משרד הבריאות עדכן אתמול כי ביממה האחרונה אובחנו 763 נדבקים חדשים בנגיף קורונה מתוך 43,649 בדיקות שנערכו. המשמעות היא ש־1.7% מהבדיקות נמצאו חיוביות.

פרופ' נחמן אש בביקור בקלנסווה (צילום: דוברות משרד הבריאות)


מספר החולים הפעילים בישראל עומד על 8,471 איש. 313 במצב קשה, בהם 121 מונשמים. מניין הנפטרים כתוצאה מהנגיף עלה אתמול ל־2,754 בני אדם. עד כה נדבקו 328,336 ישראלים בקורונה.

לפי נתוני המל"ל, 46.7% מהנדבקים החדשים בישראל בשבוע האחרון הם מהחברה הערבית. 25 היישובים עם שיעור החולים הפעילים הגבוה ביותר הם יישובים ערביים.

כדי להתמודד עם מוקדי ההתפרצות של נגיף הקורונה במגזר הערבי אישרה ועדת השרים לאזור מוגבל בסוף השבוע האחרון את המלצת משרד הבריאות להטיל סגר על נצרת, העיר הערבית הגדולה בישראל וכן על עוספיה  עד ל־26 בנובמבר. הוחלט להאריך את הסגר הקיים על קלנסווה ובוקעאתא עד ל־27 בנובמבר בשל היקף התחלואה הרחב בארבעת היישובים הללו.

בתוך כך, תלמידי כיתות ה'־ו' צפויים על פי התכנון לחזור ביום שלישי השבוע לספסל הלימודים. אולם, בשל העובדה כי מקדם ההדבקה (R) ממשיך להיות מעל 1, דבר המראה על עלייה מחודשת בקצב התחלואה, ייתכן כי ביומיים הקרובים יתכנס קבינט הקורונה ויחליט לדחות את חזרתם למועד מאוחר יותר, כשנתוני התחלואה יאפשרו זאת.