אחרי שהיום (חמישי) דווח על אפשרות של פתיחה בקרוב של מופעי התרבות, נשמעת כעת דרישה גם לפתוח את עולם התיירות, שספג גם הוא מכה קשה בעקבות הסגר השלישי וסגירת האיים הירוקים. יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, קורא לראש הממשלה לפתוח את ענף המלונאות יחד עם ענף התרבות בהתאם לתנאים שהוגדרו למחזיקי הדרכון הירוק. 

"ענף המלונאות", הסביר אמיתי, "הוכיח את עצמו כענף אחראי ומסודר ובעל יכולת אכיפה קפדנית. זוהי תשתית לאומית חשובה, המכניסה מידי שנה מיליארד דולרים לקופת המדינה". אמיתי בירך על ההחלטה לפתוח את אולמות התרבות והמופעים בעוד שבועיים. עם זאת, הוא הוסיף שיש לפתוח גם את ענף המלונאות, "שבו כמעט כל 41 אלף העובדים בענף פוטרו והוצאו לחל"ת וטרם חזרו. ענף המלונאות שחלק ניכר ממנו סגור מאז מרץ, יהיה גם האחרון להתאושש מהמשבר, עקב תלותו בתיירות הנכנסת לישראל".

"בזמן הקורונה נסגרה מדינת ישראל בפני תיירים, ובעקבות הסגרים וההנחיות, נסגר הענף גם בפני ישראלים. אבל בזמן שהישראלים לא יכלו להתארח במלונות בארץ, הממשלה אפשרה להם לטוס לחו"ל ולהתארח במלונות שם. 'האיים הירוקים' שנפתחו לאחרונה ונסגרו בעקבות הסגר השלישי, הם פחות מ-20% מהענף. ערים מוטות תיירות חוץ כמו תל אביב, ירושלים, נצרת וחיפה קיבלו מכה קשה מאוד, והמלונות בהן עדיין נמצאות בערפל כבד בקשר לעתיד. הפגיעה במחזור ענף היא כ־7־8 מיליארד שקל מתוך 12 מיליארד שקל, שהם כ־ 65%־70% במחזור", סיכם אמיתי.