יום הרווקים, המתקיים היום (רביעי) בכל שנה באתרי סחר אלקטרוני סיניים, הוא פסטיבל הקניות באונליין הגדול ביותר בסין. מדובר ללא ספק בחגיגת הקניות הגדולה בעולם, כאשר עליבאבא לבדה גרפה ביום הרווקים הסיני בשנה שעברה למעלה מ-35 מיליארד דולרים בתוך יממה. 

הכל החל בשנות ה-90, כאשר כמה סטונדטים רווקים החליטו לחגוג ב-11 בנובמבר את עצם רווקותם. הם כינו את היום - "יום הרווקים", כאשר בהדרגה צעירים נוספים במדינה החלו לציין את המועד, כדרך למרוד בלחץ החברתי להיכנס לזוגיות.

אתרי הסחר הסיניים הגדולים החלו לקחת חלק במועד החגיגי, רק לאחר שעליבאבא מיתגה לראשונה את המועד כפסטיבל קניות שנתי בשנת 2009, והציעה הנחות של לפחות 50 אחוזים ומשלוח חינם. כיום, החגיגה הסינית מצוינת בכל רחבי העולם, ורבים מנצלים את המועד כדי לקנות לעצמם מתנות, ללא כל קשר לשאלה האם הם נמצאים במערכת יחסים.

אז מה חדש השנה (או - איך הקורונה תשנה לנו את חווית הקניות): אנו יכולים לצפות לכללי בטיחות מחמירים יותר בשל התפשטות נגיף הקורונה ברחבי העולם, זאת לצד עלייה במכירות, זאת בשל הזינוק שרשם עולם האיקומרס בעקבות הקורונה. ייתכן שיום הרווקים הסיני יתרחב אף לשווקים נוספים.

עליבאבא (צילום: רויטרס)
עליבאבא (צילום: רויטרס)

עליבאבא צפויים לקיים שני מועדי מכירה - בשבוע הראשון של נובמבר, ובמהלך ה-11 בנובמבר. חלון המכירות הנוסף הוא לספק הזדמנויות למותגים חדשים ולעסקים קטנים להשתתף. השנה יהיו יותר משני מיליון מוצרים חדשים, שהכפילו את כמותם לעומת השנה שעברה. בין היתר, בענקית הקניות הסינית מתכננים שידור חי עם המשפיעים המובילים, כמו לי ג'יאקי וויה הואנג, בעוד שיותר מ-400 מנהלי חברות ו -300 מפורסמים יקיימו גם הפעלות סטרימינג בשידור חי, שימכור מוצרים בתחומים שונים.  

בנוסף, יותר מ-2,600 מותגים בינלאומיים חדשים יציעו מבצעים בפלטפורמת Tmall Global. זרוע הלוגיסטיקה של חברה Cainiao תשוכר כ-700 טיסות לפסטיבל הקניות, ויותר מ-50% מהחבילות מחוץ לסין, השנה צפויות להיות מועברות במהירות כפולה מהמהירות הרגילה. 

המספר הכמעט אינסופי של מוצרים שונים, לצד אתרי סחר ומוכרים שונים, מאפשרים לגורמים רבים לנצל את המצב כדי למכור סחורה מזויפת או בלתי חוקית. הסיכון לרכישת זיופים בסין הוא משמעותי, שכן בשטחה ממשיכים להימכר יותר זיופים מכל מדינה אחרת בעולם. למעשה, דוח שפרסמה סוכנות הידיעות הממלכתית ב-2019 קובע כי למעלה מ -40% מהסחורות שנמכרות באינטרנט בסין, הן זיופים או סחורות באיכות ירודה.

כך תקנו בצורה בטוחה: 
1. להקפיד להיכנס לאתר רציני ומוכר, שכולל הגנה על הקונים ותמיכה במידת הצורך.
2. להעדיף תשלום בעזרת שירותים דוגמת PayPal על פני שימוש בכרטיסי אשראי. במידה ומדובר באתר שאינו תומך באותם שירותים, אז מומלץ לבחור בכרטיס בעל מסגרת מוגדרת.
3. כאשר לשים לב לדירוג של החנות או המוכר, והאם הם מחזיקים בתעודת יושר.
4. גם אם המוכר קיבל ציונים גבוהים - לא לוותר על קריאת ביקורת על המוצר עצמו. 
5. לפני שמאשרים את העסקה - חובה לקרוא את האותיות הקטנות - האם תוכלו לקבל זיכוי במידת הצורך, ומה סטנדרט השירות הניתן לאחר רכישה.

בין האתרים המובילים:
Aliexpress – אתר המוכר סחורות ממותגים סיניים לתושבים בינלאומיים. הוא צפוי להציע חגיגת מבצעים של עד 70% הנחה בחנויות השונות, כאשר הלקוחות יכולים לצפות כבר עכשיו במבצעים הצפויים. ניתן למצוא באתר מבצעים על טלפונים של מותגים גדולים, פריטי אופנה, קוסמטיקה ועוד. 

לכניסה לאתר

Gearbest – אתר המוכר בעיקר מוצרי אלקטרוניקה וגאדג'טים, ומציע מבצעים של עד 50% הנחה לכבוד יום הרווקים.

לכניסה לאתר

Banggood – אתר המתמקד בתחום האלקטרוניקה והגדג’טים כמו טלפונים, טאבלטים, מחשבים, רחפנים ועוד. מדובר בחנות ענק, שמחזיקה בכל המוצרים המוצגים באתר, וכבר כעת ניתן לזכות בקופונים משמעותיים למימוש באתר. 

לכניסה לאתר

הכותבת היא מנהלת דיגיטל בחברת BDO