ילדים מאוד חוששים מבדיקות קורונה ואנחנו ההורים לא תמיד יודעים כיצד להכין אותם באופן הכי טוב לבדיקה. זו בדיוק הסיבה שמסבירת הילדים של פיקוד העורף, טלי ורסנו אייסמן, נפגשה עם קופיקו שהחליט שוב להתגייס לפיקוד העורף אחרי שכבר עשה את בדיקת הקורונה. קופיקו התנדב להסביר בשפת הקופיקאים לכל הילדים בישראל וגם להורים איך לעבור את בדיקת הקורונה במהירות בקלות ואפילו בכיף.

קופיקו מסביר לילדים על בדיקות הקורונה. צילום: דובר צה"ל

אז כיצד נעזור לילדינו לעבור את בדיקת הקורונה? ההמלצות של מסבירת הילדים סא"ל טלי ורסנו אייסמן

1. שיחה מוקדמת: עבור ילדים מעל גיל 4 חשוב לעשות שיחה מוקדמת. בגיל הזה הם מספיק גדולים כדי להבין כי הבדיקה נועדה לשמור עלינו. חשוב להדגיש בפני הילדים שהבדיקה לא לוקחת יותר מחמש שניות ושמי שעושה את הבדיקה מגיע לבוש בצורה מוגנת ומאוד מיוחדת כדי להגן עלינו.

2. לשמש דוגמה: עדיף שההורים יעשו את הבדיקה ראשונים כדי לשמש דוגמא  עבור הילדים.  כךל הילדים יווכחו בעצמם שמדובר בבדיקה מהירה ולא כואבת ושהאיש בתלבושת המוזרה רוצה לעזור לנו.  

3. בדיקת קורונה בישיבה: כשהילדים עושים את הבדיקה מומלץ שהם יישבו על הרגליים של ההורה בעוד ההורה מחבק את הילד. זה אפשרי וקל יותר במתחמי הדרייב אין כאשר יושבים במכונית ואם מגיעים למתחם רגלי ניתן לבקש ולשבת על כיסא.

4. תגמול: אחרי הבדיקה וגם לפני לא יזיק לתגמל את הילד במשהו קטן וטעים כמו למשל קרמבו או סוכריה. זו לא בושה גם להבטיח זאת מראש לילד סרבן במיוחד.