"אנחנו רוצים לבסס פלטפורמה עבור חברות ישראליות ולספק להן בעלות הנמוכה ביותר את הערוץ המהיר ביותר לשוק הסיני", אומר ל־"מעריב" דירקטור האזור הרפואי הבינלאומי במחוז היינאן בסין גו גנג. באזור הרפואי המיוחד אפשר יהיה להסתמך על אישורים רגולטוריים מגופים מערביים.

השוק הרפואי בסין הוא השלישי בגודלו בעולם, אחרי השווקים של ארה"ב ואירופה. סין אחראית ליותר מ־10% מסך ההוצאה הרפואית העולמית. הרשויות במדינה לא מסתמכות על תהליכי רגולציה אחרים שמקיימות הרשויות האמריקאיות (FDA) או האירופיות (CE), ועל כן תהליכי האישור והרישום בסין יכולים להתפרס על פני זמן רב יותר. 

מחוז היינאן אטרקטיבי במיוחד עבור חברות ישראליות העוסקות בפיתוחים רפואיים ועבור חולים סיניים, שמגיעים לשם לקבלת טיפול במקום לטוס לאירופה או ארה"ב. "התפרצות מגיפת הקורונה מקשה מאוד על נסיעות בין מדינות ואנו מחפשים יותר חברות ומוצרים רפואיים שייהנו מההטבה של המדיניות הסינית ומהשוק הרחב שיש לנו להציע", אומר גנג.

"הממשלה יצרה דרך מהירה ונוחה יותר לקהילה הבינלאומית ולחברות הבינלאומיות להיכנס לשוק הסיני ולמכור ולהפיץ את המוצרים שלהם", הוא מוסיף, "בחרנו בישראל להיות שותפה שלנו כי לחברות הישראליות יש יכולת גבוהה במחקר ופיתוח של טכנולוגיות רפואיות חדשניות, אך חסרה להן הניידות בשוק הסיני. לרוב, החברות מוכרות לאירופה או ארה"ב וגם החברות הסיניות רוצות גישה למוצרים האלה ולהציע להן שוק חדש ורחב של לקוחות ומשקיעים שיספק אותם גם לטווח הארוך".

תמיכה בחברות ישראליות בסין תינתן על ידי ה־AMTTC (מרכז העברות טכנולוגיות רפואיות מתקדם) - גוף סמי־ממשלתי סיני המנוהל על ידי ג'ונתן וואנג. "האזור הרפואי הבינלאומי הוקם בשל הדרישה הגבוהה לתרופות ומכשירים רפואיים איכותיים וחדשניים בשוק הסיני. לוקח שלוש עד חמש שנים למוצר מחו"ל להירשם בסין, אבל עבור שימוש במחוז מספיק שעבר רישום בארה"ב, אירופה או יפן", מסביר וואנג, "ולמוצרים רפואיים שיאושרו לשימוש במחוז יש הזדמנות להיכנס גם לשוק הסיני המסורתי בזמן קצר הרבה יותר".

לשם תמיכה בתהליך, מנהלת האזור הרפואי המיוחד מינתה את מנכ"ל CimiComp אורן רסולי כנציג המנהלת בישראל. לרסולי יותר מ־15 שנות ניסיון בשיתופי פעולה סיניים־ישראליים בתחום מדעי החיים. חברות ישראליות אשר מעוניינות ויימצאו מתאימות יזכו לליווי צמוד, החל משלב הגשת החומרים ואישור התאמה על ידי האזור הרפואי המיוחד, דרך איתור רופאים ומטופלים פוטנציאליים ועד תמיכה ברישום המוצר ב־NMPA, הרגולטור הסיני, לצורך מסחור מוצר בסין.