ההנחיות ששברו את הרשת: ביקורת נרחבת הועברה היום (שלישי) על ממשלת בריטניה, בעקבות הנחיות הבריאות החדשות שניתנו לאזרחי המדינה, אשר קובעות כי אנשים שאינם מתגוררים יחד לא יכולים להיפגש או להישאר לישון אחד אצל השני.

כחלק מהשינויים שנכנסו אתמול לתוקף, על התושבים נאסר להשתתף בהתכנסות פומבית או ציבורית במקום סגור שבו יש שני בני אדם או יותר. השר סיימון קלארק הגן היום המהלך בריאיון שערך לתחנת הרדיו LBC: "מדובר כאן על כך שנבטיח שאנשים לא יישארו מחוץ לבית בלילה".

לפי התקנות החדשות שעברו בפרלמנט ביום שני האחרון, נקבע כי לאזרחי המדינה אסור להשתתף בהתקהלויות שמתרחשות במקום ציבורי (כמו גנים ופארקים) ומכילות יותר מ-6 אנשים, או כאלה שמתרחשות במקום מגורים פרטי ומכילות 2 או יותר אנשים. זאת במקביל לתקנה אחרת שקובעת כי שינה משותפת מחוץ לבית היא אינה חוקית ללא ״תירוץ מתקבל על הדעת״, כמו למשל מעבר דירה, מקום עבודה, השתתפות בלוויה, הענקת טיפול או הימנעות מפגיעה. גם ספורטאים מקצועיים או ילדים שנאלצים לעבור בין הורים גרושים פטורים מהתקנה.

בטוויטר, #sexban היה אחד ההאשטגים המחופשים ביותר. חלק ציינו את חייו האישיים הלא שגרתיים של ג'ונסון עצמו ואחרים הזכירו את יועצו הבכיר דומיניק קאמינגס, שהפר את התקנות. חבר הפרלמנט השמרני טוביאס אלווד אמר לערוץ ITV כי המדיניות היא אבסורדית. "אני שמח לומר שזה מגוחך", אמר.