מגפת הקורונה השביתה את כל תעשיית השואו ביזנס בארצות ברית לתקופה ארוכה, אבל מסתבר שהסולידריות תוצרת כחול לבן עובדת גם בעיר המלאכים. המפיקה הישראלית לי ברודה עובדת בימים אלה על סרט ביוגרפי על אודות המאפיונר היהודי מאיר לנסקי.

לנסקי, אחד מראשי הפשע המאורגן הגדולים בהיסטוריה, גדל בלואר איסט סייד בניו יורק בראשית המאה ה-20. הוא עשה את הונו בעסקי הברחת המשקאות עם שותפו האכזר "באגסי" סיגל, הקים את "סינדיקט הפשע הלאומי" עם חברו הטוב והאכזר לא פחות, לאקי לוצ'יאנו, וייסד את חבורת המתנקשים "רצח בע"מ". לאחר מכן עשה מיליונים מעסקי הימורים בלאס וגאס ובקובה, החזיק בכיס אנשי חוק ופוליטיקאים ונחשב לגנגסטר היהודי הגדול בהיסטוריה.

את לנסקי יגלם השחקן המוערך הארווי קייטל. לצידו יככב השחקן הישראלי אלון אבוטבול, שנמצא בשנים האחרונות בהוליווד ומתחזק קריירה לא רעה. אבוטבול יגלם את עורך דינו של לנסקי, יורם אלרואי, שניסה לסייע לו לחייב את הממשלה לאפשר לו לעלות לישראל. 

אלון אבוטבול (צילום: ענת מוסברג)
אלון אבוטבול (צילום: ענת מוסברג)

עוד יופיעו בסרט, השחקנים אנה סופיה רוב, שתגלם את אן לסנקי, אשתו של המאפיונר, סם וורת'ינגטון ודיוויד ג'יימס אליוט ("ג'אג"). 

צופה אחד בטוח כבר מחכה בקוצר רוח לצאת הסרט לאקאנים: עורך דין יורם שפטל, שבתחילת דרכו ייצג את לנסקי בשנים בניסיון לסייע לו לקבל אישור לשהות קצה בישראל. 

לי ברודה (צילום: Samrod)
לי ברודה (צילום: Samrod)