הבשורות הטובות שמגיעות לאחרונה בנוגע לפיתוח חיסון לקורונה, בעקבות ההודעות של חברות פייזר ומודרנה על אחוזי הצלחה גבוהים, גורמות לאופטימיות זהירה בקרב אנשי מערכת הבריאות, שאולי אנחנו קרובים להתגבר על המחלה שמשתקת את העולם כבר תשעה חודשים. מנכ"ל קופת חולים מכבי, רן סער, שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM וסיפר על ההיערכות של קופות החולים למתן החיסונים שיגיעו. 

נתניהו בעדכון מקבינט הקורונה

גולן: איך זה יקרה?
"אנחנו מתחילים לדעת, התחלנו ישיבות עם משרד הבריאות ואני מקווה מאוד ואני בטוח שהמדינה תתארגן כמו שצריך. אני בכלל משתדל בטח בתקופה זו להיות אדם אופטימי".

גולן: בסניפי קופ"ח?
"אני מניח שהמטרה תהיה לתת את החיסונים באופן הנגיש ביותר. יש החלטה שזה יתבצע באמצעות קופ"ח, אנחנו ככל הנראה נפתח מרכזי חיסון גדולים דווקא מחוץ לסניפים כדי לא ליצור התקהלות. יש כל מיני חוזי שחורות, 'יהיה נורא קשה ומורכב', אני מהאופטימיים אני חושב ששנת 2021 תהיה מבחינתנו שנה שנמגר את הנגיף ונוכל לחזור אולי לחיים שגרתיים וטובים".

גולן: אתה יודע איך תתבצע החלוקה?
"אנחנו עדיין לא יודעים את כל הפרטים אבל מסתמן שהולך להיות מבצע או פרויקט מאוד מורכב של חיסונים. זה לא יקרה ביום אחד, תהיה חלוקה על פני כל שנת 21' ואני מקווה שתוך שנה נחסן את כל האוכלוסייה".

ענת: אתה יושב מול משרד הבריאות, יש תאריכים?
"אין עוד תאריכים מדויקים, מדברים על כך שבסוף ינואר יתחילו להגיע חיסונים".

גולן: של חברת מודרנה?
"גם של מודרנה וגם של פייזר ואז נוכל לחסן אולי דווקא את עובדי מערכת הבריאות, כי אישית אני לא חושב שצריכים בהכרח לחסן בהתחלה את המבוגרים ביותר. בוא נראה שהחיסון הזה טוב. חשוב לי להגיד - לבוא כולם להתחסן לשפעת, יש מספיק חיסונים".