עילי בוטנר ועוד רבים וטובים, יש כאן סיכויים למימוש הפוטנציאל.

ראשית לכל אני מזהה אצלו הגינות מסוימת. הוא איננו מוכר אגדה על שיר שפרץ אצלו מלבת הקורונה. "השיר נכתב לפני שנה וחצי", מספר מכלוף. "הוא חיכה לתורו כדי להיחשף בדרך לאי.פי בכורה. כולה שיר על סיטואציה סבוכה בינו לבינה".

ובסיבוך הזה כעסת על מישהי?
"לא יודע אם כעסתי, אבל מדובר על מישהי שלא חיפשה קשר יציב ואמיתי, שאפשר לבנות עליו. אם כך, חשבתי שמוטב שלא תבוא, כי נוצר מצב שבלבל את שנינו".

מכלוף כתב והלחין את השיר - ויצר את העיבוד עם בן שופן, שגם הפיק מוזיקלית. ליצירת השיר קדם קדימון קולינרי. "ישבתי עם בן ב'המזנון' של אייל שני ותוך כדי ביס בפיתה, השתחרר לי הפזמון של 'אל תבואי אלי'. עם האוכל ביד הגענו לאולפן, שנמצא לא רחוק והתחלנו להקליט".

והלחן?
"שילוב  של סול ושל קטע ים תיכוני שמגיע מהבית, כחלק מניסיון ליצור תעודת זהות מוזיקלית משלי".

"משלי" אתה אומר - והפתיח נשמע עידן רייכלי בעליל.
"גדול! האמת, לא אוכל להכחיש, שיש השפעה. כשיצא האלבום הראשון של רייכל והקשבתי לו, פשוט עפתי. האווירה של מוזיקת עולם היא חלק מהמקום שאני שואף אליו".

כאמור, מכלוף מקרית-גת, עם שורשים במרוקו ובלוב. "הרווחתי אוכל טוב מכל הכיוונים", הוא, בנו של אחד מוותיקי חברת החשמל, מעיר. לדבריו, צעדיו הראשונים במוזיקה היו כבר בגיל שש אצל אבי כוכב, "גלאי כשרונות קרית-גתי שגם נינט טייב התחילה אצלו".

כן, נינט. "כילד, כשראיתי איך שהיא פרצה בענק, הייתי בשוק", הוא נזכר. "הייתי גאה בה על ההצלחה שלה".

לאחר הופעות נעורים, שירת בחיל האוויר, לא בלהקה צבאית. כשהשתחרר, הגיע בישיר לרימון, שם למד שנה. אגב כך עבד בסושייה, גם ברמן, לצד התחלת המסע שלו בין אולפנים בתל-אביב. אז פגש את אליעד נחום וכתב לאלבומו הראשון את "פרפרים". כלומר, להיט כספתח. "כמי שהוא זמר בעצמו, למדתי שמותר לשחרר ולתת שיר שלך לביצוע של מישהו אחר", הוא אומר.

מכלוף מצטייר כמי שאיננו תקוע במקום אחד. "עידו שוהם לקח אותי ב'שה לה לה' לכיוון של מוזיקת מועדונים ודנס", הוא מעיד. "דווקא בסגנון שאני לא רגיל נהיה פיצוץ של שמונה מיליון צפיות, ממש טירוף".

"טירוף" מסוג שונה לגמרי היה כשלאחר שיתוף פעולה עם הראפר "בומרנג" הוא חבר לעילי בוטנר בשיר "מי ישמור על שנינו", שבוטנר כתב עם מאור תיתון. "גדי גידור חיבר בינינו", הוא מציין. "זאת הייתה חוויה מעצימה, כשבמשך זמן הופעתי עם עילי ו'ילדי החוץ' בזאפות למיניהן, משהו שלא הייתי רגיל אליו והייתה לי בו הזדמנות להיחשף לקהל שאני לא מכיר. במחיצתם קיבלתי זמן-במה שהייתי צריך".

מכל מה שאתה מספר, אפשר להצביע על קו מוזיקלי משלך?
"אני עובר מסגנון לסגנון. בהתחלה פחדתי מכך שראיתי שאני לא סגור איפה אני עומד. כעת, דווקא נחמד לי נחמד כשרואים אותי בא מכל מיני כיוונים ולא יכולים להגדיר אותי. כך אני מרגיש פחות מוגבל עם יכולת להתקדם באופן חופשי".

ובתקופת הקורונה?
"אם בהתחלה זה היה די מלחיץ, הצלחתי לפתח איזשהו חוסן מנטלי ולהפנות את כל האנרגיה ליצירה".

ולסיכום, להלן דברי גדי גידור: "כמי שעובד שנים רבות בתעשיית המוזיקה, אומר שלעתים רחוקות האוזן נחשפת ליוצר שיש לו אמירה אומנותית, ווקלית ומלודית כל כך מובהקת. מה שקנה אותי אצלו זה שהוא נשמע אמין ובשליטה בסגנונות שונים.לכן, בהיותו לא מוגבל ופתוח, אני מייעד אותו לכולם".