מחוסגן, עמותה הפועלת לקידום בריאות הציבור בישראל על ידי העלאת אחוזי התחסנות בגני הילדים הפרטיים, מציגה אפליקציה שתשמש את הגננות לצורך סריקת פנקסי חיסונים של הילדים, בדיקתם, ומעקב אחר השלמות החיסונים.

האפליקציה ידידותית, נוחה וקלה לשימוש - גם למי שאין לה ידע טכנולוגי רחב. נוסף על כך, היא תאפשר בקלות יצירת קשר עם הרופאים המתנדבים, ודיוור מיידי לגנים בכל עדכון של משרד הבריאות.

את פרויקט פיתוח האפליקציה ומערכת הבדיקה יזמו ומובילים מייסדת ומנכ"לית העמותה (בהתנדבות) ויזמית ההייטק סתו אברהמי, מייסד העמותה ובעלי הגן המחוסן הראשון "פשוט גן" איתי ברשדסקי, והרופא והמתכנת ד"ר אמיר מאירי בתור מוביל טכנולוגי של העמותה (בהתנדבות).

מחוסגן (צילום: צילום מסך)
מחוסגן (צילום: צילום מסך)

חברת Inmanage תרמה את מרבית תכנון חוויית המשתמש, העיצוב והפיתוח של האפליקציה עצמה. "בתוך פחות משנה הצטרפו למחוסגן אלפי גני ילדים, ובשנת הלימודים האחרונה בדקנו יותר מ־30 אלף פנקסי חיסונים, בעזרת יותר מ־600 מתנדבים", מספרת אברהמי.

"מהר מאוד הגענו לשלב שאין לנו ברירה אלא לעצור הרשמה של גנים נוספים, על מנת שנוכל לתת את השירות שאותו אנו מבטיחים. היה לנו ברור שאנחנו חייבים לפתח פתרון טכנולוגי שיאפשר לנו לצמצם את הלוגיסטיקה המורכבת, ולהבטיח חיסוניות מלאה בכל 15 אלף הגנים הפרטיים בישראל, וכ־300 אלף הילדים בגילאי 0־3 הפוקדים אותם".

"לשמחתי, תוך הירתמות של אנשים רבים, ביניהם חברת Inmanage הנפלאים, הפתרון שפיתחנו לא רק מאפשר בדיקה מהירה, אלא מתזכר את הגננות שהגיעה העת לבצע חיסון נוסף", היא מוסיפה, "יש מעקב אחר ילדים שהוריהם בחרו לחסנם לאחר שיחות עם הרופאים המתנדבים שלנו וצריכים להשלים את תוכנית החיסונים, ואנו אפילו יכולים לאתר פנקסי חיסונים מזויפים בקלות".

ד"ר מאירי, המוביל הטכנולוגי של העמותה הוסיף: "אנחנו בשנת 2020, ונכון להיום אין מאגר מידע מרכזי או אפילו תיעוד ממוחשב מסודר של חיסוני ילדים בישראל. התיעוד נשמר בפנקס החיסונים, מנייר. עצם העלאת אחוזי התחסנות למקסימליים, תמנע מגיפות עתידיות בנות חיסון כגון החצבת שפקדה את ישראל בשנת 2019".

"זו המטרה שלנו, ובאמצעות טכנולוגיה נגיע אליה", הוא הדגיש, "החזון הוא שבאמצעות טכנולוגיית זיהוי תמונה מתקדמת המערכת תבדוק בעתיד הלא רחוק את אישורי החיסונים באופן אוטומטי, כמעט מלא. היכולת של הטכנולוגיה לתרום לבריאות הציבור היא עצומה, אני רואה את זה בכל יום בעבודה שלי ב־K Health ואני מרגיש בר מזל שיש לי את הזכות לעשות את זה עבור מחוסגן".