בשורה רעה לגולשים: גוגל הודיעה כי החל מ-1 ביוני 2021, משתמשי גוגל פוטוס, שירות הגיבוי ועריכת התמונות, לא ייהנו עוד מאחסון בלתי מוגבל בחינם. בחברה ציינו כי החל מאותו התאריך, יוקצו לכל משתמש 15 גיגה בייט, שישמשו אותו גם בג'ימייל וגוגל דרייב. כל המדיה שתועלה לשירות אחרי התאריך המדובר, תשתמש בנפח האחסון הזמין של המשתמש, אך התמונות שנמצאות כעת בגיבוי - לא ייספרו כחלק מה-15 ג'יגה הללו.  

שירות ה-Google Photos הוא למעשה פתרון אחסון המדיה הפופולרי ביותר, מעצם העובדה שניתן לאחסן בו תוכן רב מבלי הצורך בתשלום. כיום, הוא מאחסון למעלה מ-4 טריליון תמונות, כאשר מדי שבוע מתווספים כ-28 מיליארד תמונות וסרטונים מדי שבוע. כאמור, עד כה ניתן היה לאחסן בו מדיה רבה באיכות גבוהה, מבלי צורך לשלם על נפח אחסון נוסף לגוגל, דבר אותו החברה תשנה כאמור ב-2021.

בגוגל ציינו כי גם משתמשי אחסון הגוגל החינמי, בעלי נפח של 15 ג'יגה יוכלו להשתמש בנפח האחסון הפנוי שלהם למשך פרק זמן ארוך יחסית גם לאחר השינוי. בחברה הוספו תצוגת נפח חדשה לשירות, המחשבת לכמה זמן יספיק נפח האחסון הקיים, זאת בהתבסס על היסטוריית השימושי שלו. בנוסף, עם כניסת השינוי לתוקף, החברה תציע פתרון חדש לסידור וניהול המדיה הקיימת, להסרה מהירה ופשוטה של תמונות או סרטונים גדולים, מטושטשים ועוד.

השינוי המדובר יכלול את מרבית משתמשי גוגל תמונות - ויחריג את משתמשי מכשירי הפיקסל של גוגל, שקיבלו עם המכשיר נפח אחסון בלתי מוגבל לתמונות באיכות המקורית שלהן.

בינתיים, מומלץ לנצל את הזמן לגיבוי ואחסון של התמונות בשירות באיכות גבוהה, מבלי שייקחו נפח אחסון.