חדשות טובות בגזרת המאבק בקורונה: דנמרק הודיעה היום (חמישי) כי המוטציה של נגיף הקורונה, שהתגלתה בחורפנים בחווה במדינה, ככל הנראה נכחדה. על פי רשויות הבריאות במדינה, לא אותרו מקרים חדשים של הידבקות מאז ספטמבר.  

בתוך כך, מדינות העולם ממשיכות לנסות לעצור את התפשטות הקורונה, אך לא כולן נוחלות הצלחה. היום (חמישי) משרד הבריאות המקסיקני הודיע כי 502 בני אדם מתו מקורונה ביממה האחרונה. מספר המתים במדינה עלה ל-99,528 בני אדם, במדינה שכבר דיווחה על למעלה ממיליון חולים בנגיף. 

רחובות גרמניה בימי הקורונה  (צילום: רויטרס)
רחובות גרמניה בימי הקורונה (צילום: רויטרס)

שיא נדבקים יומי נשבר באוקראינה לאחר שהתגלו בה 13,357 מקרים חדשים ביממה האחרונה, מדובר בעליה של כ-800 חולים נוספים מהשיא הקודם שנקבע במהלך השבוע שעבר. מספר המתים מהמגפה ב-24 השעות האחרונות גם הוא נקבע כשיא חדש, כאשר מתו 257 בני אדם מהנגיף. עד כה מתו במדינה 10,369 בני אדם מהמגפה במדינה האירופית.

בגרמניה התגלו 22,609 מאומתים חדשים לנגיף. מספר החולים במדינה מאז פרוץ המגפה, עומד כעת על 855,916 בני אדם. כמו כן, ביממה האחרונה מתו מקורונה 251 בני אדם, אשר העלו את מספר המתים מהמגפה בגרמניה ל-13,370.

קורונה באירופה (קרדיט: רויטרס)

גם ביבשת אסיה, המגיפה ממשיכה להתפזר מחדש. ביפן, התפשטות הקורונה בטוקיו הובילה לכך שהעיר תוגדר תחת רמת הכוננות הגבוהה ביותר במדינה. ביממה האחרונה התגלתה כמות שיא של חולים ביפן, 2,201 חולים, כרבע מהם בעיר הבירה טוקיו. בממשלת יפן עדיין לא הכריזו על מצב חירום בריאותי, אך לפי דיווחים שונים, מצב החירום יוכרז בקרוב.

בסין התגלו 12 חולים חדשים ביממה האחרונה, לעומת שמונה מקרים בלבד ב-24 השעות הקודמות. משרד הבריאות הסיני טען כי כל ההדבקות החדשות הן אצל בני אדם ששבו לסין ממדינות אחרות. מספר החולים במדינה מאז התגלות הנגיף עומד על 86,381 בני אדם.