מגיפת הקורונה אומנם פגעה אנושות בכלכלה העולמית והישראלית, אך מנגד גרמה לעלייה בפעילות עבור חברות תוכנה או סטארט־אפים שעוסקים בהנגשה דיגיטלית. חברת IVTECH, שמפתחת אפליקציות וממשקים טכנולוגיים לעסקים, מדווחת על עלייה משמעותית בפניות בחצי השנה האחרונה. מנכ"ל ומייסד החברה, עדן בן סימון, מברך על כך שלא נאלץ להוציא עובדים לחל"ת, והוא צופה עלייה בהיקף החברה. 

החברה עובדת עם סקטורים שונים, אחד מהם הוא יזמים, אשר מגיעים עם רעיון ומקבלים מעטפת מלאה עד ההשקה. "בפרויקטים קטנים אנחנו מבטיחים תוצר תוך 90 יום. הטיימינג מאוד חשוב ליזמים, במיוחד בעת הקורונה", מספר בן סימון. הסקטור השני הוא IOT (האינטרנט של הדברים, Internet of Things) - איסוף והחלפת מידע בין חפצים באמצעות אלקטרוניקה, תוכנה וחיישנים. פרויקטים רבים כאלו מגיעים ממדינות זרות, כמו אוסטרליה וארה"ב. הסקטור השלישי הינו שירותי ייעוץ ופיתוח לחברות, אשר להן עוזרים להבין כיצד באמצעות שילוב כלים טכנולוגיים אפשר להגדיל רווחיות. 

"אנשים מבינים את הצורך במעטפת טכנולוגית. השוק שמע ומבין את הצורך. הרבה עסקים קטנים פתאום מצטרפים כקהל לקוחות חדש", מספר בן סימון, ומוסיף שבחודשים האחרונים הם חווים עלייה משמעותית בהיקף הפניות לחברה ובמספר הלקוחות (עלייה של כ־70%). 
"בזמן הקורונה הייתה פריחה בכל אחד מהסקטורים. הרבה יזמים הבינו שהם רוצים לפתח עוד אפיק טכנולוגי, ושזה הזמן לעשות את זה. הייתה עלייה גדולה בפניות. זה דווקא הפתיע אותי", הוסיף. 

התחומים שהוסיפו לגדול, ולבקש פיתוחים טכנולוגיים שייבנו להם מאפס, מושפעים מאוד מרוח התקופה, כמו למשל הזמנות ממסעדות, משלוחים, למידה או אימוני כושר, שהוקמו עבורם פלטפורמות אינטרנטיות ללקוחות. "אני מאמין שהביקוש יעלה, גם כי חברות צריכות להתאים עצמן למצב בשטח, וגם כי הפיתוח האפליקטיבי נהיה זול ונגיש יותר מבעבר", אומר בן סימון. "אני מאמין שתוך שנה־שנתיים אנחנו נכפיל את עצמנו גם בבמת הפרויקטים, העובדים והשירותים שאנחנו יכולים לספק. הכי חשוב לי, שלאורך כל הדרך נישאר עם יחס אישי ועם פרויקטים משמעותיים. אנחנו מאוד מתגאים בפרויקטים עם ערך מוסך".