על רקע הדיווחים על האפשרות להחליפו בתפקיד, פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, קיים היום (חמישי) תדרוך לתקשורת, בו ענה לשאלות כתבים בשידור חי בעמוד הפייסבוק של משרד הבריאות.

"לגבי התחלואה. קמנו הבוקר עם 9,000 מאומתים, אותי זה לא הפתיע. צריך להסתכל על ה-9,000 האלה בראייה של ארבעה ימים אחורה. הימים האחרונים היו משוגעים, אני מאמין שנגיע ל-70 אלף בדיקות היום", החל גמזו את דבריו.

"אנחנו נמצאים קרוב לכשבועיים ימים מתחילת הסגר הראשון. אנחנו מצפים להפחתה של התחלואה. זה השלב שבו מתחילה ההפחתה של התחלואה אחרי שיא של הסגר. היו לנו חדשות לא טובות במגזר החרדי - היקף של 40% מבין המאומתים. צריך לזכור שבסופו של דבר אנחנו נמצאים עם אצבע על הדופק", המשיך.

קמפיין חבישת מסכות של משרד הבריאות (צילום: משרד הבריאות)

"עדכון נוסף שאני רוצה לתת הוא לגבי הפרסומים לפיהם פיקוד העורף לא עומד במשימה. פיקוד העורף קיבל את המנדט להקים מערך מאוד מורכב לפני שמונה שבועות. כרגע אנחנו עושים לא רק כמות גדולה של בדיקות, אלא גם בדיקות שפיקוד העורף עצמו מגיע לעשות, והוא פורס את עצמו בהרבה מקומות שאם הם לא היו זה לא היה קורה. זה שינוי מאוד משמעותי", הוסיף גמזו.

בהמשך ענה גמזו לשאלות עיתונאים: "אני חושב שכל אמירה כרגע בנוגע לאורך הסגר ללא נתונים וירידת התחלואה היא כרגע לא תהיה ודאית, ולכן מכיוון שמדובר בפרנסה וחופש של אנשים רוצה לחכות עוד קצת. אני באמת רוצה להיות זהיר בעניין הזה". כשנשאל מה היעד ליציאה מהסגר וכמה זמן יידרש, השיב: "אני לא בטוח ש-400 נדבקים הוא יעד והתעקשות על מספרים זה דבר נכון. שמנו יעדים של 2,000 בקבינט הקורונה, היעדים תלויים בעיקר ב-R. אם אני ב-R 0.7 אז אני במקום יחסית בטוח. צריך למדוד את ה-R".

בתשובה לשאלת ג'רוזלם פוסט האם הוא שוקל להישאר בתפקידו, השיב: "אחד הדברים הטובים בתפקיד הזה הוא לעבוד עם השר אדלשטיין. הוא לקח את התפקיד הקשה ביותר, כפוי טובה. חריצות, נאמנות ויושר - זה מה שאני יכול להגיד (עליו). אם השר יבקש, אשקול את זה".

פרופ' גמזו (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
פרופ' גמזו (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

על סוגיית החזרה ללימודים אמר: "לימודים הם לימודים, זה לא משנה אם זה ישיבה או כיתה א'. ההחלטה בנושא הלימודים תתקבל יחד עם כל הגורמים המעורבים. הדברים האלו צריכים להתקבל בצורה אחידה אחת לכל המערכת. שאלת ערים אדומות גם תעלה מתישהו. כרגע מוקדם לתת תשובה מתישהו. אני מתחייב לדבר אחד - אחידות".

כזכור, שר הבריאות יולי אדלשטיין עלה היום (חמישי) לשידור בגלצ והתייחס לסוגיית מינוי מנהל "מגן ישראל", זאת בעקבות דיווח שפורסם אתמול, בו נטען כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכוון להציע בשנית את התפקיד למנהל ביה"ח איכילוב לשעבר, גבי ברבש, שסירב לקבל את תפקיד הפרויקטור בעבר בשל היעדר סמכויות וחוסר הסכמה על מנגנוני הטיפול בתחלואה.

גם ח"כ מיקי זוהר התייחס אתמול לשאלת המינוי וקרא לשר אדלשטיין למנות לתפקיד את מנכ"ל משרד הבריאות שפרש, משה בר סימן טוב. בראיון שהעניק הבוקר, אדלשטיין העביר מסר לשניהם, וטען כי הוא לא יודע על פנייה לבר סימן טוב: "אני מיניתי את פרופ' גמזו לתפקיד, ואמנה גם את הבא אחריו אם יחליט לפרוש".