פרויקט התעסוקה החדש "אינפיניטי פארק רעננה" יעמוד בתקן המועצה האמריקאית לבנייה ירוקה בריאה, ויפעיל אלמנטים טכנולוגיים שיאפשרו ריחוק חברתי, מניעת זיהום אוויר ויכולת לנווט במרחב ללא מגע אדם # היזמים: "סביבת עבודה בטוחה"

מגיפת הקורונה שינתה את דפוסי העבודה והתעסוקה וגרמה לארגונים עסקיים לאמץ אמצעים למיגון סביבת העבודה מהדבקה, ולחברות הנדל"ן ולאדריכלים - להבין כי עליהם להתאים את התכנון והביצוע של הבניינים לעידן החדש. על פי המודל החדש, מגדלי משרדים של העתיד צפויים להיות בריאים יותר, ירוקים יותר, ולאפשר עבודה שוטפת גם בזמן התפרצות מגיפה, כמו זו שחווינו בחודשים האחרונים.

פרויקט "אינפיניטי פארק רעננה", הנבנה בימים אלו ברעננה, של חברות הנדל"ן ריט 1 וסען זהב - בא לענות על דרישות אלה ועומד בסטנדרטים של המועצה האמריקאית לבנייה ירוקה, עם טכנולוגיות הכוללות: מערכות משופרות של סינון והזרמת אוויר נקי למניעת זיהום אוויר בחללי המשרדים וחומרי גמר מיוחדים לשימוש באזורים הציבוריים כמו בלובי.

עובדים במשרד(צילום: שאטרסטוק)
עובדים במשרד(צילום: שאטרסטוק)

בנוסף, הבניין מכיל עמדות קבלה ואזורים משותפים של המתחם, סופרמרקט, בית מרקחת, מכבסה וכדומה. "אותם שירותים במתחם יאפשרו לעובד לבצע סידורים, להזמין שליחות עד אליו לשולחן או לבגאז' של הרכב שלו בחניון - ללא מגע עם הסביבה או עם מי שמבצע את השליחויות", הסבירו נציגי הפרויקט.

בנוסף, שואפים ב"אינפיניטי פארק רעננה" להיות הראשונים בארץ שיציעו מגדל העומד בתקן העתידי של בניין שבו אין צורך במגע אדם. "ישנם היום לא מעט מנגנונים אשר מאפשרים באמצעות כרטיס חכם או קורא קול ופנים את כניסתו של העובד אל הבניין או אל המשרד שלו, אולם חלקם עדיין מצריכים מגע יד אדם", הסבירו היזמים, שעובדים על פיתוח אפליקציה שתשמש כמנגנון אשר מסנכרן ויודע להתחבר לכל מערכות הבקרה בבניין - החל משער הכניסה, דרך עמדת הקבלה, המעלית, החדר במשרד וכדומה.

"האפליקציה אמורה לתת מענה כיצד להגיע מהחניון או מלובי עד למשרד ללא מגע יד. מה שהשוכר בוחר לעשות אצלו במושכר, זה לשיקולו והחלטתו, אנחנו נדאג לתת לו את התשתית הנדרשת, מבלי שיידרש לגעת בחומר עם סיכון להעברת חיידקים", הוסיפו.

נטלי מרשל, המתמחה בשיווק פרויקטים בתחום הנדל"ן המניב ומשמשת נציגת הבעלים בשיווק של אינפיניטי פארק, מסבירה: "אם לפני הקורונה המעסיקים היו עסוקים בלתת לעובד את תנאי העבודה המפנקים ביותר כדי למשוך ולשמר את העובדים הטובים, כיום המיקוד התרחב, וישנה גם דאגה לשמירה על בריאותו ויצירת סביבת עבודה בטוחה.

"הדבר הוביל לכך ששורה ארוכה של טכנולוגיות שהיו בפיתוח קיבלו האצה משמעותית, חלקן כבר זמינות לשימוש ואחרות יהיו בתקופה הקרובה. בעלי הנכסים מבינים שעליהם להשקיע רבות בתשתיות שיאפשרו שימוש בכל הטכנולוגיות האלה".