בכיר בארגון הבריאות העולמי התייחס היום (שני) להתקדמות בפיתוח החיסון לקורונה של חברת "פייזר" ואמר כי "החיסון עשוי לשנות את מצבו האפידמיולוגי של נגיף הקורונה עד מרץ 2021". 

הבכיר סיפר כי תוצאות הביניים שהוכרזו מוקדם יותר היום מהשלב השלישי של הניסוי בחיסון לקורונה של חברת פייזר היו "חיוביות מאוד". לדבריו, "ייתכן כי הפצת החיסון לאוכלוסיות הפגיעות ביותר תתבצע כבר במרץ 2021, דבר שיכול לשנות באופן משמעותי את מהלך המגפה". 

חיסון ישראלי לקורונה - שגב הראל, הישראלי הראשון שקיבל את הזריקה. צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון
כזכור, מוקדם יותר היום הודיעה חברת פייזר האמריקאית, אחת מהחברות המובילות במחקר ופיתוח חיסון לנגיף הקורונה, כי החיסון שלה היה יעיל ב-90% מהמקרים, במחקר שהקיף עשרות אלפי נבדקים במסגרת השלב השלישי של הניסויים בחיסון שפיתחה. הנתונים אמנם מעודדים, אך מדובר בבדיקות ראשוניות ביותר. מנכ"ל פייזר, אלברט בורלה, אמר כי "החיסון יהיה זמין בחינם לכל אזרחי אמריקה".

נשיא ארה"ב הנבחר ג'ו ביידן התייחס להודעת פייזר והבטיח: "נפיץ את החיסון לקורונה בחינם לכל האמריקנים". הוא הוסיף כי "אנחנו לקראת חורף קודר מאוד וייקח עוד חודשים ארוכים עד שהחיסון יהיה מוכן להפצה. תהליך אישור החיסון חייב להיות מונחה על ידי מדע, כך שהציבור יידע בוודאות שהוא בטוח ואפקטיבי". הוא גם הפציר באמריקאים לחבוש מסכות: "זה יכול להציל חיים של אלפים". 

על פי דיווחים המתפרסמים בשעות האחרונות, ממשלת ישראל מקיימת משא ומתן מתקדם עם חברת פייזר להשגת מנות חיסון לקורונה. עוד פורסם כי עד לאחרונה לא ניהלה ממשלת ישראל מגעים עם חברת פייזר, אולם כעת מבקשים במשרד הבריאות לשים ידם על החיסון המסתמן כאיכותי במיוחד.