וועדת הכלכלה של הכנסת בראשות חבר הכנסת יעקב מרגי התכנסה היום (שני) לדיון בנושא פתיחת מכוני הכושר לציבור המתאמנים. מזה שמונה חודשים נפתח ונסגר הענף לסירוגין, צעד שמשליך על בעלי המכונים, עובדיהם וציבור המתאמנים.

לפני כשבוע הפגינו עשרות עובדים בענפי חדרי הכושר ובריכות השחייה מול מרכז עזריאלי בתל אביב, במחאה על המשך סגירת מכוני הכושר והבריכות.

"ענף הכושר והבריכות נלחם על חייו, כאשר במשך כשמונה חודשים הוא נפתח ונסגר לסירוגין", התריעה מנכ"לית קבוצת "הולמס פלייס", קרן שתוי: "לצערי הרב, אף אחד בממשלה לא מוצא את הזמן להבין כמה משמעותי הענף שלנו עבור בריאות הציבור, גם הנפשית וגם המנטלית".

לדבריה, "אני שומעת ממנויים שלנו, שבגלל שהם יושבים בבית ולא יכולים להתאמן, הם משמינים וסובלים מדיכאון. במידה והאטימות מצד הממשלה תימשך, חדרי הכושר והבריכות יאבדו את היכולת שלהם לשרוד".

נשיא להב, עוה"ד רועי כהן, אמר בהפגנה: "זה הזמן לפתוח את העסקים בערים הירוקות ולהציל את ענף הקמעונאות וענף הכושר והספורט בישראל. התכנסנו למחאה כואבת, על מפעלי החיים שלנו שקורסים לנגד עינינו, על אובדן הדרך, הפרנסה והבריאות של ענפי המסחר, האופנה, המסעדות, הכושר ובריכות השחייה. התחלואה היחידה שעולה היא של העסקים בישראל, כי כולם יושבים בבית, בזמן שההוצאות נמשכות והכנסות אין".