ועדת הקורונה קיימה היום (שני) דיון מיוחד בנוגע למעקב אחר גיבוש מתווה להפעלת אירועי תרבות. במסגרת הדיון אמר סגן מנכ"ל משרד הבריאות, איתמר גרוטו, כי "אנחנו מעוניינים לפתוח את אירועי התרבות, ברגע שזה יתאפשר מבחינת נתוני התחלואה". נציגת עולם התרבות אמרה: "יכול להיות שנצטרך לתת מכתבי שימוע לכל עובדי עולם התרבות".

"מצב התחלואה עדיין גבוה ומספר החולים הקשים עדיין נמצא בעלייה, שהיא אמנם איטית", אמר גרוטו בפתח דבריו. "המגמה הכללית היא התייצבות ואנחנו עושים את כל המאמצים כדי להוריד את קצב התחלואה. צריך לזכור, יחד עם זאת, כי עלינו לפעול בזהירות והדרגתיות כדי שלא נקבל מה שקיבלנו בפעם הקודמת. אנחנו מתחילים בהובלה של שולחנות עגולים שמטרתם להתוות מתווה אחיד של תו סגול שיתחשב בגודל האולם, האם הוא פתוח וסגור ועוד קריטריונים".

"מחר יש דיון בשולחן עגול בעניין התרבות שיביא משרד התרבות והספורט", הוסיף סמנכ"ל משרד הבריאות. "הכוונה היא למצוא דרך להפריד בין רשויות לפי דרגות. עד ה-9 באוגוסט אנחנו מבטיחים גמישות מקסימלית של אישור מתווים על בסיס ההנחיות הקיימות, ונבחן באופן פרטני מתווים שיובאו אלינו (קפסולות, דרייב אין וכו'). המטרה של השולחנות העגולים הנה לייצר מתווה אחיד".

פרופ' איתמר גרוטו (צילום: עדינה וולמן, דוברות הכנסת)
פרופ' איתמר גרוטו (צילום: עדינה וולמן, דוברות הכנסת)

ח"כ שאשא ביטון, יו"ר וועדת הקורונה, אמרה בתגובה לדבריו: "זה בלתי נתפס שהכל נפתח ורק עולם התרבות נשאר מאחורה, אני לא מצליחה להבין עולם התרבות לא יושב על סדר בייחוד כשהוא אחד מהמקומות היחידים שאפשר לעשות בהם סדר ולדעת בדיוק מי נמצא ומה היה. יש כל כך הרבה מתווים מתאימים".

"אנחנו רוצים להעביר דרכך מסר לקבינט - זה מריח לא טוב שהדבר היחידי שאנחנו לא מצליחים לברר ולפרום מכל הדבר הזה זה עולם התרבות", הוסיפה שאשא-ביטון. "לא יכול להיות שזה העולם שיכול להיערך בסדר הכי מופתי ואנחנו לא מאפשרים לו להתקיים. אנחנו רוצים תאריך יעד לפתיחה. לפי מצב התחלואה היינו צריכים לפתוח אותם שלשום לא מחר. אנחנו מדברים על מקומות מוסדרים. להכניס את כל נושא התערוכות ולהשוות את מוזיאוני המדע למוזיאנים האחרים".

מנכ"ל הבימה, נעם סמל, זעם: "אני שומע את פרופ' גרוטו ואומר: 'טול קורה מבין עיניך'. תגיד גלוי אם אתה מקבל הוראה מראש הממשלה ושר הבריאות לסגור אותנו. אתם שומעים שפרופ' גמזו ואחרים אומרים שאצלנו באולמות יותר בטוח ממסעדות. אם יש בעיה במיזוג האוויר של האולמות - יש פילטרים ואמצעים אחרים. אתם פוגעים ברוח של הציבור. פגשתי בשבת בלילה שחקן ואמן גדול סוחב איתו רמקול וגיטרה, והוא אומר סחבתי לחצר ברמת השרון כי אין לי ממה לאכול אז אני מופיע בחצרות של בתים, בלי סאונד ובלי תאורה, אתם שולחים את האמנים שלנו לחצרות הבתים, לביבים. מה עושה אדם בקריית גת בערב? אין לו כלום. אם זו החלטה פוליטית - תגידו שזו החלטה פוליטית".