"רוצה להיכנס איתך לבידוד/ וביחד שנינו קצת נלך לאיבוד/ אני אהיה איתך ואת תהיי איתי/ נקפיד לשמור על קירוב חברתי, הו..." - אכן, זה לא בדיוק ביאליק החדש, מה שכתבו הירושלמים זהר כחילה ושאולי הלוי בפתח השיר "איתך בבידוד", שעלה בשבוע החולף על הגל בהלחנתו ובביצועו של כחילה, אבל אם יהיו שינסו בעתיד לשחזר את תקופת הקורונה, הם בהחלט יוכלו להסתייע בשיר.

"הסגר הביא זמן פנוי ורצון ליצור", משתף מי שמתפקד בדרך כלל כקלידן של להקת "אטרף". "בעצם, תוך כדי זה קיבלתי אומץ לשיר, לאחר שתמיד הייתי מסתתר מאחורי הקלידים בהרכבים שבהם אני מנגן".

אינני בטוח שהבנתי.
"תוך כדי הסגר הראשון, כשחיפשתי תחליף להופעות, התחלתי ללמוד הקלטות באמצעות הזום, משהו יצירתי. ואז את מי אקליט אם לא את עצמי? כך, בעצם, נולד השיר 'איתך בבידוד' מתוך תרגול של הקלטה, מה שלא עשיתי כל השנים ב'אטרף'".

התקנאת בחברך ללהקה, המתופף דורון רפאלי, שבמקביל לתופים מפתח קריירה של זמר?
"מתקנא - לא; מושפע - כן. אני רואה את היצירתיות שלו ומתפעל. זה נותן לי מוטיבציה לעשות דברים מעבר לנגינה בקלידים".

בן 54, כחילה; ירושלמי אסלי. בנו של אברהם כחילה המנוח, מי שהיה ממלא מקומו של ראש העיר האגדי של ירושלים, טדי קולק. הוא צמוד מגיל שבע לפסנתר. "למזלי, הבסיס שלי הוא במוזיקה הקלאסית, שרק אותה ניגנתי עד אחרי בר המצווה", אומר כחילה, שבהמשך נפתח לג'ז וניגן בלהקות נוער. 

לאחר הצבא, כשהוא חמוש בשני תארים מהאקדמיה למוזיקה ולמחול בעירו, הצטרף כחילה ללהקת "אטרף" בעקבות חברו, נגן הגיטרה אהרוני בנארי. למעשה, כחילה מנגן בלהקה בכל גלגוליה, לאחר שבשלב די ראשוני החליף קלידן אחר שנסע ללימודים בברקלי.

עד לפני שנים אחדות, כשנאלץ לפרוש מסיבות אישיות, רקדה להקת "אטרף", המתמחה ברוק לטיני, לפי חלילו של כוכבה, רובן סלמון, או רובנס, כפי שהוא מוכר. "רובנס הוא זמר כריזמטי עם כישרון יוצא דופן", כחילה מחמיא לו. "אבל עם האופי הסוער שלו לא תמיד היה קל איתו. הלהקה, עם הנגנים המעולים שיש בה, למדה להסתדר בלעדיו, כשנשארנו באותו כיוון מוזיקלי".

מחוץ ל"אטרף" הוציא כחילה שלושה אלבומי ג'ז, אבל הוא מעיר: "אף פעם לא היה לי אורח-חיים של אומן ג'ז. אני לא שם. יותר בהרכב של קאברים, לא כזה שמוציא יצירות חדשות, אבל טוב לפרנסה".

רעייתו, אודליה לבית דהן, היא זמרת. "היה לנו מופע לדינו משותף וכיום כל אחד מאיתנו במוזיקה שלו, אם כי יש פוטנציאל לשיתופי פעולה וזה תמיד על השולחן", מספר כחילה. יש להם שתי בנות מוזיקליות, אם כי הוא מתרשם שהן לא בכיוון של ההורים.

מה אחרי "איתך בבידוד"?
"אני כבר לא יכול לקחת צעד אחורה ומרגיש שצריך להמשיך. כעת, אני בעבודה על שיר של הפזמונאית חנה גולדברג. נראה לאן הדברים יתגלגלו, בתקווה שהקורונה תיעלם מתישהו".